603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ny hvalp Ny hvalp

Hej hg'ere ;-).
Vi hentede i onsdags vores lille colliehvalp.. Hun er så småt faldet til, og udforsker alt og er nysgerrig.
Dog elsker hun mennesker - vi skal hilse på alle på vores vej - og det er jo fint, godt nok skal vi lige overtale hende til at gå videre hvis de ikke lige gider snakke med hende.
Så begynder hun at trække hen imod dem - og her ved jeg ikke rigtig hvad vi skal gøre. Jeg står og skaber mig, kalder, sætter mig med ryggen til og alle de ting jeg håbede kunne virke, men der skal godt nok meget til!!
- når man kalder på hende uden snor, og hun kommer løbende hopper hun op mod ens hoved og klapper tænderne sammen.. Hun bider i hænder, tøj og ting - hænder og tøj går det fint med ikke at bide i, men når hun står og bider i sko, sofa, bordben osv. Er hun helt væk i det, så selv om vi kalder og tilbyder hende andet legetøj bliver hun ved med at bide i tingene..

Har i hg'ere ikke nogle gode råd til at stoppe hende i at bide i vores ting (er så bange for hun skal få fat i noget der er farligt for hende - vi har dog fjernet det meste!), komme når man kalder, og ikke trække i snoren. Vi træner i 1-2 minutter mange gange om dagen, jeg træner med klikker..

- Marie smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp
  • #1   2. jun 2013 Når i vil videre så trækker i bare hvalpen stille og roligt videre, når den bider i noget den ikke må så fjern den og tilbyd noget andet.
    At lokke og kalde i disse situationer er dumt, det virker ikke som i har oplevet, og det ødelægger indkaldte når man bare kalder og kalder og hunden ikke kommer, kald kun på hvalpen når det er rimeligt sikkert den kommer, dvs når den ikke er optaget af andet, giv den altid en mega god godbid når den kommer og lok ikke med hunden, hvis i tilbyder godbidder når hunden laver noget den ikke må så belønner i jo det i ikke vil have;)

• #2   2. jun 2013 Bodil: Nej vil netop heller ikke sidde og kalde og kalde og få en hund der har erfaret at det kan betale sig at ignorere os..
    Hun tager imod godbidder - men vi har endnu ikke fundet noget hun virkelig ELSKER.

• #4   2. jun 2013 Brug kød;) ikke købe godbidder, en rest flæskesteg, kylling eller frikadeller i små stykker er perfekt. Jeg laver små poser med rester skåret i små stykker ca. 1x1 cm max og fryser dem ned, så er det bare at tage en pose op hver morgen og du har godbidder til dagens træning og mad søg;)

• #5   2. jun 2013 Kyllingetern er hun heller ikke sådan vild efter.. Torskerogn er det samme..

Bodil: vil prøve med resterne :-).

Kommentér på:
Ny hvalp

Annonce