1.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hund måske med Skab... Lidt hjælp Hund måske med Skab... Lidt hjælp

Vi fik ny nabo i april som har en hund(har skrevet lidt om det herinde da ham og Ginga ikke ligefrem var bedste venner) hun fortalte så her i forgårs at hendes hund nok har skab og derfor kun måtte være sammen med de hunde som han var vand til...
Øhh så tænker jeg bare kan det ikke smitte når hunden er i behandling?!

Spurgte hende og hun svaret lidt mærkeligt, og sagde så at hendes dyrlæge havde sagt at de sku se tiden an men at min Ginga måske sku have en behandling også...

Er der nogen der ved noget?
Min har jo også været sammen med andre i mellem tiden, altså vvis Ginga skal have en behandling så skal alle dem hun har været sammen med vel også? Og alle dem de har været sammen med Osv osv...

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund måske med Skab... Lidt hjælp
  • #1   2. jun 2013 Hunde den er vant til??? WTF...

En hund med skab smitter ca en uge inde i behandlingen mener jeg nok, men jeg ville selv tage lidt ekstra tid for at være sikker på min hund ikke ville smitte andre.

Det er meget smitsomt, vores fik det fordi min svigermor var en klovn og lukke hende ud i deres have de vidste der havde været skabræv i trods jeg udtrykkeligt sagde at det skulle hun ikke.
    Ræven var der selvfølgelig ikke, men har altså rørt nogle ting som vores lille hvalpepige også har, og sådan fik hun det. Hun var sammen med 2 hunde inden selve sygdommen brød ud og vi så at der var noget galt. Disse hunde blev dog ikke smittede. Tror ikke du kan være sikker på at din, eller de hunde din hund har været sammen med nødvendigvis bliver syge - men risikoen er der bestemt. Særligt hvis naboens hund har fået det fordi der er ræv i haven, for den kan vel i teorien også have været i jeres have..

Vær obs på klør, hårtab, træthed/modløshed, og start behandling hvis du observere noget af dette.

• #2   2. jun 2013 Ring til dyrlægen og få skrevet en recept på Advocate for alle tilfældes skyld og så giv det i nakken. Så er du på den sikre side smiley

• #3   2. jun 2013 Vi bor på landet så chancen for at det har været en ræv den er der jo, men mener at hendes havde haft det før og da hun flyttede ind manglede han pels flere steder så er ret sikker på det er før hun flyttede ind at han har fået det... Han har fået pels igen og hund siger at den behandling han har fået virker til at hjælpe på de symptomer som han havde, for de var vidst ikke sikker på at det var Skab...
    Det er svært at se på Ginga da hun konstant fælder og som regel bare dovner... Må dog suge at hun idag har dovnet meget men hun har så også været passet så tænkte det var derfor...

• #4   2. jun 2013 Mette er det mod skab? Og hvad koster sådan noget?

• #5   2. jun 2013 Jeg bruger det når jeg behandler mine tøser mod skab. Og jeg har ingen anelse om hvad det koster. Jeg har det bare altid liggende, så jeg (efter aftale med dyrlægen) behandler når jeg ser symptomerne smiley

• #6   2. jun 2013 Mener det koster 400-500kr, og så er der vidst 3 tuber der skal dryppes med 3 ugers mellemrum - eller sådan noget. Læs på pakken.
    Hunden bør ikke smitte hvis den er godt inde i behandlingen.

Dovneri ville jeg ikke mene var nok - det kan jo være alt muligt. Men klør hun sig og fælder ville jeg tænke skab(nu naboens hund har det). Men du kan også bare give det nu som Mette siger - så er du sikker på det ikke udvikler sig ihvertfald smiley

• #7   2. jun 2013 Hun klør sig ikke i hvert fald... Men okay jeg holder øje og så snakker jeg lige med dyrlægen om det;0)

Tak for råd

• #8   2. jun 2013 Kan mennesker egentlig få det?

• #9   2. jun 2013 Det er sjældent det smitter mennesker, men det kan vidst nok ske!
    Hvis din hund ikke klør sig eller har bare pletter, så ville jeg ikke mistænke skab.
    Min mormors hund fik det efter de havde været i deres hus i Sverige, hvor de vidste der var mange tilfælde! Jeg vil dog sige at den mirakuløst nok ikke fik smittet vores hunde!

• #10   2. jun 2013 Okay så er jeg rolig indtil vidre;0)

• #11   2. jun 2013 Hos mennesker hedder det fnat smiley

Mine tøser begynder at bide sig på benene. Og hvis det bliver en "besættelse" over 1 dag eller 2, behandler jeg smiley

• #12   2. jun 2013 Vores kløede sig ikke ekstremt meget, men mere end sædvanligt. Hun blev også lidt tyndpelset og lyserød

• #13   3. jun 2013 Skab er fandens skabelse... Har lige været igennem (hold nu fast!) FEM måneders behandling for det lort... smiley

Tilbage i slut november/start december syntes vi at Asti begyndte at klø sine ører mere end normalt, så vi tog hende til dyrlægen.. Men da der intet var at se, blev vi enige om at vi nok så spøgelser (vi har haft megen sygdom hos vores hunde..).. Ca 3 uger efter begyndte hun så at tabe pels på kanten af ørerne, så tilbage til dyrlægen..

Startede med 6 ugers behandling med advocate, som ik hjalp.. Og derefter har haft ugentlige besøg hos dyrlægen for at Asti kunne få en sprøjte mod skab..

Fik at vide at hun skulle holdes væk fra andre hunde indtil at hun ik havde flere mider.. Så det betød 5 måneder væk fra træning smiley

Håber ik din hund er blevet smittet!! OG håber aldrig en af mine får det igen smiley

• #14   3. jun 2013 Michelle: Puha en omgang! Heldigvis behøver det ikke være så slemt, vi var rigtig hurtigt af med det ved hjælp af Advocate smiley

• #15   3. jun 2013 Mine hunde har ikke været slemt plaget. Faktisk har de aldrig nået at tabe pels eller noget.

• #16   4. jun 2013 Michelle øv lyder ikke sjovt.

Altså hvis hunden har haft det siden starten af april burde Ginga så ikke være smittet?

• #17   4. jun 2013 Mennesker kan godt få det.men da de mider der er i ræveskab ikke kan leve på mennekser kommer der 'blot' bidemærker på mennesker.
    Vi har en hund der lige har haft skab, og vi opdagede det ved at manden fik røde mærker på hans ben. Vores nabos hund havde lige fået konstateret skab og ja vores hund fik det så 14 dage efter.
    Vi fik også af vide der skulle gå 1 uge før hun måtte være sammen med andre hunde, men ja det er vel en måned siden hun fik første behandling og hun får stadig ikke lov at hilse på de andre når vi er ude og gå tur da vi ikke vil udsætte andre hunde for det.

Det er så heller ikke alle hunde der bliver smittet, selvom de går sammen. Vi har 2 hunde og kun en der blev ramt.

• #18   4. jun 2013 Okay, tænker Ginga nok går fri når nu han er i bedring ig det er så længe siden

• #19   4. jun 2013 Krydser da fingre for hun går fri.
    Ellers er behandlingen heldigvis ikke så slem.
    Tror faktisk det er manden herhjemme det er gået værst udover. For selvom han ikke har kløet i de mærker han fik er der gået vildt betændelse i to af dem, og vi skal forbi lægen i dag da han skal ha noget imod det.

• #20   4. jun 2013 Okay hvordan ser mærkerne ud?

Og god bedring til ham:0)

• #21   4. jun 2013 Tak.
    Det ligner små mærker som hvis man feks har barberet ben med en sløv skraber. (Måske lidt større mærker) og ja nu er 2 af dem så på størrelse med en 1 krone og totalt grimme.
    Mærkepen kommer oftes der hvor man er meget i kontakt med hunden, og da han træner tit og tæt med bare ben, ja så er det ikke underligt det kom der.
    Vores 4 årige søn fik dem på ryg/mave, men ja han ligger også tit på gulvet og putter med dem. Vi andre 4 herhjemme gik fri. Og det samme med vores anden hund og alle vores ildere.

• #22   4. jun 2013 Okay øv så skal jeg måske af sted med min datter hun har et lille mærke på numsen smiley

• #23   4. jun 2013 Hvis hunden har skab, forsvinder mærkerne igen. (Min mand var blot meget uheldig) og skab smitter IKKE fra menneske til dyr smiley

• #24   5. jun 2013 Okay:0)

Kommentér på:
Hund måske med Skab... Lidt hjælp

Annonce