{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

Normal afføring? {{forumTopicSubject}}

Hvad er normal afføring? Vores næsten 2 år gamle sbt er ret glad for wolfsblut grey peak, men han laver sådan nogle "gede lorte" bare større. Hårde og tørre kugler, det kan da ikke være normalt? Eller hvad?
Burde jeg skifte ham over på noget andet? Eller er de "hårde kugler" normal og god afføring?
Beklager det ikke særlige "natmadsvenlige" indlæg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normal afføring?
  • #4   4. jun 2013 Han drikker normalt smiley
    Alfisten - mener du det ? Så det er altså kun godt?


  • #5   4. jun 2013 Medmindre de er så hårde at det kniber hunden at komme af med det, så lyder det nu fint nok.
    Hvis de ER så hårde at det er svært at komme af med det så ville jeg skifte foder.


  • #7   4. jun 2013 Varkhond - Har du selv formet de fine pølser med fingrene? *GG*

    Keeshas er afbrudte faste pølser - altså sådan at de knækker i stykker. Og når hun så heller ikke bliver siddende på samme sted men vrikker numsen rundt i en lille dans, skal jeg samle sådan en 3-6 stykker op efter hende.
    Som nævnt, er en god fast afføring med til at holde analkirtlerne iorden.


  • #9   4. jun 2013 Min hund har aldrig fået tømt analkirtler i de 8½ år, hun har levet. Det klarer hun selv. Men hunde er jo også forskellige, så det er svært at sige.

    Jeg fodrer med meget forskelligt men hovedsageligt Fromm og en masse ben og råt af forskellig slags.


  • #10   4. jun 2013 Jeg har lært at en perfekt "poo" er én med jævn brun farve og fast konsistens, som samtidigt efterlader en anelse farve på fliserne efter opsamling.
    Ud fra den betegnelse må de altså ikke være sten-hårde.


  • #11   4. jun 2013 Hvis du vurderer at din hund har for hård/fast afføring, men i øvrigt trives med og kan lide sin mad, ville jeg bare hælde vand på (altså maden). Min hund er ikke god til at drikke nok, så han får lidt vand på maden, så det lige suger uden at blive mos. Det skulle også skåne nyrerne, at give opblødt tørfoder, har jeg ladet mig fortælle.

  • #13   4. jun 2013 De fleste hunde kan selv tømme analkirtler, hvis blot afføringen har en fornuftig konsistens (man kan hjælpe lidt på vej med en ben-dag af og til et kan give lidt hårdere afføring). Men der ER altså hunde der uagtet hvad de får at æde og hvordan deres afføring er, ikke selv kan tømme dem.

Kommentér på:
Normal afføring?

Annonce