519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kim N
Kim N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hjælp til tab af tænder...??! Hjælp til tab af tænder...??!

Hej HG :}

Da jeg har en lille chihuahua på ca 4år....
Men 2-3 af hans tænder nederste del begynder at være løs, og tror at de falder snart af...! Er det normalt...? Nogen der ved hvor mange gange de taber tænderne..? For har hørt at de kun taber tænder en enkelt gang fra hvalp af..?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til tab af tænder...??!
  • #1   4. jun 2013 De taber kun mælketænder ligesom vi gør, han kan måske have slået kæben så de er gået løs. For det er ikke normalt, med mindre at han var dårligt tandkød i følge af noget sygdom, ville måske ringe til dyrlægen og hør dem af hvad de siger

• #2   4. jun 2013 De små racer kan døje meget med tandsten og skal have børstet tænder mindst en gang om ugen, hvis ikke oftere.

De kan sagtens leve uden et par tænder. Det er bare bedst de har de inderste sidetænder for dem bruger de meget til at tygge med.

Snak med dyrlægen, jeg har fået noget helt nyt tandpasta min dyrlæge har fået hjem fra USA der er godt at børste tænder i og godt for tandsten. Det er sådan noget hvor det skal blandes sammen i en gennemsigtig flaske og er helt lyseblåt.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   4. jun 2013 Hej..
    Mange tak smiley
    Tandkødet er meget sort og blødt nederste del i midten, og tænderne sidder lidt løs.. Men de øverste del er meget fine...!
    Måske tandkød betændelse..???

• #4   4. jun 2013 Jeg har lige fået min han lagt i narkose og få renset tænder. Han havde rødt tandkød som var tandkødsbetændelse så han skulle have en penicillinkur før narkose.

Bare rolig, det er helt sikkert noget dyrlægen kan klare nemt. Jeg har 3 pomser, som jeg jævnligt får tjekket tænder på.

• #5   4. jun 2013 Ja det kan det godt være, ville ringe til dyrlægen i morgen og få en tid til at få tjekket tænderne, bare for at sikre at der ikk er noget, de små racer får desværre meget hurtigt dårlige tænder hvis ikk de bliver børstet jævnligt.

• #6   4. jun 2013 det lyder som du skal en tur til dyrlægen ,og få kigget tænderne efter, små hunde har nok tilbøjelighed til dårliger tænder, og noget man skal være obs. på, sikkert en af grundene til det er jo nok at de ikke får så groft foder som store hunde

Kommentér på:
Hjælp til tab af tænder...??!

Annonce