{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Hund vs nabo {{forumTopicSubject}}

Puha, hvor søren skal jeg starte.
Jeg har en hund med seperationsangst i så slem en grad at hun overhovedet ikke kan være alene.
Jeg har fået to klager af min ene nabo og forsøgte selvfølgelig at gøre hvad jeg kunne.
En angst hund larmer rigtig meget, ja.

Jeg har nu Maddie med overalt, hun er aldrig alene. Dvs at vi faktisk heller ikke er ret meget hjemme.
Men om morgenen, vil hun altså gerne ud i haven og det skal hun have lov til, da det jo er MIN have.

Maddie har gøet en gang, hvis naboen fc står ude, kalder Maddie ind så hun ikke er til gene.

Men nu er min "søde" nabo begyndt at stå at råbe inde fra hendes have af, bla "hold kæft den møg køter" "gå væk" osv.
Der er en 180 cm hæk imellem og de kan derfor ikke se Maddie.

Naboen er desværre ikke til at snakke med, jeg har forsøgt! De hilser ikke længere eller noget.

Synes jeg har taget så mange hensyn og jeg er generelt en stille nabo, ingen vilde fester. Bare mig og hunden.

De havde os lagt en seddel i postkassen fordi der lå 2 lorte i haven, vel og mærket min egen have! De må derfor ha kigget ind af havelågen, da man ellers ikke kan se ind.

Jeg bliver bare så ked af det, da jeg er glad for at bo der, men de ødelægger bare så meget.
I forvejen ved jeg ikke mine levende rås omkring Maddie, da det er en lille smule svært at være alene om en tidligere mishandlet og angst hund..

Sikke noget møg.
Ved ikke præcis hvad jeg ville ned det her indlæg, få luft tror jeg. Der må være nogen der har oplevet det samme? Og hvad gjorde i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vs nabo
  • #2   6. jun 2013 Jeg føler med dig. Sikke dog en nabo. De skal overhovedet ikke blande sig I noget som helst! Selvfølgelig hvis den hyler dagen lang og det er til gene. Men at den goer en gang I jeres egen have skader altså ingen og hvad der er I jeres have er da virkelig ikke deres problem. Be dem om at passe dem selv eller klag over dem. Men træls for dig at det skal være sådan

  • #3   6. jun 2013 Du gør jo, hvad du kan! De har din hund med dig allevegne - ergo har du hindret hylen og gøen ved alene hjemme.
    At din hund kommer til at sige bøh ude i haven - ja, det skal da selvfølgelig trænes, men din nabos måde at råbe af hunden på er jo ikke ligefrem den bedste og mest konstruktive træning smiley
    At der ligger lidt bæ på din græsplæne kan og skal naboen da ikke blande sig i, medmindre det lugter meget kraftigt. Men nu har jeg så ikke forstået det sådan, at du bare lader det ligge, til det forsvinder af sig selv.

    Føler virkelig med dig smiley


  • #4   6. jun 2013 Ignore naboen..
    Hvis du ikke kan snakke med hende er der nok ikke så meget andet at gøre.
    Og selvfølgelig må din hund sige vov i din egen have. Og hundelortene må du da lade ligge næsten alt det du vil..


  • #5   6. jun 2013 Det er til at blive skør af, igår råbte hun et eller andet til mig, da jeg gik forbi med Maddie ude foran. Jeg hørte ikke hvad der blev sagt, da jeg gik med musik i ørene.

    De var så søde det første halve år jeg boede der og nu er de bare @)/kr;"!
    Synes virkelig os jeg gør meget for jeg ikke genere, ved jeg skal passe lidt på da det er en rottweiler og jeg bor i boligforening.

    Jeg fjerner ikke lorten når den er nybagt, egentlig for min egen skyld. Men jeg går da ud hver morgen og fjerner.
    Maddie kan nemlig ikke skide, når hun er snor på, hvorfor ved jeg ikke, men hun skal da have lov at gøre det i haven.

    Synes bare det ødelægger hele mit humør og faktisk synes jeg ikke det er okay at hun sådan råber af Maddie, vi træner intens på gøen og hun har bare rykket sig rigtig meget..
    Savner at bo på landet uden naboer!!


  • #6   6. jun 2013 This is a horrible story, and even worse neighbors. I think we all have neighbors like this. I do. Your dog is allowed to bark once in awhile, if it's not some super late or early hour, and it's no noisier than kids, lawnmowers, sheep, mopeds etc. I have a neighbor who refuses to just say hello to the dogs when he's near the property boundary and so they bark because he will not say hello though I've told him a hundred times. I've even said-it's one word, just one word! He stares at them. And me, I let them bark! People can be so selfish and stupid! Yea, how about the cats that scream for sex or fighting all night. That's NOT quiet! My dogs only bark during the day and sometimes not even then. But they are allowed to -by me at certain times. They are allowed to guard our property. I would not waste my breath talking to your rude neighbor, who is passive aggressive. Just learn the laws near you and follow them and then she has nothing to legally complain about.

  • #9   6. jun 2013 Næste gang de råber efter din hund så råber du tilbage at det var da utroligt at de kan stå og råbe sådan og de måske skulle holde kæft...
    Kan du ikke selv få dig til det så kan jeg fannerme godt gøre det for dig...

    Hader sådanne naboer, de er der kun for at gøre livet surt for andre...


  • #10   6. jun 2013 Nu har jeg selv en "næsten nabo" og hans hund har den her tildens til at gø meget, gerne ude i haven kl. 23. Med det sagt, så er det rigtig træls når hunden står og gør i haven, og jeg forstår godt din nabos frustration. Tror ikke at de nabo vil gøre livet surt for dig uden grund.

    Bare lige set fra din nabos synsvinkel smiley


  • #12   6. jun 2013 nu lyder det jo heller ikke til det er fordi den står og gøer hele morgenen. men at den kommer med et bjæf engang imellem kan jeg altså virkelig ikke se skulle genere nogen.. det er jo heller ikke ligefrem fordi den vækker dem eller noget, når de selv er i haven..



  • #14   6. jun 2013 Hvis de råber hold nu kæft din dumme møgkøter.

    Så næste gang de står og plabrer så råber du da bare hold nu kæft i dumme møg mennesker! I larmer sådan, jeg kan slet ikke få ro!

    og hvis de så kigger skævt til dig, så siger du bare: NÅ undskyld, jeg troede det var sådan i hilste på andre i jeres familie smiley


  • #15   6. jun 2013 Birgitta:
    Jeg har godt nok hørt historier om disse mennesker, men aldrig hørt om dem på 2. hånds fortællinger. Men jeg tror da på at disse mennesker er trælse.

    Men hvis hunden næsten aldrig er alene i haven, så er TS jo klar med en spydig hilsen til naboen jo. Så er det så nemt jo.


  • #16   6. jun 2013 Jeg holder altid øje med Maddie når hun er i haven. Netop fordi hun kan finde på at komme med et gø.
    Og når hun gør bliver hun kaldt ind, når hunde faldt til ro, må hun komme ud igen. Hun får aldrig lov til at stå og gø uafbrudt, som andre i boligområdet.

    Jeg bryder mig ikke om at stå og råbe på min side af hækken, selvom jeg gerne ville give dem igen.

    Jeg tror hun ef helt normal, hun har bare for lidt at gå op i.. Jeg har filmet Maddie da hun var alene pg hun gøer ikke mega meget, men mok til at jeg selv ville blive irriteret hvis det var mig der var nabo til det. Og når hunden er angst, skal hun selvfølgelig heller ikke være alene smiley

    Det er rart at høre, at det ikke bare er mig der er en torske dum hundeejer, men at det altså er min dummer grønlænder nabo der er ualmindelig træls!

    Hvis de bare gad at lære Maddie at kende, for hun er en sød hund, bare lidt speciel..


  • #18   6. jun 2013 Åhh Gud.!
    Sådan en nabo har jeg næsten også. Han har dog siden vi tog ham på fersk gerning, stå og stirre ind i en af vores biler på VORES grund, gjort hvad han kunne for at undgå os.
    Og hold da op hvor jeg griner hvis han får øje på mig og piler væk som en mus smiley
    Han har klaget til stort og småt, og alt der sker er hovedrysten. Min kæreste har tilfældigvis kendt flere af dem han har "indgivet" klager til.!


Kommentér på:
Hund vs nabo

Annonce