1.783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Min hvalp parre sit tøjdyr Min hvalp parre sit tøjdyr

Jeg har en schæferhvalp der siden, jeg har fået ham for 4 uger siden parre sit tøjdyr når han leger med det. Det er en stor tøjhund han leger med.
Ved han i det hele taget hvad han laver? Eller er det virkelig sexueldrift der udfolder sig? Måske fordi det ligner en rigtig hund?

Jeg anser det ikke for noget problem, da det ikke er sygeligt han gør det smiley

Jeg er bare lidt nysgerrig på, om der er nogen der har et bud på hvorfor han gør det smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp parre sit tøjdyr
  • #1   9. jun 2013 Den gør det fordi den er opkørt. Så måske skal du afbryde legen, inden hvalpen begynder at humpe. Og afled den når du kan se den skal til det.

• #2   9. jun 2013 Han er nu ellers stille og rolig når han gør det. Kan ikke se hvordan han skal komme til, at humpe af det.

• #3   9. jun 2013 Det kan sagtens være et tegn på stress, og udvikle sig til en form for tvangshandling.

Var jeg dig, ville jeg stoppe og aflede ham hver gang han viser tegn på at ville starte på det

• #4   10. jun 2013 Ok, men jeg kan klart afvise, at det er stress for han bliver ikke presset på nogen måder, og han får det søvn han har brug for.

• #5   10. jun 2013 Selvom han ikke virker stresset osv kan det altså sagtens være det. Min chihuahua hvalp Gør det når han bliver overtræt. Det er bestemt ikke noget seksuelt I den alder. Og det er som sådan ikke skadeligt, men det kan grunden bag være.
    Min hvalp behøver bestemt heller ikke lege vildt lige op til, men kan stadig stresse osv.

Mennesker kan også stresse af kedsomhed, så måske hunde også kan

• #6   10. jun 2013 Han keder sig i hvert fald ikke. Jeg er så heldig, at jeg kan være sammen med ham 24/7. Vi går til træning i schæferhundeklubben. Han er i hundepark hver dag og lege med andre hunde.
    Når han vil sove, så får han lov til det så længe han vil. Når han så vågner leger vi. Eller han gør det selv.
    Jeg tror det er instinkt fordi det ligner jo en rigtig hund. Og hvis det er instinkt ved han jo langt hen ad vejen jo heller ikke hvad han laver.

• #7   10. jun 2013 Altså tøjhunden der ligner en rigtig hund.

• #9   10. jun 2013 Jeg vil ligesom alle de andre siger, sige stress og jeg ville stoppe det inden det sker.. smiley Min tæve kan finde på at gøre det samme, hvis hun er træt eller stresset. Så tror ikke du skal regne med at hunden gør det fordi bamsen ligner en hund smiley

• #10   10. jun 2013 Nu ved jeg ikke med en sådan hvalp. Men synes altså det lyder som meget han "skal" hver dag. Alle de indtryk han skal bearbejde eller hvad man siger.

Synes også jeg har hørt at det kan være hårdt for en hund at lege med andre (fremmede) hunde hver dag. Lucky er I hvert fald fuldstændig færdig når han har leget med en anden hund. Så vi leger aldrig to dage I træk.

Hvalpe kan heller ikke altid finde ud af hvornår de er trætte. Måske du bare er yderst heldig at din kan. Men nogle gange skal selv min hvalp på 5 mdr lige have lidt hjælp til at geare ned.

• #11   10. jun 2013 Og jeg tror ikke på det med instinkt. Det er en hvalp de kan og skal ikke formere sig.

Min lucky på 5 mdr er ved ar blive kønsmoden og han humper altså stadig ikke; udover når han er stresset/overtræt. Jeg har nemlig heldigvis lært at se tegnene på at nu skal han lige falde til ro.

• #12   10. jun 2013 En nok så velafbalanceret hvalp kan blive så opkørt at den humper. At den kan sove når den vil betyder ikke at den selv er i stand til at stoppe sin leg og der skal man hjælpe den.

Det betyder ikke at den hverken er over- eller understimuleret, det betyder bare, at den har brug for hjælp til at slappe af.

Humperi hos hvalpe kan også snildt være overspringshandlinger.

Det har intet at gøre med at bamsen ligner en hund. Og det har intet med seksualdrift at gøre selvom hvalpen naturligvis får et boost af kønshormon ind i mellem.

• #13   10. jun 2013 Jeg slutter mig til de andre smiley
    Hvalpen kan godt stresse sig selv i legen, og derfor humpe bamsen.
    Stop legen inden han humper bamsen, og lav noge andet smiley

Tvivler stærkt på, at han kan se det er en hund..

Kommentér på:
Min hvalp parre sit tøjdyr

Annonce