{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.537 visninger | Oprettet:

Tynd mave, men KUN når vi går tur... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har Maxi, som er en super glad og trivelig hund. Jeg fodrer med Royal Canine (og det har han også fået hos sin opdrætter). Mine andre hunde får det også, og fungerer fint på det, og det gør Maxi normalt også.

Men når vi går tur her på det seneste, har Maxi normalt først 1 gang almindelig afføring, og lidt senere kommer der en gang tyndt sjask, som selvfølgelig sætter sig i pelsen bag i.

Han er glad og trives med sine gåture, men jeg er ret træt af (og det er han forresten også), at jeg hvergang skal hjem og vaske bagen på ham.

Så nu er jeg påbegyndt at Barfe ham, i håbet om, at det giver en mere stabil mave. Det har jeg så gjort i omkring 14 dage nu, men umiddelbart ser det ikke ud til at hjælpe.

Er der nogen, som har et godt råd, og kan fortælle hvorfor det sker. Jeg har selv spekuleret over, om det kan være stressrelateret, men han virker så glad og slet ikke stresset, men meget ivrig på gåturene...

Gode råd modtages med tak smiley

P.s. Han har fået ormekur, og Zoolac hjælper. Men det kan jo ikke være rigtigt, at jeg skal bruge Zoolac hver dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave, men KUN når vi går tur...
  • #2   25. jun 2013 Jeg tror du skal prøve at give det 14 dage mere. Har du prøvet at tale med en dyrlæge om det, så du er sikker på han ikke har en irriteret Tarm eller noget andet der driller?

    Min mor havde samme problem med sin lhasa, en dyrlæge udtalte sig at det var normalt for enkelte hunde, men den synes jeg er lidt mærkelig. Det lykkedes hende til sidst at finde et foder efter flere forsøg som hunden trives på!


  • #3   25. jun 2013 Som Stine....og husk ben...jeg har givet rå ben med godt resultat...den tynde mave forsvandt!!!

  • #4   25. jun 2013 Jeg tror det kan være stress relateret.. min boxer, som nu er 9, har haft nemt for at stresse op i sine yngre dage, og det viste sig typisk på vores gåture, at netop som du skriver, at første gang afføring var helt normal, og efterfølgende kunne han levere 1-3 gange sjask, småklatter for at pensle det ud (o;
    Han har aldrig haft problemer med maven ellers, og i det daglige altid normal fast afføring. så det var stressrelateret er jeg sikker på.
    Han er iøvrigt blevet barfet siden fravænning hos opdrætter.


  • #6   25. jun 2013 Det har Ace også tit, især hvis der har været knald på - her hjemme kalder vi det løbemave smiley



  • #7   26. jun 2013 Ok, tak til jer alle.

    Der er et par svar, som bekræfter mig i, at det nok er en smule aktivtet/stress/løbe mave.... Da det jo som nævnt kun er senere på gåturen. Jeg må jo så håbe på, at en ændring i foderet også kan ændre problemet.

    Stine H. Jeg er slet ikke begyndt med kallun endnu. Jeg er startet med: Små okseben (min hund er ikke så stor, så han kan ikke knuse dem), hele kyllinger med ben, oksekød m/ca. 14% fedt (måske for meget?). De tre ting er jeg startet med og købte i går 3 yderligere ting, som jeg vil køre ind. Sild og lever og hjerte.

    Jeg ønsker at købe lammeben, da jeg ved, at min hund kan tygge en del af dem, men lammekoteletter er hammer dyre i vores lokale butikker, så jeg skal ud og besøge en bondemand, som jeg ved, sælger lam en af dagene...

    Jeg har ikke haft mod på, at købe nogle af de hele frysepakker med forskelligt BARF i endnu, da jeg jo først lige er begyndt, og skal se om det kommer til at fungere - samt at jeg ikke har plads i fryseren til det.

    Og DELS er vores lokale SuperBest lige begyndt at lave VOV VOV MAD - rester fra deres slagter, som han lægger ud i 500 grams pakker (9-10 kroner pakken), side om side med menneskernes føde. Det er et initiativ jeg gerne støtter op om:)

    Andre gode råd er stadig velkommen..

    Tine A - Hvad gør i ved det, accepterer det?


  • #9   26. jun 2013 Tak Stine, jeg går på jagt efter ben smiley


  • #13   26. jun 2013 Tak igen Stine, kigger på det smiley

  • #14   26. jun 2013 Ja hvad skal vi ellers gøre?

    Jeg har snakket med dyrlægen om det, og så længe det ikke er hver dag og hele tiden er det ikke noget der betyder noget.

    Det samme kan man se ved heste i ridning. Nogle heste kan have helt almindelig afføring når man starter med at ride, men efterhånden som man rider kan de få tynd mave.


Kommentér på:
Tynd mave, men KUN når vi går tur...

Annonce