2.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hjælp hvilken race? Yorkshire terrier? Hjælp hvilken race? Yorkshire terrier?

Heeeyy alle sammen ^^

Jeg håber i vil hjælpe mig og komme med noget af jeres viden eller holdninger

Jeg har været så heldig at mine forældre vil give mig min første hund i 18 års fødselsdagsgave. Det er jeg sygt glad for da jeg har ønsket mig en hund så længe jeg kan huske smiley

Nu skal jeg bare vælge en smiley
Jeg har dog det problem at jeg har allergi over for almindelig hunde.
Så mit udvalg er ikke så stort og jeg har også selv nogle krav.
Jeg vil nemelig gerne have at det er en lille hund som jeg kan have med mig rundt.

Jeg har kikket på en Yorkshire terrier som jeg syntes lyder som en god hund men er der muligvis nogen der kan fortælle mig noget om den race som jeg burde vide inden jeg beslutter mig?

og/eller er nogen der har et forslag på en anden hunderace jeg skulle kikke nærmere på?

Hilsen Kitty

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp hvilken race? Yorkshire terrier?
  • #1   26. jun 2013 måske det her kan hjælpe dig lidt smiley
    http://hundeejere.dk/hunderace/yorkshire-terrier.html

dog skal de ikk bades hver uge efter min mening smiley

• #2   26. jun 2013 Men er den også allergivenlig?

• #3   26. jun 2013 ja det er de smiley de hedder også Biewer Yorkshire Terrier...
    Skal lige sige det er en Tysk racehund og har været det i rigtig mange år smiley

• #4   26. jun 2013 hvad med det at de er temperamentsfulde? Er det et problem?
    Er de svære at styre?

• #6   26. jun 2013 jeg har haft en black&tan yorkietæve. og hun var da ikke en større mundfuld end de andre hunde jeg har eller har haft - men det kræver stadig at man som ejer har lidt styr på sagerne, og kan være konsekvent.

• #9   26. jun 2013 mine gøer skam kun når det banker på smiley

• #10   26. jun 2013 Husk også at alle hunde er Allergene men nogen ikke helt så meget som andre.

Det med at kalde en hund Allergi venlig er ikke helt korrekt.
    Jeg har selv allergi.
    Min forrige hund var en West Highland White og det gik. Nu har jeg 2 Chinese Crested Hårløse. Men selvom begge racer er såkaldt allergi venlige racer. Kan du ikke være 100% sikker på du kan tåle dem hvis det er din første hund. Da det ofte er hundens skæld ikke pelsen man er allergisk overfor. Dette kan noget afhjælpes med ugentlige bade. Men ikke fuldstændigt fjernes.

Husk også at de pels racer som høre under betegnelsen ikke fælder, og derfor skal de enten trimmes eller klippes. Det skal ske rimeligt hyppigt og kan være en hård belastning for en studerenes økonomi. Bare lige så du ved det smiley

• #12   26. jun 2013 du kan nu sagtens klippe en yorkie selv - det gjorde jeg - indrømmet at det nok kunne være blevet smukkere hos en prof, men det blev sgu ok, og hunden så stadig sød ud med en hjemmelavet hvalpeklip. Min gøede heller ik ret meget... når hun skulle være farlig, så prøvede hun at gø lisså dybt som de store hunde, og så blev det så lavt, at det ikke engang kunne høres på den anden side af døren.

• #13   26. jun 2013 Hvad er det du ikke kan tåle ved hunden?
    Hvis det er pga. underuld, kan du i hvert fald godt strege Lhasa'en som nævnes.

Ellers er der også en papillon.

• #14   26. jun 2013 Papillon? Den fælder da en hel del. Så den er helt udelukket.

• #15   26. jun 2013 jeg syntes du skal besøge nogle avlere... bla for at være sikker på du kan tåle hunden og vil mene en avler vil låne dig et tæppe med hjem hunden har ligget på, så du kan finde ud af om du kan tåle hunden smiley det må være for begges bedste interesse smiley

• #17   26. jun 2013 Calle og Belika's Moar - Det afhænger jo af hvad hun ikke kan tåle ved hunde.

• #18   26. jun 2013 Hey
    Jeg tror jeg vil prøve at finde nogle avlere jeg kan besøge så jeg kan finde ud af hvilke hunde jeg kan tåle og ikke kan tåle smiley

• #19   26. jun 2013 du er velkommen til at komme forbi, om ikk andet bare for at se om du ka tåle yorkie smiley

• #21   26. jun 2013 Du er også velkommen til at komme forbi eller låne et tæppe herfra :). Hvis det skulle være intrasant at se om du kan tåle ccer :).

• #23   26. jun 2013 Der findes ikke en allergivenlig race, men der er nogle racer/enkelte hunde, som allergiske mennesker tåler bedre end andre.

Som Bettina skriver, er malteseren et rigtig godt bud.
    Men du skal besøge flere opdrættere af de racer du kunne være interesseret i.
    Som Pia skriver, kan det komme an på den enkelte hund.

Jeg har altid tilbudt interesserede at komme på besøg hos mine hunde, gerne flere gange, og gerne i flere timer hver gang. Men da jeg ikke har hvalpe nu, og heller ikke planlægger hvalpe før om 1-2 år, så er jeg ikke det gode valg:-)

Har du fået lavet en allergitest hos lægen? Hvis du ikke har det, så se at få det gjort. Man skal ikke have hund for enhver pris.

Jeg håber, at du finder den rigtige hund:-)

• #24   26. jun 2013 Du skal ud og besøge opdrættere af de racer du nu falder for.
    Ud over det med allergien, hvad falder du så for hos en hund?
    Hvilket temperament vil du have - en der følger dig i røven, en som er mere selvstændig, en som gerne vil arbejde, hvad ville du gerne have din hund indeholder.
    Og hvordan har du det med pelspleje?
    Mange af de racer der foreslåes kræver en hel del pelspleje! Og det er hele hundens liv, ikke bare til det ikke er sjovt længere. Og det er også selvom man klipper den ned.. Har du tid og lyst til ugentlig børst og månedlig vask?

Hvis du har mod og lyst til pelspleje kan du kigge efter på min profil og se på bolognesen. En af de mere sjældne bichonner, men har rigtig mange af de samme kvaliteter. Sig til hvis du ønsker henvisning for at se racen irl.

Når du har fundet en eller to racer så tag ud og besøg opdrættere. Vælg kun at handle et sted hvor du kan tåle hundene, hvor du er enig med opdrætter i dennes etik og moral i opdrættet og hvor der er god kemi til opdrætter.
    Køb aldrig en hund af medlidenhed eller hvor du ikke har set forældrene.

Stort tillykke og tillykke med den kommende vaps.

• #25   26. jun 2013 Som mange af de andre skriver: En bomuldshund smiley det er en fantastisk race og så er den jo bare alt for nuttet og helt vildt lærenem.
    Jeg har selv en bomuldshund (coton de tulear) og min familie og jeg nyder at have hende.
    Vi har købt vores coton i Randers ved en opdrætter som hedder Vivi.
    Vivi er en fantastisk god opdrætter og så var hun også en af de første i hele Danmark til at opdrætte coton de tulear. så hun har styr på at opdrætte de helt rigtige hunde med et fantastisk temperament smiley

du kan da altid lige hvis du har lyst besøge hendes hjemmeside: frejasminde.dk

• #26   26. jun 2013 Vi har bomuldshund og en af mine venner er allergisk over for dyr men han kan godt tåle vores og han elsker den.
    Min den gør meget men det er fordi han er en hund vi har 'redet' (købt hos avler men havde en byld på siden og kunne ikke lide mennesker:( ) så tænk jer om men kan godt anbefale den race vi klipper vores selv. smiley

• #27   26. jun 2013 Det skulle også være sådan med racen coton de tulear at de ikke fælder. altså selvfølgelig fælder de i den periode hvor de skifter pels fra hvalpepels til voksenpels og når så hunden bliver helt voksen kan det heller ikke undgås at der vil flyve lidt hår rundt når man børster den, men hvis man så klipper den korthåret så den ikke behøves at børstes så skulle den meget gerne ikke fælde, men jeg ved det ikke helt fordi vores coton er langhåret smiley

• #28   26. jun 2013 De fælder ikke kun når de er blevet klippet så går der 2-3 timer så fælder de ikke mere og det er kun løse hår

• #29   26. jun 2013 Nårh okay smiley
    så lærte jeg da også noget nyt i dag smiley

• #30   26. jun 2013 Åbenbart

• #31   26. jun 2013 JEg vil nok også forslå malteseren. Eller pudlen, hvis du i sær også gerne vil gå til noget med den. Både pudlen og malteseren elsker at lære.

Hvor yorkshire terriern er mere stædig. Men igen, ikke alle hunde er ens. Jeg har selv yorkshire terrier, som jeg ikke har haft fra hvalp af, desværre. Og hun har ikke haft det bedste liv.

Men udover hun self. har nogle adfærdsproblemer, gør hun faktisk ikke rigtig. Og hun er god til at stoppe, når jeg siger hun skal.

Mine svigerforældre har også to yorkshire terrier. Den ene, den voksne. Er en gøene hund som bider i ens fødder. Den nye som de har fået, er en herlig vilsbasse. Glad, elsker alle hunde og mennesker. Han gør ikke så meget endnu, men det kommer nok.
    Men han er MEGET terrier. (Betyder han har virkelig sin egen mening)

Så tror igen det kommer an på hvad du vil med hunde. Hvis du rigtig gerne vil gå til lydighed, agility eller rally, eller hvad der nu er, vil jeg vælge pudlen eller malteseren. En yorkshire terrier kan også disse ting, men den er bare meget mere stædig. OG jeg elsker når hunden vil lege, og gøre hvad jeg vil, det synes jeg ikke yorkien rigtig gideer.

Men hel og lykke med det:)

• #32   26. jun 2013 Wow jeg er virkelig glad for at der er så mange der kommer med jeres meninger smiley
    I hjælper virkelig meget smiley

Jeg har i vært fald besluttet mig for at jeg ikke skal have en yorki. Jeg ønsker ikke besvær med opdragelse og lydighed.

• #33   26. jun 2013 Ved du så hvad du ellers er hug på af hunde?

Jeg vil også lige sige det gode om yorken.

Jeg har aldrig nogensinde i mit liv set og oplevet en hund, en så lille hund med så meget personlighed. Yorken, har dage ligesom os mennesker, nogle dage er den træt som pokker, andre dage sur og lidt muggen, og gider slet ikke noget som helst. (Men ikke sur på dens ejer, mere andre mennesker eller husdyr i famillien)

Selvom det er en stædig lille satan nogle gange, så har jeg heller ikke mødt noget mere herligt:)

Med en yorkshire terrier, vil du i hvert fald aldrig føle dig alene, og den ELSKER SIN EJER "MOR" OVER ALT PÅ JORDEN.

Men igen, den er snu, stædig, har sin egen mening om tingene. Hvis den ikke gider så gider den ikke. Og nogle kan være gøende. Og udover alt det så er den også dejligt, og vil blive din bedste ven.

Men igen, synes det er et godt valg du ikke har valgt yorkien til at starte med. Du kan altid i fremtiden, få en yorkie.

Men pas på med dette, for yorkien, har det med og blive til to i stedet for en .) hehe

Fordi de er så små, og har meget glæde af et andet husdyr i samme størelse eller art...

• #34   27. jun 2013 Australsk Silky terrier minder om yorkien bare lidt stører, jeg har gået konkurrence i DCH med en, vi fik da oprykning til B klassen så umulige at lære noget er de da ikke;) faktisk syntes jeg det er en nem og kvik race uden underuld og fælder ikke;)

• #35   27. jun 2013 Enig i at yorkien er en mor-hund.
    Jeg jokede med at jeg sagtens kunne gå med min løs alle vegne - jeg ku bare rykke lidt i moderbindingen smiley
    Yorkien er en stor hund i en lille krop, og giver man den lov at være hund istedet for at pakke den ind i vat, så får langt fra et pyllerkræ.

Kommentér på:
Hjælp hvilken race? Yorkshire terrier?

Annonce