{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Når hundene ikke kan sammen.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Jeg har brug for hjælp...

Jeg har jasmina(schæfer) på halvandet, hun er unghund med stort U, og der er ikke meget voksent, roligt over hende.. Hun er ikke god til hvalpe, da hun er for voldsom, og hurtigt blir jaloux - vil hellere sætte tænder i hvalpen, end at lege med den.. Hun er en usikker hund, som nemt stresser, og uvante situationer presser hende..

Min kæreste har en hvalp på nu 12 uger, og de har mødtes en gang hvor jasmina så rødt. Der skete ingenting, for jeg fik fat i hende - men der var ingen tvivl om at hun ikke ville lege.. Hvalpen er en breton som er halekuperet, jasmina kan tydeligvis ikke læse den - og det skaber bar endnu flere problemer..

De skal mødes igen i aften, med hjælp fra en træner - også må vi se..

Jeg synes det er så træls at vi skal bruge vores fælles ferie hver for sig - fordi vores hunde ikke kan sammen, Så Er der nogen af jer der har prøvet det samme, og evt. Har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hundene ikke kan sammen..
  • #1   2. jul 2013 Prøv at gå en god lang tur med dem vor de er sammen så de vænner sig til hinanden. Det gjorde vi med vores hunde fordi at de hele tiden prøvede at komme op at slås fordi hvalpen var glad.

  • #2   2. jul 2013 Det er det vi gør i aften, med træner på..

    Der er bare så stor størrelses forskel på dem, så jeg er skide nervøs hele tiden.. Hvis jasmina får fat bare en gang, så overlever leica nok ikke..


  • #3   2. jul 2013 hm... min Balou var godt nok heller ikke vild med Homer da vi fik ham
    De var aldrig alene sammen og vi sørgede altid for at stoppe den lille når den blev for strid
    Når vi var på arbejde havde jeg en hvalpgård som Homer (hvalpen) var i men dog i samme rum som den gamle - så den ikke følte sig helt alene
    Den fik dens mad derinde så den forbandt det med et dejligt sted at være
    Gå nogen godt ture med dem i snor så den store vender sig til den lille lømmel smiley
    der var også kæmpe forskel i str. på vores - en rottweiler på 50 kg og så Homer på 5 kg smiley
    så du har ret - man skal passe på smiley


  • #4   2. jul 2013 Jeg tænker ogs sårn noget "tvungen" tilvænning.. Hvor de er i samme bil, men hver deres bur, gåture uden at hilse og adskilt i lejligheden sf babygitter f.eks?? Så de lærer at de skal omgåes, ikke nødvendigvis være venner - bare omgåes..

  • #5   2. jul 2013 Kan de sammen nu Karin?? smiley


  • #6   2. jul 2013 Nu skriver du ikke, hvordan den hvalpen reagerer, men husk den skal ikke bare beskyttes fra fysisk overlast. I den alder skal den helst heller ikke skræmmes ved f.eks. at stå i bur i bilen ved siden af en opfarende hund. Den er i en alder, hvor den skal have positive oplevelser.

    Selvfølgelig skal I være sammen men snor på i øjeblikket. Og så ser jeg, at der er en, der foreslår en god lang tur, men en 12 ugers hvalp skal ikke gå lange ture.

    Og så vil jeg foreslå, at din hund er vel aktiveret og gerne lidt træt - på en god måde - inden i mødes.


  • #7   2. jul 2013 Hun var naturligvis skræmt ved første møde med jasmina - og det er under al kritik.. Men havde regnet med jasmina ville opføre sig pænere..
    De vil naturligvis ikke bare blive proppet i bur ved siden af hinanden indtil de kan sammen, men langsomt vænne dem til at de ska være sammen..

    Lang tur er jo relativt, turen blir ikke lang rent fysisk - men den tager nok lang tid.

    Det er modtaget, jeg kører hende træt..


  • #8   2. jul 2013 yep - nu kan de godt sammen og går også i samme rum når vi er på arbejde . det går fint smiley
    Balou er stadig træt af Homer (11 mdr) ind i mellem for han forstår ikke et nej - og så må han jo føle - så knurrer Balou og Homer smider sig med det samme og Balou "muler" ham lidt smiley
    Balou er generelt en super god kastreret hanhund - men han han også godt være en strid børste smiley
    Tror Homer var i hvalpegården de første 5-6 mdr. vi havde ham - bare for at være på den sikre side smiley


  • #9   2. jul 2013 Ja okay.. "Heldigvis" bor vi ikke sammen, så det er ikke død nødvendigt at de kan sammen lige nu, men det ville sku være sjovere og rarere for alle hvis de blev trygge ved hinanden..

  • #10   2. jul 2013 Jeg håber, at du har en god træner ind over

    Det er rigtig vigtigt, at den voksne hund forstår, at hvalpen er guldklumpen
    Det tog lidt tid for min voksne hund - og det krævede præcis kommunikation fra min side. Alt går direkte ned i hvalpen

    Personligt ville jeg ikke gå tur - jeg ville være hvalpens beskytter; og sende meget bestemte øjne og kropssprog til den voksne hund "Du vover på noget!!"

    Held og lykke


  • #12   2. jul 2013 Problemet er bare at den "voksne" hund, ikke rigtig er voksen.. Hun er slet ikke klar til at give plads til en lille ny. Det er et dumt tidspunkt ...

  • #14   2. jul 2013 Dejligt med en succes historie!
    Er jaylee også en usikker hund?(det lyder nemlig som jasmina, at alt skal tages i hendes tempo)..

    Og hvordan tog bailey det, fandt hun sig bare i opførslen??


  • #15   2. jul 2013 Da Nova var 20 mdr fik vi Ipsen på 9 uger.... Det gad hun bare ikke, den der hvalp var irriterende og pågående, og den blev i den grad hakket af hvis den kom for tæt på ..... Da vi havde haft den 1 uge, gravede Nova et ben op i haven, manden så det ikke, og Ipsen kom for tæt på, og det blev til et hak og en revne over øjet og en tur til dyrlægen ...

    Vi sørgede for at holde hvalpen beskæftiget, og dæmpede den i forhold til Nova, men vi irettesatte også Nova når vi synes hun var for hys ... Når hun hakkede af gjorde Ipsen alt det rigtige, smed sig straks, også når Ipsen selv forsøgte var hun ydmyg, og vi syntes i det hele taget hun gjorde alt det rigtige for at bløde Nova op..
    Når vi var på job, satte vi hegn op tværs gennem stuen, så de kunne se hinanden men ikke nå hinanden...

    Det tog 2-2½ mdr og så var de fine venner, begyndte at lege og der har ikke siden været de store problemer .... de kan spise, spise ben osv lige ved siden af hinanden ...


  • #16   2. jul 2013 Det letter mit hjerte at høre - at selvom den ene har været efter den anden, så kan det lykkedes alligevel..
    Vi må forsøge os ad, også være målrettede - for det skal bare lykkes...


  • #18   2. jul 2013 Da Pocha var lidt over et år kom jeg hjem med næste hvalp en 8 uger gl. han schæfer hvalp.Normalt har der aldrig her hjemme været problemer når der er kommet nye hvalpe, så der for kom Pochas reaktion fuldstændig bag på mig ...
    Pocha var alene ude i haven og jeg kommer så ud til hende med den nye hvalp, som hun ryger lige i flæsket på så den triller hen ad jorden. Jeg er måløs, og samler hvalpen op som ikke er kommet noget til, sætter mig på hug og siger det er MIN hvalp. Sætter hvalpen ned og Pocha ryger igen frem. Jeg siger meget bestemt nej, og gentager det er MIN hvalp...Det var det, hun skulede ganske vist efter den et par dage, men ellers var det ok. Den anden schæfer som var 4 år tog imod hvalpen med stor glæde.


  • #19   2. jul 2013 Christian Poulsen
    Det lyder præcis som jasmina, hun har fået et hak i tuden da hun var 4 mdr, og derefter har hun været usikker, hun har altid ku med andre hunde, hvis det var på hendes betingelser, og hun ku få lov at være den "lille".. Men dejligt at se de har det så godt nu!

    Snow
    Det var ogs totalt uventet at hun havde så voldsom en reaktion her, havde troet hun bare ville ignorere den, eller prøve at lege.. Jeg tænker jeg må, ligesom dig, fortælle hende at det er uacceptabelt..


  • #20   2. jul 2013 @ Monica, ja vi fortalte også Nova når vi mente hun reagerede for meget, for voldsomt ... men det er lidt at finde en balance, for de skal jo også have lov at sige fra.....

  • #21   2. jul 2013 Ja..
    Vi var afsted her til aften, og jasmina reagerede ikke aggressivt, men nærmere usikkert og utilfreds.. Nu blir vi ved et par gange om dagen i 10-15 min at lade dem gå rundt om hinanden, og når de så kan ignorere hinanden, så tager vi næste skridt..
    Jeg er fortrøstningsfuld lige nu :).


  • #23   3. jul 2013 Det lyder godt. Heldigvis kan de fleste hunde da vænnes til at acceptere en hvalp. Det er muligt, de ikke elsker den, men respektere at den må være der, kan de da normalt.
    Og omvendt skal hvalpen heller ikke have lov at være alt for irriterende og pågående, men det lød ikke som om, det var problemet her. En hund, der først er tryg ved at have en hvalp omkring sig, kan også bedre sige fra på en ordentlig måde overfor en pågående hvalp.

    Så held og lykke med det fremover, og hold os gerne opdateret


Kommentér på:
Når hundene ikke kan sammen..

Annonce