{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.214 visninger | Oprettet:

Hvor mange gange fodre i om dagen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Er lidt nysgerrig på at hører hvor mange gange i fodre jeres hund(e) om dagen? Tænker på dem der fodre med tørfoder.

Jeg har nemlig 3 hunde.

Min DSG tæve på 4 år, for serveret mad 2 gange dagligt, - ikke altid hun spiser om morgenen. Men spiser så sit foder om aftenen med morgenens portion i.

Min Aussie på 2 år, han får også mad 2 gange dagligt, og han spiser altid op, han er ikke "problemet" smiley

Min border blandings tæve på 9 mdr, hun vil ikke spise om morgenen, har forsøgt siden hun var lille (da hun var helt lille fik hun selvfølgelig tilbudt mad flere gange om dagen) .. Men hun vil altså kun spise om aftenen, ikke engang godbidder vil hun have om morgenen, men hen over middag og eftermiddagen, og især om aftenen vil hun gerne have godbidder (de samme der er tilbudt om morgenen) og sin aftensmad. Så hun får hele sin portion af de gram hun skal have dagligt om aftenen, og hun spiser også altid op.

Men er hun "bare" en af de hunde der har det bedst med at spise én gang i døgnet?
Har prøvet at tage maden fra hende efter få minutter om morgenen, lade det stå længere tid (op til et par timer) ingen af tingene har en virkning, hun spiser bare om aftenen istedet.

Hun er fuld af energi, har normal afføring flot pels,osv. osv. hun er som hun skal være, ej heller for tynd smiley

Men er der andre der har en hund der kun spiser én gang i døgnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange gange fodre i om dagen?
  • #1   10. jul 2013 Mine får en gang dagligt, og så kan Gaia i perioder snige sig til et ekstra måltid /hun kan være svære at holde sul på i meget aktive perioder). Det er hvad de får i skålen. Derudover bruges deres tørfoder som godbidder og til diverse opgaver i løbet af dagen.

• #2   10. jul 2013 Tak for svar Michelle.. smiley
    Min Aussie han får high energy foder ellers kan jeg ikke holde vægten på ham.

Min tæve unghund der kun vil spise om aftenen, hun får hvalpefoder, og er slet ikke for tynd eller noget. Men har "bare altid" fodret mine 2 gange dagligt, og nu har jeg en der kun spiser om aftenen uanset hvad jeg har prøvet. Men det lader jo også til hun trives sådan.

• #4   10. jul 2013 Vi fodrede vores Goldens 3 gange om dagen - morgen, middag og aften.
    De spiste altid op, men Goldens er jo også kendt for at være ret madglade hunde smiley

Min far og hendes kæreste har en papillion som også helst spiser om aftenen. Han har dog bare maden stående i skålen fra han får den første portion om morgenen og så hænder det at han nipper lidt til det hen over dagen, men han spiser for det meste først op om aftenen.

• #3   10. jul 2013 Jeg fodre to gange, morgen og aften.. Det er ikke altid hun spiser op, men for det meste:)
    Men jeg ved, at min far derimod kun fodre en gang i døgnet, og det fungere også fint nok:) - og det er der forresten mange der gør:)
    Tror vi hundeejere er rigtig gode til at pyldre om vores hunde, mere end nødvendigt:) hundene styrer det stort set altid bedst selv.. Så hvis din hund fungere super, som du selv skriver, så er er det vel fordi, at hun bare helst vil, og fungere bedst sådan:)

• #5   10. jul 2013 Molly får kun mad 1gang om dagen smiley
    Derudover er det hende som "rydder" op efter vores søn hvis han har tabt noget efter måltidet

• #6   10. jul 2013 Nu bliver Pablo godt nok barfet pga allergi, men da han fik tørfoder spiste han også kun en gang om dagen.. Han ville heller ikke spise om morgnen..
    Hvis hun fungere fint i løbet af dagen og får den mængde foder hun skal på en dag så er det da fint smiley

• #8   10. jul 2013 Jeg har altid min hunds mad stående så han selv kan tage når han lyster smiley men det er jo også afhænig af hunden smiley Min han spiser kun mad om aftenen når vi spiser aftens mad så tager han foderet over til os og "spiser med" smiley

Men jeg tror at det er normalt og at hun bare ikke har lyst til noget om morgnen smiley

• #9   10. jul 2013 Tucker får morgen og aften. Det skifter en del, hvor meget af det han spiser. Tidligere rørte han ikke sin morgenmad, før det var tid til aftenmåltid. Derfor har vi nu sat tid på, så han får noget tid og spise i og så bliver det fjernet, for så har han ikke været sulten nok.

Får han spist alt til aften, får han tilbudt det der var tilovers fra tidligere.

• #10   10. jul 2013 Vi fodre tre gange om dagen, men Tinka er også ekstremt madglad - og det virker til hun fungere bedst sådan, og på denne måde søger hun mindre efter mad på mærkelige tidspunkter end hvis hun fik færre gange.

Molly har altid kun spist aftensmad, og det fungere fint for hende selvom hun aldrig spiser op. Tinka lever for at spise, Molly spiser for at leve smiley

• #11   10. jul 2013 Vi fodrer normalt to gange dagligt, for at holde energiniveauet og blodsukkeret stabilt, men om sommeren bruger de simpelthen så lidt energi, at de kun skal fodres om aftenen. Så lige nu fodrer vi kun aften.

• #12   10. jul 2013 Mine får en gang dagligt og så får de også foder som godbidder i løbet af dagen.

• #13   10. jul 2013 Begge vores får to gange om dagen. Morgen og lige før vi selv spiser aftensmad.
    De får begge 180 g pr. måltid, synes det vil være voldsomt hvis de skal have det dobbelte på en gang. De fungerer begge rigtig godt på den måde.

• #14   10. jul 2013 Tusind tak for jeres svar alle sammen smiley

• #15   10. jul 2013 Lia får halvdelen af hendes foder gennem søgeøvelser og træning i løbet af formiddagen - og så får hun resten til aften, enten bare i skålen eller også en plastic flaske eller lign.

Hvis hun ikke får foder om morgenen/formiddagen, så bliver hendes mave for tom og hun begynder at kaste op.

• #16   10. jul 2013 M. I
    Jeg har prøvet at give hende foder i en bold, i en flaske, ude på græsset osv. hun vil ikke spise det. Så det er bare spild af mad.

Men har ikke problemer med hendes mave blir tom, og hun kaster op.

• #17   10. jul 2013 Fodre om aftnen 1 gang..
    i løbet af dagen får hun grønsager og godbidder hvis vi træner. smiley

• #18   10. jul 2013 En Lækker Kælling: Så længe hun trives på det, så er det jo fint.

Jeg går 100% ind for at man skal gøre hvad hunden trives på og hvad der virker for den. smiley

• #19   10. jul 2013 Fodrer morgen og aften. Førhen fodrede jeg kun en gang dagligt, men der blev hunden så sulten at hun kastede op.

• #21   10. jul 2013 Vores får morgen og aften, men morgenmåltidet er ren tørkost og får tit lov til at stå urørt. Om eftermiddagen får de tit noget af det smidt ud i haven og så er det mere interessant, samme øvelse hjælper ikke om morgenen.
    Hvis ikke hunden har problemer med den tomme mave, så ser jeg ingen grund til bekymring.

• #22   10. jul 2013 Fodrer mange gange om dagen. 6-8 gange agtigt, bliver det nok til...

Vejer foderet af og giver det som belønninger og madsøg over hele dagen..

Resterne gives i skål om aftenen.

De bliver nødt til at have noget i maven, hvis de er sultne, så æder de lort, de små svin smiley

• #23   10. jul 2013 2 gange om dagen smiley

• #24   10. jul 2013 4 hunde - en gang. Ellers får de godbidder og rester i løbet af dagen.

• #25   10. jul 2013 Min Golden har altid sin mad stående fremme.. Det tager ham cirka 2 dage at tømme madskålen.. Han er nu i rigelig god stand, lidt for meget endda, men det har vidst også noget at gøre med de rester, der lige falder af en gang i mellem... smiley

• #27   10. jul 2013 Marie-Louise N: Hvor stor er den madskål? Jeg had aldrig mødt en Golden der var mere end 2 milisekunder om at tømme sin madskål. smiley

• #28   10. jul 2013 M. l - ja man skulle tro det var løgn smiley men den er god nok, og sådan har det altid været uanset hvilket foder han har fået... Med mindre det er menneskemad smiley

hans madskål er vidst meget almindelig størrelse til en Golden smiley

• #29   10. jul 2013 Her er det meget forskelligt, men uanset hvad, skal hun arbejde for sin mad - vi ejer ingen madskål.

Som sagt er det meget forskelligt, og nogle dage får hun det hele på en gang og andre dage mere fordelt. Det er hip som hap, Silje er ligeglad. smiley

• #31   10. jul 2013 Sofus har mad stående 24/7 men han spiser kun lige inden vi skal i seng, så han går faktisk på tom mave hele dagen

• #32   10. jul 2013 morgen og aften, hvis skålen fra om morgenen er tømt.. Han styre det helt selv..

• #33   10. jul 2013 I princippet morgen og aften = 2 gange, men i praksis har han foder ad libitum.
    det er yderst sjældent han spiser en hel ration før dagen er omme

• #34   10. jul 2013 På tørfoder får Luna morgen og aften. Er hun på råt, får hun kun en gang om dagen

• #35   10. jul 2013 Og Zantos spiser mest sent om aftenen eller om natten

• #36   10. jul 2013 Tak igen for alle svarene..

Det er ikke muligt at have mad stående til hende. Og det er også forsøgt i en periode at lade det stå nogle timer, og kortere tid. Men ingen effekt.

Men som sagt, hun har aldrig kastet op pga. tom mave.

• #37   10. jul 2013 Det blander jeg mig ikke i smiley

De har ad libitum 24/7 og jeg er bare hende der sørger for at skålen aldrig er tom:) har aldrig haft en fed hund, tværtimod har jeg tidligere kæmpet for at holde huld på min hanhund..
    Han har seriøst forbrænding som en Formel 1 bil..

Heldigvis er han rigtig pæn på den Aktiv, de pt får smiley

Kommentér på:
Hvor mange gange fodre i om dagen?

Annonce