{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.476 visninger | Oprettet:

Bayvantic..allergisk reaktion... 24 timer til feriekørsel (( og andet) {{forumTopicSubject}}

så fik Nova en allergisk reaktion på Bayvantic :(((

I aftes kl ca 19, gav jeg tøserne Bayvantic og Advocate da vi lørdag morgen tidligt kører sydpå ....

Hun har tidligere fået begge dele, så forventede ingen problemer ....

ca kl 22.30 iaftes begyndte hun at bevæge sig sært, trak den hæjre bagben op, og konstant kløede sig et sted på siden .... hun var meget urolig, kunne finde ro når hun endelig lå ned, men hver gang hun bevægede sig var det på en voldsomt stressende måde, på 3 ben med det 4. kløende på siden ....

Lige da vi så det troede vi det var benet der var noget galt med, og undersøgte alt hvad vi kunne, men fandt intet, hun virkede ikke til at have ondt nogen steder, og ville gerne have godbidder ....

Pga stress var hendes vejrtrækning forpustet ..... vi gik i seng og hun faldt til ro, vejrtrækningen blev normal, var vågen flere gange i nat og checkede hende .... Til morgen var det det samme mønster.

Op og ringe kl 7.30, egen dyrlæge ferie..... fik ringet til Aarhus Dyrehospital og heldigvis tid 8.40 .....

Han fandt intet på hende som lopper, stik eller rødme efter behandlingen, men sagde at den måde hun teede sog på var typisk for at det klør over hele hendes krop ....
Hun fik en indsprøjtning med binyrebark, og så skal hun have piller nogle dage ....

Og så skulle hun vaskes .... gerne flere gange i dag og i morgen, og med sulfo omkring halsen, så alt det fedtede fra pipetten fjernes .....

Har gennemvasket hende med 2 forskellige shampoo og sulfo (kun ved halsen)

Nogen der kender en god shampoo til at fjerne det fedtede fra pelsen som sådan, og er der nogen shampoo der har en beroligende effekt på huden/kløe ????

Puha nu håber jeg det hjælper, vi skal køre i morgen tidlig kl 6 , men det er bare ikke fedt hvis ikke hun har fundet ro, når ens hund ikke er på toppen så har man mest lyst til at være i DK .... så kryds fingre fr at vi i løbet af dagen i dag kan se væsentlig forbedring så jeg kan begynde at slappe af og glæde mig til den ferie ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bayvantic..allergisk reaktion... 24 timer til feriekørsel (( og andet)
  • #1   12. jul 2013 Har du kun dryppet hende det ene sted?

    Jeg ville følge dyrlægens anvisninger.


  • #2   12. jul 2013 Ja jeg har kun dryppet hende i nakken ... og følger også hans anvisninger...

    Det han sagde var at Bayvanticen sidder i pelsen fedtlag og det var det der irriterer hende, så det var vigtigt at få vasket fedtlaget af pelsen ....derfor søger jeg om nogen kender en shampoo der er bedre til at affedte pels med end andre....


  • #3   12. jul 2013 Hvis hun kun har haft det på siden igår kan en hvilken som helst shampoo vaske det ud.
    Vi skal give det senest tre dage inden en tur i water walkeren, for at vi skal være sikre på virkningen ikke forsvinder.
    Jeg ville nok vælge hvis du har en mulighed, en kløestillende shampoo fra dyrlægen, det kan lindre smiley jeg købte en da min reagerede allergisk på kingsmoore !


  • #4   12. jul 2013 Bayvantic skal fordeles over min. 3 steder ned af ryggen!

  • #5   12. jul 2013 @ Kaj, ok vil få fat i en sådan shampoo ....

    Det har jeg aldrig tidligere gjort ... det vidste jeg ikke, dyrlægen sagde intet om at det var givet forkert ..... men derudover er det jo lige meget nu.... nu skal det bare vaskes ud .....

    Men det er da lidt sært at hun har fået det før uden reaktion... han sagde så at det kunne være en engangs reaktion ....

    Tror aldrig jeg vil bruge det igen, men vil prøve det nye han fortalte om derude (se anden tråd hvis interesseret)


  • #6   12. jul 2013 Der står ikke at det skal gives flere steder til små hunde.

    Alle vores reagerede også på det, og kløede sig voldsomt bagefter. Valde fik et mærke i nakken. Heldigvis var det værste kløe væk dagen efter.

    Håber I kan tage afsted som planlagt smiley


  • #7   12. jul 2013 Nej desværre Bjergged.

    Der står i indlægssedlen, at store hunde skal have det dryppet flere steder mellem nakke og halerod. Så vores bliver dryppet 5-6 steder.

    Ved små hunde står der intet om dette.


  • #8   12. jul 2013 Men på deres hjemmeside står der at under 10 kg. påføres det et sted. Det må man jo gå ud fra er det korrekte.

    http://www.bayvantic.dk/da/sporgsmal-og-svar/brugsvejledning/index.php


  • #9   12. jul 2013 Og selv om det bliver fordelt ned ad hele ryggen så kan det godt "gå galt" alligevel. Sidst Charlie blev behandlet med Bayvantic begyndte han at klø og klø og klø sig som aldrig før. Efter to dage (tror jeg) vaskede jeg det af ham og han holdt op med at klø sig.

  • #10   12. jul 2013 Jeg vil hellere have, at Max kløer sig en smule, end jeg vil udsætte ham for flåter.

    Jeg har været ved at miste en hund, og det gør jeg ikke gerne igen.


  • #11   12. jul 2013 Sådan som vores kløede sig, så bliver det ikke brugt mere. Det var synd for dem.

  • #12   12. jul 2013 Hanne er det dette her produkt? http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=797

  • #13   12. jul 2013 Næh men nu har jeg ikke oplevet bivirkninger ved bayvantic, og så bliver det brugt, indtil jeg måske finder et alternativ, der ikke er så giftigt for kattene.

  • #15   12. jul 2013 Nova vejer under 10 kg, og det er IKKE på påføringsstedet hun klør sig .... Dyrlægen sagde at den måde hun var på viste at det var en generel kløe over hele kroppen ...

    Hun er desværre meget stresset så snart hun bevæger sig, hopper på 3 ben og har det 4. kløende på siden hele tiden ....og bevæger sig sådan hurtigt uroligt ...

    Han sagde at vi ikke skulle forvente det fortog sig på en dag eller 2...

    @ Fubert, dyrlægen sagde også vi skulle vaske hende gerne flere gange dagligt de næste dage, skal jo bare fx i morgen stort set køre hele dagen ....

    @ Susanne, jeg kunne heller ikke drømme om ikke at beskytte mod flåter, må bare prøve noget andet næste gang. kender også en der mistede hund til flåtsygdom.....

    Men lige nu skal hun ikke beskyttes, hun skal ikke have yderligere belastning af huden, så vi må forlade os på grundigt check og flåt-tangen ..... vi skal til Østrig og Frankrig, i Alperne og det siges at der er mange flåter.....


  • #17   12. jul 2013 @ Fubert .... ja det kan meget vel være det produkt, navnet lyder bekendt ... men var ikke så obs som man kunne ønske sig under det dyrlæge besøg .... tror jeg vil prøve det næste gang ....

    Og så foreslog han at jeg ikke næste gang giver begge dele på en gang .....Advocate giver jeg nu kun når vi skal sydpå, så typisk kun 1 gang årligt


  • #18   12. jul 2013 @ Kira ... dyrlægen sagde at Advocate går ind i huden ... men at Bayvantic ligger sig i fedtlaget på pelsen !

    Jeg giver begge dele da advocate beskytter mod tropisk hjerte/lunge orm, og det er der en del af i sydfrankrig....


  • #19   12. jul 2013 Jeg forstår slet ikke hvorfor de to ting skulle gives samtidigt. De virker jo mod de samme ting.
    Jeg tænker helt klart, at reaktionen kommer pga. denne dobbeltbehandling.


  • #20   12. jul 2013 @ malene .... mener ikke advocate er effektiv mod flåter, og bayvantic er helt sikkert ikke mod hjerte/lungeorm ....

    Hun har som sagt fået begge dele før uden reaktion, men ikke samtidigt, så ja jeg tror desværre også at den samtidige behandling har været for meget , desværre .... men nu er jeg så blevet det klogere ....


  • #21   12. jul 2013 Jeg bruger Scalibor...... Så er jeg fri for at dryppe dem i nakken smiley

  • #22   12. jul 2013 For at forebygge mod hjerteorm sygdomme skal produktet påføres regelmæssigt en gang om måneden i myggesæsonen (myg er mellemvært, som bærer og overfører hjerteorm larver) Produktet kan anvendes hele året, eller mindst 1 måned før dyret forventes at blive udsat for myg. Behandling skal fortsætte regelmæssigt 1 gang om måneden indtil en måned efter myggesæsonen. For at opnå en rutinemæssig behandling anbefales det, at produktet påføres samme dag eller dato hver måned. Hvis behandling med Advocate erstatter en anden forebyggende behandling mod hjerteorm, skal den første behandling med Advocate gives senest en måned efter den sidste behandling af det tidligere præparat.

  • #23   12. jul 2013 @ susanne, jeg fik det anbefalet af dyrlægen for 2 år siden da vi første gang skulle have hund med til sydfrankrig .... det det skulle gives for var tropisk hjerte/lungeorm som skulle smitte via snegleslim, altså bare at hunden slikker på et slimspor på fx græsstrå ..... og han sagde dengang at vi bare skulle give det en uges tid før afgang ....

  • #26   12. jul 2013 @ Kira. ok jeg ved det ikke, har bare villet beskytte mine hunde bedste muligt....Ipsen fik jo samme behandling og er på ingen måde påvirket ....

    Men uanset så vil jeg prøve det nye middel næste gang ....

    Så hedder de måske fransk hjertelungeorm, ved det ikke.... det var den forklaring og den anbefaling jeg som sagt fik da vi skulle afsted med hund første gang ... har brugt det de sidste 2 år uden problemer ... om det virker eller ej er jo svært at sige, hundene er ihvertfald kommet sunde og raske med hjem igen, men man kan jo ikke vide om de overhovedet har været udsat for smitte ....

    Er bare så bange for at komme hjem med noget møg. ...


  • #27   12. jul 2013 Vores får et økologisk middel med hvidløg og andre ting i, gives helst i en klump leverpostej, hver dag i sæsonen.

  • #28   12. jul 2013 Og hvidløg er giftigt for hunde og katte. Det ophobes i deres krop. Ikke i 100 år om jeg ville give min hund hvidløg.

  • #29   12. jul 2013 Er det nu giftigt, kan du linke til det?
    Troede sgu da de folk der kommer på store kåringer har styr på de få markedsbode der er.
    Skal lige se hvad deres hjemmeside hedder.


  • #30   12. jul 2013 http://kaeledyrpleje.danskhti.com/en-dyrlaegens-view-people-fodevarer-som-er-giftigt-for-hunde.html

    Løg og hvidløg
    Når spist, kan løg og hvidløg forårsage anæmi (lavt antal røde blodlegemer) hos hunde. Kemikalier i løg eller hvidløg ændre hæmoglobin i røde blodlegemer, hvilket resulterer i fysisk ødelæggelse af cellen. Røde blodlegemer er ansvarlig for transport af ilt til væv i kroppen. Symptomerne er relateret til mangel på ilt-regnskabsmæssige evne blodet (sløvhed, svaghed, hurtig puls, hurtig vejrtrækning) og til ødelæggelse af de røde blodlegemer (røde eller gul-farvede pigmenter viser på gummerne, hvide i øjne, og urin). Hvis behandlingen påbegyndes straks, kan din dyrlæge anbefale inducerende opkastning (for at fjerne resterende løg fra maven) og administration af aktivt kul gennem munden (til at binde op toksin i tarmene). Behandlingen er støttende, herunder IV væsker og blodtransfusioner, hvis nødvendigt. De fleste hunde vil gøre en fuld helbredelse.


  • #32   12. jul 2013 Advocate tager jo så desværre ikke flåter. Så jeg forstår godt dilemmaet.

  • #33   12. jul 2013 www.euro-joe.com
    www.suplements4animals.com + at der sidder et klistermærke hvor på står skrevet: Dansk Dyrehelse
    Noget du kender, de er nemlig nye på markedet.


  • #34   12. jul 2013 @ susanne, det mener jeg heller ikke det gør, dokumenteret ihvertfald, så ja derfor ville jeg bare sikre i hoved og r..

    Nu har jeg lige ødelagt hendes dag totalt med andet bad .... en shampoo med affedtende effekt og sulfo .... og så har jeg efterfølgende brugt en med Aloe Vera for at dulme kløen .... hun synes lidt bedre, kan gå op mod 10 skridt inden hun begynder at klø .....

    Så vi satser på kurs syd kl 6 i morgen tidlig .....


  • #35   12. jul 2013 @ Allan, nej kender dem ikke, link 2 virker ikke ....

  • #38   12. jul 2013 Der mangler et p i supplement, men ved ikke om det er nok.

  • #39   12. jul 2013 Frontline virker ikke på vores hunde, men vi har først opdaget det nu, for vi vekslede mellem det og Bayvantic, for at undgå resistens, men løb tør for det og brugte så Frontline alene et stykke tid, så kom der sgu gang i lopperne.
    Lægen Frontline ikke duede og efter skift tilbage til Bayvantic kunne vi se han havde ret.


  • #40   14. jul 2013 Vi har ingen flåter haft på vores i år.

  • #41   14. jul 2013 Det har vi heller ikke Allan, for han er behandlet med Bayvantic smiley

  • #42   14. jul 2013 Vores er kommet hjem igen her til morgen, mega sulten, og træt, den sover bare siger konen.
    Måske den har kunnet lugte hundens loppemiddel og er blevet væk, indtil hørmen var stilnet af?
    Hvilke P-piller kan vi give katten, indtil vi får en tid til sterilisation, og skal katten undersøges inden, eller er det håndkøb?
    For 35-40 år siden fik vores katte altid P-piller aldrig sterilisation, altid hunkatte

    PS! Det var sidste eller forrige sæson vi skiftede til kun at bruge Bayvantic.


Kommentér på:
Bayvantic..allergisk reaktion... 24 timer til feriekørsel (( og andet)

Annonce