1.984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hund i bil - sele og/eller bur? Hund i bil - sele og/eller bur?

Hej!

Da jeg er godt i gang med kørekort og min kæreste har bestået og fået kørekort i dag (HURRA!), så skal vi snart ud og kigge på bil. Vi skal desuden være forældre til november og barnevogn er allerede købt, så under alle omstændigheder skal vi jo have bil ud fra hvor barnevognen kan være.

MEN! Nu til sagen... Bella kommer jo selvfølgelig også med ud og køre massevis af gange. Nu når vi også skal have barnevogn med i bilen osv. (vi ved endnu ikke hvilken bil vi vil have), er den umiddelbare anbefaling så et hundebur eller en sikkerhedssele til hunden?

Her tænker jeg at vi i tilfælde af kør-selv ferie, jo både skal have hund, baby, barnevogn og bagage med. Derfor tænker jeg måske selv sikkerhedssele, så bagagerum er forbeholdt barnevogn og bagage. Hvad ville i anbefale som en god start? Bella plejer normalt at være på bagsædet, når vi har kørt med andre, hvor hun bare lægger sig ned og sover, så hun har aldrig før prøvet at være i hundebur.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bil - sele og/eller bur?
  • #1   22. jul 2013 Jeg ville bare Købe en god sikkerhedssele. smiley

Og tillykke

• #2   22. jul 2013 Sele.. for medmindre I køber en pææææænt stor bil, så får I sgi ikke plads til både bur og børnevogn smiley

• #3   22. jul 2013 Sele når der også skal være plads til barnevogn smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #4   22. jul 2013 Hunden er bedst sikret i et ordentligt bur, altså et robust et, der er crashtestet og ikke dem der er lavet af tyndt gitter. Men en sele er også en ok løsning, som både sparer plads og penge i forhold til buret.

http://www.fdm.dk/video/saadan-sikrer-du-din-hund-bilen

• #6   22. jul 2013 Nu ved jeg ikke hvilken bil I vil have. Vi har en mindre stationcar, og her kan barnevognen kun lige være i bagagerummet. Så da kan hundene ikke komme med.
    Nu bruger vi så kun klapvogn, og den kan være på bagsædet, mens hundene har bagagerummet. De sad i bur, hvis der var plads til et.

• #7   22. jul 2013 Vi har både prøvet sele og bur og jeg kan bedst lide buret. Jeg føler at han er mere sikret, når han er i det. Men vi havde en rigtig god sele til vores gamle hund, og det fungerede også fint, hvis der nu skulle være plads til mere i bagage rummet.
    Kunne godt tro at en god og stærk sele ville være en god løsning for jer smiley Tillykke med det og held og lykke med det hele smiley

• #8   22. jul 2013 Jeg vil til hver en tid anbefale et bur.
    Hvis det bare er en lille køretur så er sele fint nok, men skal man på en længere tur med motorvej osv., så vil jeg helt klart anbefale et godt solidt bur.

Og det kan godt lade sig gøre, både at have barnevogn og hundebur.
    Vi har lige været ude og kigge på en bil, hvor der er plads til både dobbelt hundebur (Til en schæfer og en dobermann) samt der kan være plads til en barnevogn.

En Seat Alhambra eller Ford Galaxy kan der være det hele i smiley

• #9   22. jul 2013 Umiddelbart er det en lidt Berlingo agtig type vi har snakket om. Men vi tager nok barnevognen med ud når vi skal kigge, så vi kan afprøve og vurderer mht. bur.

Jeg havde bestemt også tænkt at hvis et bur bliver aktuelt, skal det være af en rigtig god kvalitet som er holdbar.

Har i desuden erfaringer med at lære en snart 5 år gammel hund at sidde i bur i bilen?

• #11   22. jul 2013 Det er Bella der er snakke om. Min cocker smiley krog skal der være alligevel. Det er trods alt jylland vi bor i smiley

Kommentér på:
Hund i bil - sele og/eller bur?

Annonce