23. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Hund i bil - sele og/eller bur? Hund i bil - sele og/eller bur?
Hej!
Da jeg er godt i gang med kørekort og min kæreste har bestået og fået kørekort i dag (HURRA!), så skal vi snart ud og kigge på bil. Vi skal desuden være forældre til november og barnevogn er allerede købt, så under alle omstændigheder skal vi jo have bil ud fra hvor barnevognen kan være.
MEN! Nu til sagen... Bella kommer jo selvfølgelig også med ud og køre massevis af gange. Nu når vi også skal have barnevogn med i bilen osv. (vi ved endnu ikke hvilken bil vi vil have), er den umiddelbare anbefaling så et hundebur eller en sikkerhedssele til hunden?
Her tænker jeg at vi i tilfælde af kør-selv ferie, jo både skal have hund, baby, barnevogn og bagage med. Derfor tænker jeg måske selv sikkerhedssele, så bagagerum er forbeholdt barnevogn og bagage. Hvad ville i anbefale som en god start? Bella plejer normalt at være på bagsædet, når vi har kørt med andre, hvor hun bare lægger sig ned og sover, så hun har aldrig før prøvet at være i hundebur.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.266
Og tillykke
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.134
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
http://www.fdm.dk/video/saadan-sikrer-du-din-hund-bilen
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.877
Nu bruger vi så kun klapvogn, og den kan være på bagsædet, mens hundene har bagagerummet. De sad i bur, hvis der var plads til et.
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 100
Kunne godt tro at en god og stærk sele ville være en god løsning for jer
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Hvis det bare er en lille køretur så er sele fint nok, men skal man på en længere tur med motorvej osv., så vil jeg helt klart anbefale et godt solidt bur.
Og det kan godt lade sig gøre, både at have barnevogn og hundebur.
Vi har lige været ude og kigge på en bil, hvor der er plads til både dobbelt hundebur (Til en schæfer og en dobermann) samt der kan være plads til en barnevogn.
En Seat Alhambra eller Ford Galaxy kan der være det hele i
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Jeg havde bestemt også tænkt at hvis et bur bliver aktuelt, skal det være af en rigtig god kvalitet som er holdbar.
Har i desuden erfaringer med at lære en snart 5 år gammel hund at sidde i bur i bilen?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Hund i bil - sele og/eller bur?