{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Hund slingrer = ondt i maven {{forumTopicSubject}}

Jeg kom hjem fra arbejde og blev kun mødt af en enkelt hund. Nanna rejste sig ikke. Lidt underligt, men jeg tilskrev det varmen.
Da det så blev tid til gåtur, kunne jeg se at den var gal. Nanna kunne slet ikke holde balancen. Derudover var hun frisk. Hun ville meget gerne med på tur.
Jeg ringede til dyrlægen, for jeg tænkte straks mavedrejning, flåtsygdom, forgiftning eller nerveskade i rygraden. De troede det var dehydrering, men jeg vidste at hun havde spist og drukket i dag. Jeg fik naboen til at køre os til dyrlægen, for undersøges det skulle hun.
Dyrlægen lyttede, kiggede og mærkede. Ingen feber, pæne slimhinder, ingen dehydrering.
Hun havde store mængder luft og masse i tarmene. Han fortalte at mavesmerter kan give slingren i hele kroppen. Det anede jeg ikke.
En afføringsprøve viste for stor en mængde af en bakterie som findes i råt kød, rådne planter mv. Og så gav det hele mening.
Tidligt i morges spiste hun et eller andet på gåturen og efterfølgende fik hundene et stort råt ben. Måske Nanna har spist begge ben. Nogle gange spiser Tori ikke op.
Hun fik antibiotika for at slå bakterierne ned og smertestillende mod den slingren. Hun har allerede budt op til leg efterfølgende, så hun virker ok.

Sikke et chock at komme hjem til. Jeg hader når hundene opfører sig atypisk. Håber dyrlægen har ret i diagnosen, så hun er god igen i morgen. Og så må vi hellere skære ned på mængden af ben og sørge for at hun ikke æder ting på turene.

God weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund slingrer = ondt i maven
Kommentér på:
Hund slingrer = ondt i maven

Annonce