{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

Westie hvalp hvor meget og hvordan aktiverer man {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg er for snart en uge siden, blevet mor til en lille westi hvalp og min kæreste og jeg ønsker kun det bedste for den lille fyr. Cody er en handhund på snart 11 uger.
Og her kommer mine spørgsmål så, hvor meget skal sådan en lille fyr aktiveres i løbet af en dag og hvordan aktivere man ham bedst?
Derudover hvor længe skal man regne man at han sover om natten og hvor mange gange vil han ca have brug for at skulle op. Jeg har fået af vide at man om natten skal tage ham ud lige så snart han vågner. Dette har dog ofte resulteret i at han har lagt sig til at sove udenfor, så har vi måtte løfte en træt lille hvalp ind i hans kurv igen (som står ved siden af vores seng i min side) hvorefter han sagtens har kunne sove et par timer igen. Burde man sætte et ur eller hvad fungere bedst for at få sin lille hvalp renlig?
På forhånd tusind tak for jeres svar, jeg tager i mod alle god råd smiley
Mange hilsenen en lykkelig men også bange hundemor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Westie hvalp hvor meget og hvordan aktiverer man
  • #1   27. jul 2013 Jeg går ud med hvalpen hvis den bliver urolig og går væk fra sit sovested nogle hvalpe kan faktisk sagtens sove hele natten;) om dagen; ud når hvalpen har spist, sovet eller leget;) desuden små ture ud og opleve, fx banegård, bus, gågade, bondegård, børnehave m.m husk små ture bær hvalpen så den ikke bliver for træt;)

  • #2   27. jul 2013 Jeg går også ud med mine om natten. Jeg lukker dem ikke bare ud, jeg går med ud og ser at de får lavet hvad de skal inden vi går ind igen. Og det er hele døgnet rundt indtil de er renlige.

    En hvalp har ikke, som sådan, brug for motion. Den har brug for oplevelser. Og tro mig. Oplevelser trætter MEGET mere end motion smiley


  • #3   27. jul 2013 Og den bedste måde at aktivere ham på er moderat leg, små gåture og hjernegymnastik. Gem tomme toiletruller/køkkenruller. Luk den ene ende uden brug af hjælpemidler som tape osv. Put hans med ned i dem og luk den anden ende på samme måde. Sæt jer på gulvet uden at hidse ham op og lad ham finde ud af hvordan man få den duftende mad ud.

    Tag ½ liters tom lidt hård flaske, skyl den og lad den tørre. Hæld hans mad heri og lad ham finde ud af at få det ud selv. Stadig skal I være stille og rolige smiley


  • #4   27. jul 2013 Tusind tak for jeres hurtige svar. Hvor langt bør man gå med en lille hvalp og hvor længe bør man aktivere ham?
    Lige nu leger vi sammen, øver sit, bruger aktivitetsbold og sådan. Derudover kan han også godt lide at lege selv med hans legetøj og gå og snuse lidt rundt. Dette gør han ca. En time og så sover han en time og sådan fortsætter det hele dagen indtil mellem 20 og 22, så er det godnat og han er færdig for den dag. Bliver han aktiveret nok også når han kun er vågen en time og bruger halvdelen på at lege selv?
    Sover han for meget?


  • #5   27. jul 2013 Han skal have lov at sove det han har brug for. Hvis du har en hvalp, som virker glad og tilfreds, er han det nok også smiley

    Små korte ture på 10-15 minutter hvor han får lov at gå og snuse er fint. Og så flere gange om dagen. Leg gerne med ham. Bare vær klar over at voldsom leg tager dem lang tid at falde til ro bagefter.


  • #6   27. jul 2013 Tusind tak. Vi har lige været ude og gå en tur og det klarede han bare så flot smiley

Kommentér på:
Westie hvalp hvor meget og hvordan aktiverer man

Annonce