Sele til smal hund ? {{forumTopicSubject}}
Jeg går og overvejer at købe en sele til min Border Collie Nessie. Hun har det med at trække en del(vi træner på det) og vi bruger halsbånd, så jeg er lidt bange for at hun skal skade sig selv. Samtidig virker det som om at jo mere hun trækker jo mere stresser hun sig selv op. Vi har en H-sele, men den glider op og strammer ved halsen når hun trækker, og så er det jo lige vidt. Jeg har tænkt på en Y-sele, men er bange for at den gør det samme. Jeg har også overvejet en T-sele, men har læst at den ikke skulle være så god for hundens krop og Nessie er meget smal, så jeg er bare for at hun kan smutte ud af den. Vi skal selvfølgelig ud og prøve, men jeg vil da gerne høre om der er nogle der har nogle forslag eller erfaring med sele til en smal hund.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Jeg er rigtig glad for denne.. Har også en smal hund.. Hun har endda selv lært at gå ind i den
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.137
jun 2012
Du kan se den på min hund der
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
T-seler går højt op fortil og er næsten umulige at finde den rette størrelse. Hvis de er den størrelse jeg gerne vil have, så går de så langt ned af kroppen, at de ikke kan spændes nok knd, fordi hun har meget opknebet bug. Størrelsen mindre skarver hende i armhulen, eller kan ikke spændes nok ud, da hendes bryst er dybt selvom hun er smal... Umulig opgave.
Jeg har luret på dem krøl viser, fordi der ikke er noget ned mellem forbenene der kan skarve og ingen spænder på siden. Det tiltaler mig meget. Men ligesom dig, synes jeg de går højt op fortil...
Denne sele har jeg set sidde godt på mange: http://hundecoach.dk/?attachment_id=275. Og jeg satser på den også kunne være en mulighed til min yngste.
Det er dog næsten umuligt at købe seler uden at prøve dem på, så mit råd ville være at tage hunden med på indkøb
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.137
Krøll: Kender du en fysisk butik der har de seler, så man kan prøve dem på?
jun 2012
Min hund er jo også meget smal og jeg køber ikke en sele uden at have prøvet den først, hvilket er meget godt.. Min hund vejer 13,5 kg og er helt nede i en 9 kg's sele for at den siddet ordenligt på hende..
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
Sele til smal hund ?