{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Sele til smal hund ? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at købe en sele til min Border Collie Nessie. Hun har det med at trække en del(vi træner på det) og vi bruger halsbånd, så jeg er lidt bange for at hun skal skade sig selv. Samtidig virker det som om at jo mere hun trækker jo mere stresser hun sig selv op. Vi har en H-sele, men den glider op og strammer ved halsen når hun trækker, og så er det jo lige vidt. Jeg har tænkt på en Y-sele, men er bange for at den gør det samme. Jeg har også overvejet en T-sele, men har læst at den ikke skulle være så god for hundens krop og Nessie er meget smal, så jeg er bare for at hun kan smutte ud af den. Vi skal selvfølgelig ud og prøve, men jeg vil da gerne høre om der er nogle der har nogle forslag eller erfaring med sele til en smal hund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele til smal hund ?
  • #1   27. jul 2013 http://www.smartdog.dk/produkter/14-hundeseler/1090-tre-ponti-midi-sele---sort/

Jeg er rigtig glad for denne.. Har også en smal hund.. Hun har endda selv lært at gå ind i den smiley

• #2   27. jul 2013 Krøll: Den ser lidt speciel ud, men synes at det her ud som om den sidder lidt højt ved halsen?

• #3   28. jul 2013 https://picasaweb.google.com/116418196143092038417/Jeanne27Jul2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPT_6bKmhpzc1wE&feat=directlink#5905275999667958258

Du kan se den på min hund der smiley Jeg synes den er rigtig god.. Jeg bruger den meget når vi løber, hun får rigtig meget "frihed" når der ikke er noget imellem benene på hende..

• #4   28. jul 2013 Det er så svært at finde seler der sidder ordentligt på en smal hund... Min den yngste er på det nærmeste umulig. Hun er myndeformet med et smalt bryst og meget tætsiddende forben, så Y-seler og vest-seler skarver hende ml forbenene.

T-seler går højt op fortil og er næsten umulige at finde den rette størrelse. Hvis de er den størrelse jeg gerne vil have, så går de så langt ned af kroppen, at de ikke kan spændes nok knd, fordi hun har meget opknebet bug. Størrelsen mindre skarver hende i armhulen, eller kan ikke spændes nok ud, da hendes bryst er dybt selvom hun er smal... Umulig opgave.

Jeg har luret på dem krøl viser, fordi der ikke er noget ned mellem forbenene der kan skarve og ingen spænder på siden. Det tiltaler mig meget. Men ligesom dig, synes jeg de går højt op fortil...

Denne sele har jeg set sidde godt på mange: http://hundecoach.dk/?attachment_id=275. Og jeg satser på den også kunne være en mulighed til min yngste.

Det er dog næsten umuligt at købe seler uden at prøve dem på, så mit råd ville være at tage hunden med på indkøb

• #5   28. jul 2013 ANNA G: Det kunne også være en mulighed smiley Ja det er virkelig svært at finde noget der sidder ordenligt, når man ikke har en hund der passer ind i standart størrelserne.

Krøll: Kender du en fysisk butik der har de seler, så man kan prøve dem på?

• #6   28. jul 2013 Jeg har købt min i Porcani i Roskilde - en fysisk butik smiley

Min hund er jo også meget smal og jeg køber ikke en sele uden at have prøvet den først, hvilket er meget godt.. Min hund vejer 13,5 kg og er helt nede i en 9 kg's sele for at den siddet ordenligt på hende..

• #7   29. jul 2013 Bare en lille trænings ting. Hvis hunden trækker må man endelig ikke trække igen, da det medføre at hunden bliver utryg og ptøver at komme væk, og så trækker den mere. Istedet så stop op hver gang du føler den trækker, kalder den ind til dig. Og så går du videre imens du roser den. Jeg trorde også man bare skulle rukke iselen, indtil min faster sagde at den bliv bange/utryg af ved at blive rukket og prøvet at løbe væk. Efter det hjælp det meget

Kommentér på:
Sele til smal hund ?

Annonce