{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Leder efter mellem str korthåret familie hund .. {{forumTopicSubject}}

Hej .. Vi er en familie med 2 børn ( 9 og 6 ) vi er på jagt efter en mellem størrelse korthåret hund, som skal være en glad familiehund. Skal kunne være alene hjemme , glad for børn og skal være nem i dagligdagen. Har kigget på dansk/svensk gårdhund og beagle .. Har i nogle erfaringer med disse hunde ? og meget gerne bud på andre velegnede racer .. På forhånd tak / nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leder efter mellem str korthåret familie hund ..
  • #1   29. jul 2013 Jeg har en DSG, og han er virkeligt skøn smiley Han ELSKER børn og andre mennesker generelt, har været uhyre nem at træne med fra dag 1, da han er så klog (eller, snu er måske mere ordet ;)), han var ikke så svær at træne til at være alene hjemme, det er selvfølgeligt et arbejde der skal gøres ordentligt, men det er det nu med alle hunde smiley

    Han er faktisk meget nem i hverdagen, det er ikke fordi han kræver opmærksomhed 24/7, han kan nemt lege lidt for sig selv, eller finde på andre ting, og hvis man giver ham en aktiveringsbold med foder i, ja så er han godt beskæftiget i et stykke tid smiley

    Alt i alt en rigtig dejlig hund, som jeg syntes flere burde få øjnene op for smiley

    Hunden er selvfølgeligt ikke bedre end man gør den til, men alle de DSG'er jeg har mødt har været yderst nemme at træne, meget venlige og en rigtig god familiehund smiley


  • #2   29. jul 2013 Altså der er nok ikke ret mange hunde der bliver "nemme" af sig selv, det kræver lidt træning smiley Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med de 2 racer du selv foreslår. Måske i kunne kigge nærmere på en fransk bulldog, bare sørg for at det er fra en god kennel, da der findes meget "skravl" indenfor den race. Held og lykke med at finde den race der passer ind i jeres familie smiley

  • #4   29. jul 2013 Westie eller Cairn terrier evt også.

  • #6   29. jul 2013 Dsg smiley træningsvillig og elsker sin famile

  • #7   29. jul 2013 Hvis i ender med en DSG, så husk tavlen. DSG uden tavle er som regel blandingshunde (DSG er en antalsmæssig lille race), Og fred være med det, men så aner ikke hvad i får. smiley

  • #8   29. jul 2013 Du kan sagtens få rene dsg' uden tavle.
    Men nu var det ik tavlesnak det drejede sig om.

    Beaglen ville jeg personligt aldrig vælge


  • #9   29. jul 2013 Hvordan ved du det? Jeg har pt. til gode at møde en. Men pointen er jo også at TS ikke har en kinamandschance for at vide det. Men "Tavlesnakken" har relevans fordi jeg går ud fra at TS har nogle forventninger til hunden, forventninger som en blanding ikke nødvendigvis kan leve op til.

  • #11   29. jul 2013 Fordi jeg har mødt flere.
    Og bare fordi de ikke har tavle passer de nu meget til beskrivelsen eftersom de er den race.
    Bare fordi de ik har tavle er det ikke blandinger.


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   28. aug 2013 Corgie er en fantastisk familiehund. Den har en skøn størrelse for både børn og voksne, den har et vanvittigt skønt sind og temperment smiley

  • #16   28. aug 2013 hvad med en (renracet) engelsk bulldog..?.. de er brede men jo ikke så høje, og geniale familiehunde..

  • #17   28. aug 2013 Hvad med en Basset hound?
    De er nogle søde, herlige, forholdsvis rolige og børnevenlige basser smiley
    Har dog en tendens til at følge deres næse, så man skal ikke lige slippe den løs alle steder.


Kommentér på:
Leder efter mellem str korthåret familie hund ..

Annonce