{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp klør sig meget
  • #1   30. jul 2013 Alt fra kedsomhed til svamp til allergi til lopper

  • #2   30. jul 2013 Har du tjekket hvalpen for lopper? (stil den på et gammelt hvidt lagen eller lign., børst hunden godt igennem. Hvis der er "kaffegrums" på lagnet, så kom lidt vand på, og hvis det bliver rødbrunt, så er det et tegn på, at der er lopper, og så er løsningen loppekur. Hvis hvalpen lige har fået loppekur, så skal du være obs på, at der skal gå et vist antal uger, inden den må få igen (lidt forskelligt alt efter hvilken loppekur der bruges).

    Hvis der ikke er lopper, kunne det være tegn på allergi, westien er tit plaget af allergi. Hvis du ikke allerede fodrer med et kornfrit produkt, kunne det være en god ide at gå over til sådan et snarest.
    Jeg kan selv anbefale Kingsmoor Pure varianterne (det skal selvfølgelig være hvalpefoderet, når det er til en hvalp). Men der er også mange andre gode kornfri mærker, så som Tholo, Wolfsblut osv.


  • #3   30. jul 2013 Glemte lige at spørge dig, om du har haft kontakt med opdrætter? Måske har opdrætteren, som vel kender westien bedre end os andre, et godt bud.

  • #4   30. jul 2013 Har ringet hun ville lige ringe tilbage.
    Hvis det er lopper hvad kan man så gøre, hvis januar får de dropper lige inden jeg fik ham?


  • #5   30. jul 2013 Både min og mine forældres hvalp har bidt og slikket meget på især forpoterne da de var helt små, men det blev mindre nu ældre de blev.
    Jeg tror det er et stress-tegn, hunden er stresset over alt det nye den oplever og derfor afreagerer den på den måde... Det blev i hvert fald bedre for vores hvalpe, da de havde boet ved os i et stykke tid smiley


  • #7   30. jul 2013 Undskyld.
    Hvis der er lopper hvad kan man så gøre? Hvis nu han fik dråber i nakken lige inden vi hentede ham?


  • #10   30. jul 2013 Jeg har fået ham fra en kennel og fodre ham med Royal canin. Med det var lopper, vi har lige været ved dyrlægen og købe en spray som man skal sprøjte ham med, den dræber lopperne med det sammen.

  • #11   30. jul 2013 Jeg ville helt klart skifte til kornfrit foder - Westier er jo som bekendt meget disponible for allergi. smiley

  • #12   30. jul 2013 Det var godt, at det "bare" var lopper:-)

    Overvej alligevel at køre din hund over på et kornfrit foder (først hvalpefoder og senere også som voksenfoder). Du har jo en race, som er kendt for at udvikle allergi, og hvis det var min hund, ville jeg forebygge:-)


  • #14   30. jul 2013 Tusind tak for jeres svar. Det vil jeg lige prøve at kigge nærmere på. Havde overvejet at skifte, men viste ikke til hvad smiley

Kommentér på:
Hvalp klør sig meget

Annonce