{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Hvalp klør sig en del {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Har brug for jeres input her, for er sku lidt lost...

Har den dejligste hvalp på 14 uger han er Lhasa Apso og er som de nu er xD, men han er begyndt at klø sig en del og det undre mig lidt...
Det går ikke som sådan ud over hans søvn, han sover uden problemer, er livlig og legesyg han er som en hvalp skal være smiley
Men det går mig lidt på at han klør sig så meget...
Har tjekket han pels og det man nu kan se af hans hud og der er ingen tegn på lopper, eller noget hans hud ser lige så fin ud som da vi fik ham hjem så hvad kan det så være?????

Min mand er opvokset op med hund og har selv haft hvalpe og siger han ikke er bekymret, men det er min første hvalp og ikke mindst min første Lhasa Apso så kan ske det er noget jeg ikke lige ved eller om det er normalt, kan os ske jeg bare er bjørnemor smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp klør sig en del
  • #1   17. feb 2020 De kan da sagtens ha lopper uden at det kan ses tænker jeg? Især hvis den ikke har sådan overdrevet mange endnu...

    Stopper den med ting den har gang i for at klø sig og klør den sig når den sover? (forstod det ikk helt udfra tråden mht at sove og klø) Har den fået halsbånd på? I såfald kunne det Meget nemt være pga den ikk er vant til halsbåndet at den klør sig..


  • #2   17. feb 2020 Han kan stoppe med at lege for at klø sig, eller hvis han er på ud med os, men gør det ikke hvis han først er faldet i søvn smiley

    Han har haft "halsbånd" (elastik) på siden han blev født netop for ham og søskende blev vantil at have noget, og har haft halsbånd på siden vi fik ham hjem så kan ikke være derfor??


  • #4   17. feb 2020 Har loppekur hjemme, for vi har nemlig en hund vi kommer meget sammen med som tit har det men må en 14 ugers gerne få loppe kur?

  • #5   17. feb 2020 Sæt hvalpen på et fugtigt hvidt stykke stof, red den igennem med en fintandet kam, kom helt ind til huden. Nu kan du så se på stoffet om hunden har lopper, hvis der er små røde pletter har den smiley (loppe lort er små bitte sorte skidt stykker, de bliver røde når de rammer noget fugtigt)

  • #7   17. feb 2020 Det skal gerne stå på loppekuren ang alder, men jeg vil sige ja, tror de fleste loppekure kan bruges fra 8-12 ugers alderen af

  • #8   17. feb 2020 På de fleste dyreklinikker kan du gå ind og købe en loppebehandling i skranken.
    Så kan i udelukke om det er problemet.

    Ellers så er det ikke unormalt små hvalpe kløer sig. Pelsen gror, kroppen vokser og hele verden er ny og stor. Så det kan være alt muligt fra en kløende pels, utøj, overspringshandling til at den har lidt ondt i tænderne som gror frem.
    Hvis jeg var i tvivl om hvalpen havde utøj ville jeg behandle for det og ellers bare prøve at aflede hvalpen.
    Får den rød og irriteret hud eller bare pletter uden pels så skal i til dyrlægen og have en tid.


  • #9   17. feb 2020 Hvis I ofte er sammen med en hund, som har lopper, er det ret sandsynligt, at der har været lopper i jeres hjem, inden hvalpen kom. Nu hvor den er her, hopper de så på den, og det får den til at klø.

  • #11   17. feb 2020 KAN det ikke også godt være en overspringshandling? Hvalpen ved ikke lige helt hvad den skal stille op i situationen og klør sig så. Afhængigt af hvornår hvalpen gør det, selvfølgelig.

  • #13   17. feb 2020 Jeg ville tjekke for lopper som Bodil foreslår og ellers oplever jeg tit, at mine hvalpe klør sig mere end de voksne, typisk som overspringshandling

    profilbillede
  • #14   17. feb 2020 Jeg ville også behandle for lopper som det første, men jeg har selv en hund, som begynder at klø sig, når han bliver stresset. Så overvej i hvilke situationer du oplever at han klør sig og se, om du kan finde en sammenhæng.

  • #15   17. feb 2020 Har den skiftet foder?? Men som de andre skriver, behandle for lopper og ja hvalpe klør sig mere end vokse (overspringshandling)

Kommentér på:
Hvalp klør sig en del

Annonce