{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Foderet Essential {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer som har erfaringer med dette foder? Umiddelbart synes jeg det lyder til at være ganske ok - men hvad siger I?
Jeg bruger Orijen og er meget glad for dette og tænker sådan set ikke på at skifte men en af mine bekendte talte om at prøve det så ville høre om nogle af jer har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderet Essential
  • #1   5. aug 2013 Mine har i et par måneder fået Essential Nautical, og jeg er ganske tilfreds, selvom pillerne gerne måtte være lidt mindre, for jeg har jo ret små hunde

Nu skal de på stamina, fordi jeg gerne vil have lidt mere sul på kroppen på den ene, som jeg gerne så, tage en smule på - han har bare altid været småtspisende, og har masser af krudt i røven

• #2   5. aug 2013 Vi har brugt det i fem måneder ca. Vi har oplevet bedre temperament, faste afføringer i mindre mængde og fantastisk pels.
    Foderet lugter enormt godt, og de fleste hunde er glade for det.
    Der skal mindre mængde til end ved flere andre mærker, fordi foderet er meget kompakt.

• #3   5. aug 2013 Jeg blandings fodrer ... råt og tørt, af tørt varierer jeg mellem Kingsmoor Pure og Essential som jeg har brugt 1½-2 mdr, det er et fint foder, de kan lide det og deres afføring er fin fast og ikke for meget ....

• #4   5. aug 2013 samme som Hanne smiley

• #5   5. aug 2013 Mine er også blevet rigtig lækre i pelsen - hvilken af og til kan være ret svært med deres lidt specielle "blandingspels"

De virker også generelt mere mætte, afføringen er rigtig fint, og som regel 1-2 gange om maven.

Vi supplerer så også med rå ben, men generelt så vil jeg vurdere at de trives rigtig godt på det.
    Sådan en hel sæk, varer næsten 2½ mdr til mine to der vejer ca 5-6 kg pr hund. Så drøjt er det også

• #6   5. aug 2013 Jeg har brugt det til min tæve i et godt stykke tid. Hun fik det inden hun blev drægtig og igennem drægtigheden, ligesom hvalpene også har fået det. Jeg er yderst tilfreds. Min tævehund er generelt ikke det store madøre, men essential gider hun godt spise bare som det er og hun stortrives på det. Det var hendes første kuld, og selvfølgelig kunne man da se på hende, at hun havde fået hvalpe, men hun havde RIGELIGT med mælk og hun ser allerede helt fin ud igen kun ca. 3-4 uger efter hvalpene blev vænnet fra.

• #9   5. aug 2013 Mine fungere også super godt på Essential smiley

• #10   5. aug 2013 Alma fungerer ikke på det, ihvertfald ikke den variant vi forsøgte os med.

• #11   5. aug 2013 Passer det at de skal have så lidt som der står på fodervejledningen.

- Det er jo en vejledning og man skal se på hunden, men er der nogle af jeres der holder det? får mere eller mindre..

vi vil nemlig prøve Stamina, snart til min tynde hund smiley

• #12   5. aug 2013 rundt regnet, ville en hel sæk nautical holde ca to måneder med den anbefalede mængde, og vi kan nu se, den holder næsten 2½ måned. Så mine skal have mindre. og den ene har fint holdt vægten, og den anden taget på som han skulle. og de virker ikke sultne

De får derudover af og til lidt lakseolie på for at gøre det lidt mere interessant og for pelsen

• #13   5. aug 2013 Både katten og hunden her i huset får lakseolie - i sær på katten kan man tydeligt se forskel.

Lyder godt med foderet, glæder mig til at få det hjem smiley

• #14   5. aug 2013 Rocko fungeret heller ikke på den variat jeg prøvede, så er røget tilbage på Wolfblut. Men der er rigtig mange der er tilfreds med det.

• #15   5. aug 2013 aiko
    Vi skal selv prøve stamina den her gang - både for lige at give Diablo det sidste sul på kroppen, og for variationens skyld, for nu har de tygget sig gennem 1½ sæk, og det er ganske imponerende, uden at han har mistet ædelysten. Så vil ikke risikere at han kører død. Han fungerer så bedst med at kunne spise når han vil, det andet er afprøvet smiley

• #16   5. aug 2013 Min er totalt kræsen og mister ædelysten efter ca 10 dage... Har en næsten ny wolfblut sæk til at stå.. kan ikke komme af med den så den ryger snart ud.

Det er endda den dyre til aktive hunde smiley

Dette er jo noget billigere, så er spændt smiley

• #17   5. aug 2013 Hvis du bor i viborg, kan du bare smide det af her smiley

krydser fingre for det falder i god jord. Kan han evt lokkes med lidt lækkert ovenpå? fx en lille klat leverpostej rørt ud i vand osv?

• #19   5. aug 2013 Min kan ikke fordrage det, han nægter at spise det. Så han får ziwi peak, nok verdens dyreste foder

• #22   6. aug 2013 Aiko: Tror at du bliver glad for Stamina. Min labbe var også til den tynde side og fik overdrevet meget foder af andre mærker (Wolfsblut) men med Stamina fik hun hurtigt den fylde hun manglede.

• #23   6. aug 2013 Glæder mig også til at få det hjem! smiley

• #25   11. aug 2013 Endelig efter over et halvt år spiser min border collie HELT normalt pga det foder :-)!

Det er så skønt at have en hund der spiser normalt for en gangs skyld smiley

• #26   11. aug 2013 Min labs pels er blevet MEGET kedelig at se på, selvom han får 2 slags olie ved siden af Essential Contour. Så jeg er desværre ikke synderligt imponeret.:-/

• #28   12. aug 2013 Ja mine hundes pels er så skøn blød og blank smiley

• #30   12. aug 2013 Det ved jeg godt- smiley Derfor får han Hokamix Skin & Shine, men det hjælper ikke desværre ikke så meget. :-S

• #32   12. aug 2013 Jeg kan forstå at det foder er det nye sort *GG*

Men det er jo som så meget andet - en ok ingrediensliste og resten kommer an på hunden.

Man jo prøve sig frem og se, hvad der passer til den individuelle hund. Intet passer til alle.

Kommentér på:
Foderet Essential

Annonce