Hjælp: mødet mellem den nye hvalp og den garvede hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg er klar over, at dette har været oppe før. Men nu spørger jeg lige med mit personlige touch
Vi har os en dejlig griffon han på 5 år. Han skulle have selskab af en lille tæve.
Hun er fundet, hun er kommet hjem. Mødet gik faktisk ok, tror jeg; min kæreste gik med ham, og jeg (han er min hund) kom med Sahirah på neutral grund - han løb straks hen til mig, men trak sig da han så hende, hun kurrede af ham (jeg stoppede hende ikke, det var jo hendes måde at sige "back off!" Nu har de gået lidt sammen, han respekterer hende! Og hun frygter ham en smule ..
Mit spørgsmål: hvordan skal vi takle nattens piberi?
Skal vi tage hende op?
Kan vi hjælpe dem sammen yderligere?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Angående nattens piberi, så har jeg altid haft hvalpen ved siden af sengen og bare lagt en hånd på hvalpen hvis den bliver ked af det og så er mine altid faldet til ro igen.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.353
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Alt efter den nye hvalpes temp. så går der en dag eller 2, så har den vænnet sig til flokken.
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 29
Hun var meet dygtig! Vi havde hende i en kurv ved siden af sengen, så når hun græd, lagde jeg en hånd ned til hende, og hun faldt til ro igen. Når hun så ikke faldt hen igen, tog vi hende udenfor, hvor hun besørgede, derefter var der ingen problemer med at hvile igen.
Men sig mig, lige nu sover Sahirah og Ramses hver for sig, er der håb for, at de vil ende med at dele kurv, de to?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
okt 2011
Men ja, du har helt ret Pia, det virker nemmest, men der er mange overvejelser med til hunde af forskelligt køn!
okt 2011
Hjælp: mødet mellem den nye hvalp og den garvede hund