{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Anne Mus A
Anne Mus A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hvilken race {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Der er sikkert oprettet 1000 emner om valg af hunderacer. Men nu må i meget gerne lige hjælpe mig, om der findes en race som passer til min familie... smiley

Om os: Vi er en familie bestående af mig, min mand og vores baby på 8mdr.
Jeg går på barsel lige nu, og skal tilbage til studie efter endt barsel. Jeg kommer aldrig til at arbejde 37 timer. Da vi er enige om at jeg skal søge deltid inden for mit fag.
Min mand har fast arbejde og skal nu til at arbejde nat.
Vi bor på landet en smule isoleret, og det faktum at jeg skal være alene hele natten med vores baby, ude på landet gør mig nervøs, og tankerne om hund har strejfet mig. smiley
Vi har 100 kvm hus, og en stor mark med et par grise og en stor have. Vi har pt. En meget rolig gammel steriliseret huskat, kaniner og høns.
Hvad vi kræver af en hund: Da min mand så vil sove om dagen, og være væk om natten skal de daglige gå ture kunne klares med en klapvogn ved siden af. De første gåture vil være på 0,5-1 time og en sidste om aften kan blive længere når baby er puttet og manden alligevel slapper af foran computeren.
Dog kan en dårlig nat, og umulig baby en sjælden gang gøre, at en af turene bliver afløst med en tur i haven. Og det skal racen kunne leve med.
Jeg vil gerne gå til træning en gang i ugen.
Så skal racen være god som vagthund.
Størrelse: er egentlig lige meget, men helst ikke alt for kæmpe stor og ikke lille bitte.
Ønsker helst heller ikke en race der fælder kæmpe lange hår over det hele. Da jeg lider af rengøringsvanvid.. smiley

Ja det er vidst det.. Spørg hvis jeg mangler noget vigtig info. smiley go aften derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race
  • Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#1   8. aug 2013 Hvad tænker du på,?

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#2   8. aug 2013 Hov vi har forresten engang før haft en lille hund.

• #3   8. aug 2013 "men helst ikke alt for kæmpe stor"

nå... resten passede ellers fint på en ulvehund - den kræver mere samvær end motion og aktivering

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#5   8. aug 2013 Nårh, ja ved godt hvad en hvalp kræver. Så har også tænkt en voksen hund.
    Hehe, altså er åben for alle racer og ideer. smiley

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#6   8. aug 2013 Kathrine - for at være ærlig, så ja.
    Men selvfølgelig også for hyggen og selskabets skyld. Vi kan godt lide hunde og havde snakket lidt om, om tiden igen var til hund, dette gjorde vi inden min bedre halvdel fik nat arbejde. Men det har nok gjort udslaget.

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#7   8. aug 2013 Frisk.? - som en fisk.. Hahah
    Aj vi har en meeeeget nem dreng. Sover næsten igennem og vågner kl 8 om morgen, tager gode lure om dagen og er for det meste altid glad. Så er i den gode ende af frisk for en "nybagt" mor at være. smiley

• #9   8. aug 2013 Vagthund + inaktiv=Findes ikke.
    Hvis du vil have en vagthund, så start til selvforsvar. De racer der egner sig til vagthunde er ret så aktive og kræver meget tid.

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#12   8. aug 2013 Så må man jo bare se i øjnene at sådan en race ikke finde. Selvom inaktiv er et voldsomt ord.. Men Casper H så i stedet for at være kritisk, så må du jo fortælle hvad du mener en "vagthund" kræver af aktivitet.

• #13   8. aug 2013 Du skal have for øje at en korthårs hund fælder mere end en langhårs hund.
    Korthårede fælder 365 dage om året - langhårede drysser en smule hver dag som dog bare kan nappes med hånden langs panelerne og hvis du vælger langhårs hund med underuld smider den underulden 2 gange om året.
    Men lige meget hvilken race du vælger så fælder og sviner den. Der findes selvfølgelig enkelte racer som slet ikke fælder. Men det er vist mindre racer end jeg opfatter du er interesseret i.

Jeg tænker at du måske allerede har lidt racer i tankerne - læs grundigt om dem og se om du/I kan opfylde de aktiveringsbehov de racer måtte have.

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#14   8. aug 2013 minion - ja men finder jo heller ikke ud af det, hvis man ikke undersøger og spørger. Tænkte at folk her måtte vide noget..

• Anne Mus A
    Anne Mus A Tilmeldt:
    aug 2013

#15   8. aug 2013 Maj-Britt - tak for et konstruktivt svar smiley
    Filthatten - tak for svar, altså vi har jo en kat, hun er en bamset kat så hun fælder også ret meget. Det overlever jeg smiley

Altså nu må jeg nok lige rette mig selv lidt, for en decideret vagthund behøver det heller ikke være. Bare en der kan gi lyd og sige fra hvis der kommer ubudne gæster. For eksempel er en chihuahua sød, men vil ikke lige føle den gør det store udslag hvis der kom indbrudstyve. smiley

• #16   8. aug 2013 Maj-britt. De hunde er vogtende af natur, men slet ikke på vagthunde niveau - ikke længere. De er jo ofte udstillingshunde nu, og langt fra deres oprindelige formål . De har dog en præventiv effekt. En vagthund er en hund TRÆNET til at bide eller holde folk ude. Hunden skal holde fremmede ude, men hvis den ikke kan styres og undlade at bide når der kommer gæster, så er bliver sådan en hund en pestilens for mange mennesker.
    Anne: Jamen se på de typiske brugsracer af hvad de kræver. Det jo mindst en times aktivering om dagen for at trives.

• #19   8. aug 2013 Hvad med noget ala broholmer?

• #20   8. aug 2013 Korthåret Sct. Bernhard.

• #21   8. aug 2013 Jeg ville osse vente til baby er en del ældre med at få hund - om et par år kommer der muligvis en lillebror eller lillesøster og så er tiden til hund endnu mindre.

Da mine børn var spæde plagede jeg osse min mand efter at få hund og jeg er Newfoundland elsker ergo intet mindre kunne gøre det end at få en Newfoundland hund.
    Jeg synes jeg havde massere af tid for jeg mødte kl. 6.00 om morgenen og havde tidligt fri (kl. 14.00) Så vores hund skulle da ikke være alene hjemme i så mange timer.
    Men min mand sagde Nej for hvem står med alt om morgenen?
    Det gør jeg - jeg skal aflevere 2 børn og lufte hund. Det har jeg virkelig ikke tid til.
    Så jeg måtte vente med at få hund til vores børn var så store at de var selvhjulpende og havde forståelse for hvordan man behandler en hund.
    Lader den sove, når den sover, lader den spise i fred, når den spiser, ikke prikker den i øjne eller rykker den i halen som kan udløse at den pludselig siger fra ved at bide.
    Så vi fik hund for 6 år siden og det var det tidspunkt vi følte var rigtigt.
    Jeg vil til hver en tid anbefale at få en Newfoundland pga motion og aktiveringsbehov og den er yderst børnevenlig. Men den tilhører også giganttracerne, fælder og sviner sindsygt meget.

Men igen jeg ville vente til jeres barn blev meget større med at anskaffe mig et familiemedlem i form af en hund.

• #22   8. aug 2013 Maj-britt: Nej det tror jeg heller ikke at hun har planlagt, men en vagthund er en hund, trænet til at vogte(bide og holde fremmede ude). Hvis hun vil have en hund der galper hver gang der kommer mennesker, så søger hun jo heller ikke en vagthund.

minion: Hvorfor mener du at det er noget pladder? De har da en vogtende natur, men det er slet ikke i en kaliber der vil få den til at fungere som vagthund. Det er hunde som bruges primært til udstilling jo.

• #24   8. aug 2013 En ting er jo at de gør, noget andet er af de bider. Men jeg kender ikke de 3 hunde, så kan jo ikke udtale mig om det. Rigtig ofte så er udstillingshundene ikke andet end til pynt. Medmindre man finder linjer hvor de rette egenskaber er bevaret.

• #26   8. aug 2013 Jeg ville sige en af de store molosser, men tror at det bliver for stor en mundfuld? Især med et bette barn også. De kan jo godt kræve en del:-) både barn og hund;-)

Kommentér på:
Hvilken race

Annonce