{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.138 visninger | Oprettet:

har lige aflivet alberte. hjælp? {{forumTopicSubject}}

da je kom hjem fra arbejde kl 16 havde hun det helt fint vi var ude og lege og gå. da vi kommer hjem ligger jeg mærke til at hun er meget kontaktsøgende og piber. men tænker bare det var fordi hun havde været alene hele dagen. hun ville gerne lege og så hende drikke vand. men da jeg skulle fodre hende ville hun ikke ha mad. og har gemte sig under sengen. jeg får hende frem og hun virker frisk nok. sener på aftenen prøver jeg at fodre hende igen men hun vil stadig intet ha. heller ikke godbider eller leverpostej. vi går i seng og hun får lov til at ligge i kurven ved siden af mig. vågner pludselig ved at hun kaster op. opkastet var klart med lidt græs i. jeg åbner døren ud til haven og går op i stuen, da jeg kommer ned igen for at gå i seng kommer jeg ned til et blodbad uden lige. hun havde pludselig fået meget voldsom blodig diarre og havde lagt sig ude i bruse kabinen. hun rystet og så meget sløj ud. vi ringede straks til dyrlægen og fik af vide vi skulle komme med det samme. på vej ud til dyrlægen fik hun det meget være og var meget dårlig og ikke kontaktbar. vi ankommer til dyrlægen og hun giver alberte antibiotika og væske vi snakker frem og tilbage om hvad det kan være og hun giver alberte modgift for rotte gift i tilfælde af det kunne være det.. vi fik af vide at vi ikke kunne gøre mere nu og kunne tage hende med hjem og se tiden an. dette har taget over en time. og alberte ligger bare hun kan næsten ikke løfte hovedet. som jeg står og er ved at give mine adresse oplysninger kalder min kæreste inde fra konsulationrummet at alberte kramper. vi kommer der ind igen og alberte er helt fra den hendes øjne køre rundt og hun klabre med tænderne og giver store spjæt med
kroppen. vi prøver med en stik pille for kramper men intet virker det bliver være og værer. det er frugteligt ar se på. vi kan ikke få meget kontakt til hende kun ørene regere på min stemme for en kort stund.

hendes hjerte banket fint og dyrlægen sagde hun virkede til at blodet sirguleret ordenligt
hun havde heller ingen feber ( 38,2)

er der nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad der kan være sket.

det er uudholdeligt at stå her idag og ikke vide hvad der skete. det hele gik så stærkt og kan det ha smittet min anden hund??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har lige aflivet alberte. hjælp?
  • #1   11. aug 2013 Hold da op sikke en voldsom oplevelse, kan ikke hjælpe med en opklaring af hvad det kan være, men jeg føler med jer i denne svære tid.

  • #2   11. aug 2013 Puha smiley

    Du får lige et kæmpe kram.
    Jeg ved desværre ikke hvad det kan være andet end jeg tænker forgiftning af en eller anden slags smiley


  • #3   11. aug 2013 ER hun aflivet så?

  • #4   11. aug 2013 Åh, hvor har det været frygteligt smiley
    Jeg ved ikke, hvad det kan have været - men sender dig et kæmpe kram og mange tanker smiley


  • #5   11. aug 2013 Var det hende fra 2012? Lyder godt nok voldsomt!

    I kan vælge at få hende obduceret jo?


  • #8   11. aug 2013 Sikken en grim oplevelse. Varme tanker herfra.

  • #9   11. aug 2013 Kan slet ikke forstille mig det... Kæmpe kram fra mig, er virkelig ked af det på jeres vegne smiley
    Som de andre siger, kunne det godt lyde som noget hun har fået spist. Håber i får det afklaret, så der kan komme mere ro på det...


  • #10   11. aug 2013 Øv lyder ikke rart, min lille fox terrier havde sidste weekend en tur med opkast flydende blodig afføring, og selv lækker roastbeef kunne ikke friste:-( hun har det godt igen, men kan det mon være noget virus eller lignende?

  • #11   11. aug 2013 det var dog forfærdeligt ...

    Da I var ude at gå, ved du da om hun kan have spist noget ??? der har været tråde herinde om episoder hvor hunde har spist noget, fx kød, der så har været puttet gift i ...

    Og ja I kan jo vælge obduktion, dyrlægen må da også være interesseret i at vide mere ... det lyder som gift af en art ... hvor forfærdeligt for jer...


  • #12   11. aug 2013 hvad med flåt-bårende sygdomme??

  • #13   11. aug 2013 Så hurtigt som det gik, tænker jeg også forgiftning smiley
    RIP Alberte.


  • #14   11. aug 2013 Har en kollega der lige har prøvet noget ligne der undersøgte dyrlægen afførringen og fandt ud af det var algeforgiftning. Hun fik god ingen kramper og det sidste jeg hørte var at hun var ovre de kritiske 3 timer! Men dog stadig ikke havde appetit!

    Har i have? Står der evt. Noget gammelt vand et sted? Eller har de mulighed for at komme til moser el. Lign?


  • #15   11. aug 2013 Hov altså det hunden blev dårlig sidste søndag ig tirsdag morgen var hun stadig i live men dog uden appetit.

  • #16   11. aug 2013 tak for de varmende ord. ja det er en hund fra 2012. vil rigtig gerne ha haft hende obduceret men dyrlægen jeg var hos fraråde os det. med begrundelsen at det var meget dyrt og højst sandsynligt ikke ville vise andet end blodige tarme. og man ikke ville finde ud af det alligevel. vi har intet gammelt vand i haven o hun har ikke spist noget på gå turen. jeg har have ud til en ret trafikeret vej så om nogen har kastet noget over hegnet kan jeg jo ikke vide. dyrlægen snakket om en tarm infektion. men hun var ikke ret god til at forklare og var meget usikker da kramperne kom

  • #17   11. aug 2013 annette H. var i ved dyrlægen og holdt det bare op af sig selv?


  • #18   11. aug 2013 Hvor må det være det værste nogensinde!!! Kæmpe kram herfra :-(...

    Og Undskyld jeg bruger tråden!!!
    Men nu skriver i gammelt vand?! Vores Kahla har jo et badebassin i haven.. Fuglene drikker af det og Kahla kan da også finde på det... Hun havde diarre hele natten og vi har haft kontakt til dyrlægen. Dog ingen feber..
    - kan det være fordi vandet i badebassinet er blevet ulækkert og hun har drukket af det?! Er det så mere alvorligt end jeg troede?


  • #21   11. aug 2013 har heller ikke sovet siden vi aflivet hende. jeg græder og græder hele tiden, hun var mit et og alt. hvert sted jeg kigger hen, ser jeg hende forand mig. Her er så tomt uden hende, har slet ikke boet i det her hus uden hende så føler mig slet ikke hjemme når hun ikke er her længere.
    min kæreste har heldigvis stadig en hvalp på 5 måneder. som nu er enebarn og skal forkæles rigtig meget. han ser frisk og glad ud og spiser med velbehag. så tror heldigvis ikke det noget der har smittet. men det må tiden jo vise.


  • #23   12. aug 2013 Jeg ville ringe til dyrlægen i morgen tidlig og bede om den obduktion - så må det koste, hvad det nu gør, for jeg ville have det bedst med at vide, hvad der var gået galt, så jeg kan undgå det en anden gang.

    Jeg føler rigtig meget med jer, og det må være en rigtig grim oplevelse smiley



  • #25   12. aug 2013 Havde også insisteret på obduktion, og forstår slet ikke dyrlægen ikke rent fagligt er mest interesseret i det ....

    Kan godt forstå du er helt ude af det , hele situationen er jo chokerende, og så miste hunden også er skrækkeligt...

    Jeg tror stadig mest på forgiftning, og dermed ikke noget der smitter


  • Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #26   12. aug 2013 Jeg fik en besked fra Lærke i går, ang Alberte.
    Jeg er virkelig ked af at høre, at hun skulle få sådan en død, efter alt for kort tid!! Jeg føler med jer!!
    Jeg har jo Albertes far, så føler lidt det også er min hund der er død..... Håber I finder er svar på hvorfor hun blev så syg.


  • #27   12. aug 2013 Parvo kan gå hurtigt, men så hurtigt for en "næsten voksen" vaccineret hund er særdeles usædvanligt. Jeg har ihvertilfælde kun oplevet så hurtigt et forløb, med små hvalpe eller uvaccineret hunde. Men man skal naturligvis aldrig sige aldrig. Hvordan lugtede den blodige afføring?

  • #29   12. aug 2013 Jo men han blev dårlig, han gik ikke i kramper og døde indenfor få timer trods behandling. Det er der forskellen ligger.

  • #30   13. aug 2013 malene s. alberte var den mest fantastiske hund nogen sinde. hun kunne med alt og alle og alle elsket hende hun er idag blevet begravet i min svigerforældres have hun har fået en flot sten og og en masse flotte blomster. vi er selvfølgelig stadig helt ude af den og mangler hende rigtig meget hun var mit et og alt og havde hende med mig alle steder hen. så på trods af hendes helbreds problemer ville jeg ikke ha undværet den tid je fik med hende.


  • #31   13. aug 2013 Alberte er passet med vacciner. jeg har idag snakket med min egen dyrlæge. hun havde for kort tid inden snakket med akut dyrlægen jeg var hos. så viste godt hvad det handlet om. men havde ingen konklusioner på hvad det var. hun mente ikke man ville finde svar ved obduktion da det nu var et stykke tid siden hunden var død.
    jeg er meget usikker på at det er en forgiftning selv om det også var det min egen dyrlæge troede. grunden til at jeg er så usikker på det er fordi der ikke er mulighed for at hun kan ha spist gift den dag eller dagene før. jeg har været haven igennem alle skabe og skuffer igennem og der er intet der tyder på hun har fået fat i noget. hvad angår rotte gift har vi ikke set noget heller ingen døde rotter og jeg er altid med hende når hun er uden snor uden for haven så er ret sikker på hun ikke har fundet det. (med mindre der er nogen der har forgiftet hende med vilje). har til aften brut alt min tid på nettet før at finde svar. og er faldet over dette (link fjernet)
    jo mere jeg læser om denne sygdom jo flere ting er der som gør at jeg mistænker dette.
    jeg ringer og drøfter det med min dyrlæge imorgen og så har jeg send addisonhund en mail med en hel rakke spørgsmål, så håber jeg snart får nogen svar.


  • Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #32   13. aug 2013 Det lyder som en flot afslutning for hende, og jer.....
    Du skriver at hun havde helbreds problemer? Hvad var det for nogle?


  • #33   13. aug 2013 Først var hun var halt på det ene bag ben. Hun fik smertestillende og fik taget rynken billeder. Hvor vi fandt ud af hun måske har løse hofter. Men ellers havde hun fået en forstrækning, og der var ikke andet at se. Det gik i sig selv ved at holde hende i ro. En lige siden har jeg syntes at hun har løbet lidt stift med bag partiet. Dyrlægen mener det var ok. En måneds tid efter så fik hun pludselig meget dårlig mave og det stod ud af hende i begge ender og vi måtte akut af sted igen. Det gik over med en penicillin kur og noget speciel foder+ noget PH pasta og antibiotika. Der efter har vi været aften fordi hun blev ved med at klø sig og har fundet ud af at hun har lidt allergi evt. over for støvmider så vi har pillet gulvtæpper af i de rum hun kom og hendes kurv og tæpper blev vasket en gang i ugen, så det mærkede vi heldigvis ikke meget til. Da Alberte var omkring 13 måneder måtte vi til dyrlægen igen da jeg så at der er kommet sådan nogen skygge, grå plamager på begge hendes øjne. Vi prøvede med 2 forskellige slags øjnedråber men det virkede ikke. Dyrlægen snakkede med øjenlæge i Århus og fandt ud af at det var måske kolesterol der lå hen over øjn hinden. Dette kunne der ikke gøres noget ved og vi måtte bare holde øje med om det blev værre. Det med øjnene kan være en arvelig sygdom som ses hos tollere.
    For 3 uger siden var vi ved dyrlægen og få vaccineret hende og hun fik samtidig et sundheds tjek. Hun var sund og rask bortset fra det med øjnene. Hendes pels var fin hendes vægt var perfekt og hun fik ros for at være så rolig og dejlig.


  • Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #34   14. aug 2013 Okay... Det var da alligevel en del. Jeg kan ikke helt forstå det med hendes øjne, for vi gennemtjekkede netop Morgan og Zica for alle øjensygdomme, inden de blev parret, netop pga. risikoen for det i Tolleren og alle undersøgelser var negative.. Men det var måske en af naturens luner?
    Hvad sagde din dyrelæge ang. Addison?


  • #36   14. aug 2013 dyrlægen var heller ikke sikker på det var addison. hun havde heller ik andre ider, mener stadig det forgiftning.



Kommentér på:
har lige aflivet alberte. hjælp?

Annonce