{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Adfærdsændring til det negative {{forumTopicSubject}}

Jeg er på herrens mark omkring min ellers skønne og højt elskede hund.

I får lige historien fra begyndelsen!

Jeg fik Maddie for snart 5 år siden. Dengang var hun 1,5 år og en glad, dog lidt undertrykt hund.
Vi startede til træning og alt var fryd og gammen.
Jeg blev alene og Maddie fulgte helt automatisk med mig.

Jeg bemærkede at hun fik det sværer og sværer med mænd og fik jeg besøg, fik de klare instrukser på, hvordan de skulle opføre sig i hendes selskab = ingen problemer.

Jeg har sidenhen fundet ud af, at som hvalp har Maddie haft det træls.
Hun blev "lufte" på en lille altan i lejlighed, blev jagtet af koste, råbt af og slået.

Det var opdrætter der solgte Maddie til ovenstående hjem, de solgte hende dog igen, da hun har været omkring 1 år gammel, hvor jeg så overtager hende, da hun er 1,5. Dvs indenfor relativ kort tid, har hun oplevet alt det, som ingen ønsker.

For 1 år siden flyttede mig og Maddie, vi havde problemer med naboen (som nu er løst) men desværre har hun udviklet så meget seperationsangst at hun absolut ikke kan være alene. Adfærdsterapeut, dyrlæge, medicin - alt er prøvet.

Jeg har så Maddie med mig altid og hun bliver kun passet ved mine forældre, når jeg skal noget, som hun ikke kan være med til.
Hin elsker at være med hos dem og hygger sig meget.

Desværre er det sådan, at Maddies angst er udviklet, hun har indenfor 3 dage, bidt ud efter min lillebrors kammerat, som Maddie kender og har snakket med mange gange. Samt har hun bidt min lillebror i armen..

Hvad skal jeg stille op?
Jeg synes jeg har gjort og gør alt, for ag hun skal være glad og have et godt liv.
Hun bliver aldrig provokeret og vi elsker begge hinandes selskab.

Er det hendes fortid der begynder at spille ind nu, hvor hun er begyndt at blive gammel og grå?

Jeg er virkelig ked af, at det pludselig har taget denne drejning, men jeg skal vel heller ikke gå på kompromis med andres sikkerhed.

Nu ved jeg godt at nogle af jer siger at så må hun ikke blive passet, men eftersom hun ikke kan være alene, er det nødvendigt ind imellem, da jeg ikke bare kan sidde derhjemme og kukkelure resten af Maddies dage.

Har du et godt råd? Eller hvad vil du selv gøre i sådan en situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsændring til det negative
  • #1   16. aug 2013 Jeg ville kontakte Lillen, hvis jeg var dig. Hvis der er nogen, der kan hjælpe dig - så er det hende..
    http://www.hunde-kurven.dk/


  • #2   16. aug 2013 Er hun tjekket for smerter?
    Bliver hendes grænser overholdt?
    En hund bider aldrig uden først at have sendt signaler, så måske de overses?


  • #3   16. aug 2013 Jeg syntes det lyder som om du har gjort rigtig meget for at hjælpe din hund i en rigtig svær situation. Hvis du er helt sikker på at den ikke har ondt, og du ikke kan finde en adfærdskonsulent der kan hjælpe dig, så ville jeg nok gå den tunge vej til dylle.
    Det er aldrig rart at skulle aflive sin bedste ven, men hvis din hund er så ustabil som du skriver, så ville jeg heller ikke være tryg ved at have den i mit hjem.

    En rottweiler er ikke den slags hund man har lyst til går rundt og hapser folk - tror min mine forældres hapsede engang en uerfaren dyrlæge der troede han sagtens kunne klare undersøgelsen uden mundkurv (på trods af familiens kraftige opfordring). Da vi kom og hentede hunden var blod overalt - det var virkelig voldsomt! Så det er bestemt ikke noget man skal spøge med smiley


  • #5   16. aug 2013 Mange tak for jeres svar!

    Jeg har idag fået at vide af min chef, at hun bed ud efter ham, da han sad ved computeren på kontoret, som han gør hver dag og har gjort fra dag 1, siden Maddie begyndte at komme med på arbejde.

    Jeg troede hun havde ondt, for 1 år siden, hvor hun blev tjekket fuldstændig igennem.
    Det var her jeg i samarbejde med dyrlægen og adfærdskonsulent kunne konstatere at Maddie led af angst og seperationsangst.

    Jeg kan bl.a ikke gå i blæsevejr, da hun er bange for lydene og vinden, selv haven kan være farlig nogle dage.

    Jeg har været en "dårlig" hundeejer, da jeg har været for meget pyller omkring hende, men da jeg så blev undervist i, hvordan jeg skulle være en leder, har det kørt sådan det sidste år.

    Jeg er slet ikke utryg selv, men jeg kan knap få eg kram af min veninde, uden hun går imellem.

    Grunden til hun bed/nappede min bror, var fordi min mor lagde hendes hånd, på hans arm/skulder. Maddie hoppede op og hapsede så hans arm. Dvs hun slet ikke var indblandet i det, min mor og bror lavede.

    Alle bliver fortalt hvordan de skal være omkring mig og Maddie. Men der er faktisk nogle fra min familie der ikke tør komme på besøg, pga Maddie.

    Jeg synes det er drøn svært, da jeg kan mærke hun ikke er sig selv.

    Måske jeg bør tage til dyrlæge og få hende tjekket endnu engang? Bare for en sikkerheds skyld, det kan vel ikke skade?

    Årh, øv altså. Jeg har det så skidt med det.


  • #6   16. aug 2013 Det er sgu en møgsituation, men du er jo nødt til at gøre et eller andet, inden det går helt galt. Bruger hun mundkurv? Ellers ville det nok være på sin plads. Men det er bestemt en god idé igen at få tjekket, at der ikke er noget fysisk galt, altså at hun ikke har smerter. Og så er du selvfølgelig også nødt til at vide, at det er dig, der er ansvarlig for at hun ikke kommer til at gøre skade på nogen. Der er jo desværre hunde, der er så ødelagde, at det eneste rigtige er at lade dem få fred.

  • #7   16. aug 2013 Hun går ikke med mundkurv og jeg har sagt til mig selv fra start, at bliver det nødvendigt, skal hun ikke være mere.
    Synes måske det er sent, når/hvis en 6 årig hund skal til at lære det.
    I forvejen lufter jeg hende andre steder end omkring mit hjem, mest fordi hun er som hun er og hun har det bedst alene.

    Hun er med på job, så det er her de fleste gåture forgår. Er landmand og eneste ansat, så der er kun mig.

    Jeg har siden august sidste år, da jeg fandt ud af, dusse problemer sagt til mig selv, at jeg skulle slukke lyset, inden det fik galt.
    Men for pokker da, man knus elsker jo sine dyr og jeg har lagt så meget arbejde i hende, at jeg føler det bare er.. Det ved jeg ikke, spildt.

    Hulk, her ligger hun oh er uvidende om, hvilke tanker og overvejelser der drøner igennem mit hoved smiley


  • #8   16. aug 2013 Jeg ville få fat på en dygtig adfærdsbahandler, Karina har foreslået en.

    Det koster, men det er så meget det værd hvis du kan vende adfærden og få mange gode år med hende.
    Derudover er mundkurv kun at være sit ansvar bevidst, og hvis man propper en mundkurv på kræet og får fat på en adfærdsbehandler mener jeg ikke man kan handle mere rigtigt.


  • #9   16. aug 2013 Jeg ville overveje hvor meget mere hun skal igennem.....

  • #10   16. aug 2013 Der skal en dygtig adfærdsbehandler til. Uden tvivl.

  • #11   17. aug 2013 Forresten den rotte der hapsede dyrlægen havde udvist samme opførsel som du beskriver der med umotiverede angreb, og den ene dyrlæge sendte da også mine forældre hjem med beskeden om at der intet var galt.
    Det var først da det blev værre og de insisterede på at der var noget galt at man valgte at fotografere hele hunden at man fandt kræftknuder langs rygrad smiley
    Så det kan være at du er heldig at det er noget der kan fikses nemt og hurtigt smiley

    Men som jeg skrev en rottweiler er ikke den slags hund man har lyst til går rundt og hapser folk...


  • #12   17. aug 2013 Helt enig. Og jeg vil ikke gå på kompromis med andre folks sikkerhed, det er for dumt!

Kommentér på:
Adfærdsændring til det negative

Annonce