{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Alenehjemmetræning - to hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg får ny hvalp hjem den 30. august og glæder mig voldsomt.

I, der har flere hunde, gik I hurtigere frem med alene-hjemmetræningen, når der var en voksen hund der i forvejen? Gav det den lille mere tryghed? (Min voksne hund har ingen issues med at være alene).

Jeg er i praktik for tiden, men min dejlige svigerdatter har meldt sig på banen som hundepasser de dage, jeg skal afsted og i den tid, der nu overhovedet er brug for, så vi har ikke noget, der haster smiley

Hvordan har I grebet det an, har I gjort som, når I fik en hund, der var alene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alenehjemmetræning - to hunde
  • #1   22. aug 2013 Lytter lige med. Og tillykke med den nye hvalp. Får selv hvalp her på søndag smiley

• #2   22. aug 2013 Tak og i lige måde, casper smiley

• #5   22. aug 2013 Jeg boede en årgang med en veninde, der anskaffede sig en fransk bulldog, Eddie var lidt over et år dengang. Hun havde aldrig et eneste problem med at være alene hjemme. Vi kiggede ind af vinduet nogle gange når vi kom hjem og de lå altid bare og sov begge to. Jeg er sikker på at Eddie har påvirket hende positivt, ved at vise hende at der ikke sker noget ved at damerne går (:

• #6   22. aug 2013 Christian P: Ja, det vil selvfølgelig nok være individuelt, men det lyder nu ret godt, at det gav tryghed i jeres tilfælde. Og ja, den bette skid skal selvfølgelig også lære at være alene uden Luna. (Tak for påmindelsen i øvrigt).

Mia: Det var også sådan, at jeg lidt forestillede mig, at det kunne være, når der er en hund i forvejen. Tak for dit svar.

• #7   22. aug 2013 Jeg har, siden jeg flyttede hjemmefra, altid haft flere hunde og aldrig oplevet alene hjemme problemer.

Har aldrig gjort noget specielt ud af træningen, men blot sørget for, at bevæge mig mange gange ind og ud af huset , så det at blve "forladt" er en naturlig del af hverdagen.

Har dog sørget for at hundene også bliver ladt helt alene, så det ikke er et problem, hvis det skulle blive aktuelt, det har jeg dog først gjort nogle måneder efter, at hvalpen er flyttet ind.

Når vi, forhåbentlig om nogle måneder, får den næste vil jeg i starten nøjes med at tage to med på tur og lade den lille være alene tilbage med en enkelt af hundene, senere skal de på skift være helt alene. selv om det formodentlig aldrig bliver aktuelt.

• #8   22. aug 2013 Vi var hjemme med nr 2 lige så længe som med nr 1, men da vi begyndte at gå fra dem, kunne vi hurtigt tage større bider af tiden de var alene .... og har aldrig haft problemer med det .... skal siges at de ikke gik direkte sammen, men havde et gitter vi satte op tværs igennem stuen .... dette var af 2 årsager, den ældste tog ikke godt imod den mindste, og ville ikke risikere at den lille blev hakket på, og ligeledes ønskede jeg at den store kunne få lov at ligge i fred ....

• #9   23. aug 2013 Kirsten: Jeg har også tænkt, at det skal være step 2, at lade den lille være alene, når der er gået et stykke tid, for det skal selvfølgelig også kunne lade sig gøre. Men jeg synes, din fremgangsmåde lyder rigtig afslappet og god, jeg har tænkt mig noget lignende.

hanne m: Ja, alting afhænger jo også af, hvordan hundene har det indbyrdes. Hvis Luna bliver omdannet til en lille sur satan, der vil slå den lille ihjel, skal de naturligvis ikke gå sammen, når de er alene. Eller som du skriver, hvis den lille bare terroriserer konstant. Luna har dog altid kunnet være alene sammen med Alba, og da Alba var lille sprang hun bare op, hvor Alba ikke kunne nå, når hun ville være i fred smiley Men Luna var helt ufattelig tålmodig med hende, men hun er så også blevet nogle år ældre, siden hun "havde hvalp". Så jeg kan ikke bare gå ud fra, at hun er lige så tålmodig nu, som for 4 år siden.

• #10   23. aug 2013 Bente - Jeg tror at jo mere afslappet og naturligt man kan få den del ind i hverdagen, jo nemmere går det.
    Gør aldrig et stort nummer ud af at sige farvel, det er bare en naturlig del af hverdagen, at menneskene i huset kommer og går og det er ikke farligt smiley

Alfa kan ikke døje fremmede hvalpe, men både Ghini og Xingu har hun taget pænt imod, hun og Ghini var bedste venner fra dag et og jeg forventer, at hun tager lige så pænt imod den næste smiley

• #11   23. aug 2013 Lige præcis, Kirsten - det er også sådan, jeg tænker. Rolig, afslappet attitude er vejen frem smiley

Og lige det med at "forvente" tror jeg faktisk er rigtig godt. Faktisk utroligt, at Alpha var pot og pande med Ghini fra første dag, når hun ellers ikke kan lide fremmede hvalpe. Men det har måske med forventningen at gøre?

• #12   23. aug 2013 Bente jeg ved det ikke, men jeg tror ro og forventning spiller en stor rolle.

Alfa blev bogstaveligt taget på sengen, jeg kom hjem med Ghini kl. 3 om natten efter at have rejst 12 timer med hende. Alfa kom søvndrukken ud og hilste på os og efter ca. et kvarter trissede vi alle tre i seng smiley

• #13   23. aug 2013 Held og lykke med den lille ny. Jeg har desværre en erfaring med at den gamle som ikke har haft alene hjemme problemer pludselig bliver urolig og ikke kan slappe af, når den er alene med hvalpen. Jeg sætter altid video på i starten.
    Derfor træner jeg "alene hjemme" seperat med hver hund i de første måneder og lader dem kun være alene sammen i meget korte perioder indtil hvalpen er over de værste hvalpenykker ved 6 måneders alderen.
    Jeg foretrækker at mine hunde er over 1 år gamle før de skal være alene mere end et par timer især når de er sammen.

• #15   23. aug 2013 Nu har jeg kun oplevet at beholde en hvalp fra eget opdræt, og her går træningen jo af sig selv. Jeg gør ikke så meget ud af det, men viser bare fra begyndelsen, at det er helt normalt at døre lukker og åbner, at nogle hunde går med ud og andre bliver tilbage.
    Man skal i hvert fald hurtigt i gang med træningen med en ny hvalp, så den ikke får fornemmelsen af at den og den voksne hund altid skal være sammen. Men det er jo en balancegang, for hvalpen skal være tryg i det nye hjem før man starter.

• #16   23. aug 2013 Argh - det er jo så her, jeg er FULDSTÆNDIG upædagogisk.

Jeg startede mit hundehold op i sin tid, med en superstærk omplaceringstæve på omkring 1 år, der sagtens kunne være alene hjemme.

Hun lærte så helt af sig selv de efterfølgende generationer, at det med at være alene hjemme, overhovedet ikke var noget problem - så trods mindst 15-20 hvalpe igennem hjemmet i de sidste snart 25 år - så har jeg aldrig efterfølgende trænet alene hjemme, og jeg har aldrig haft hvalpe, unghunde eller voksne hunde, der har haft problemer med det.

Det er absolut ikke efter bogen - "but don´t fix it, if it ain´t broken :-)"

• #18   23. aug 2013 Samme erfaring som mange andre her: Det har aldrig været noget problem at lære nr 2 at være alene hjemme når nr 1 var tryg ved. Har altid gjort det at den nye hvalp har siddet i bur de første 1-2 uge når de var alene. Dette for at den ikke skal 'peste' den voksne og ende med at få et hug. Det har desuden lært hvalpen at forholde sig roligt når den er alene. Når det virker somom det fungere så har jeg bare undladt at lukke buret for tilsidst at fjerne det helt. De to jeg har nu er alene hjemme i fyrrummet sammen og de virker som regel somom de lige er stået op når jeg kommer hjem til dem.
    Hvalpen har dog ikke skullet sidde i bur i 8 timer, da jeg har mulighed for at arbejde en hel del hjemmefra. Dvs. der er startet blødt op med et par timer. Mine hunde har så helt fra hvalpetiden af været vant til at være trætte nok til at tage en god lang lur når jeg tager afsted: De har fået en god lang tur (6-10 km) med lidt indlagt træning (og nej, hvalpen får selfølgelig ikke en tur på 6-10 km men en alderssvarende tur smiley ).

• #19   23. aug 2013 Mange tusind tak for jeres input, jeg kan se, der er lidt forskellige oplevelser, og det er vel egentlig også forventeligt, når der er tale om forskellige individer, forskellige hunde og forskellige temperamenter - både hos mennesker og hunde.

Jeg vil ud fra det her og ud fra, hvad jeg umiddelbart føler for, vælge en lidt afslappet tilgang. Skulle der så opstå problemer, så må jeg tage den derfra.

Endnu engang tak!

• #20   23. aug 2013 Jeg har i den grad "misbrugt" Barley til alene hjemme træning - som stort set ikke til ret meget træning, for Ayden fangede lyn hurtigt at det ikke var farligt.

Det samme skete da jeg fik Barley og havde Toya i forvejen, så "træning" er måske så meget sagt - det har næsten bare kommet af sig selv.

• #21   23. aug 2013 Jeg ville også træne hvalpen i at være helt alene hjemme, den lille kan jo ikke holde til så lange gåture som en voksen hund så der kunne man sagtens træne det. Ydermere kan du jo risikere at din voksne hund skal til dyrelæge osv. og så er det jo meget rart at vide at hvalpen også kan være helt alene hjemme.

• #22   23. aug 2013 Kongelig: Ja, det er også sådan, jeg håber, det vil komme til at foregå her smiley

About: Ja, jeg er OBS på det smiley Og de vil få ture hver for sig smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #23   23. aug 2013 Her i huset er det også gået meget nemmere med hvalp nr. 2.

Jeg var ellers frygteligt bekymret, fordi den ældste kun var 18 måneder gammel, da hvalpen flyttede ind, men det går helt fantastisk.

Det eneste problem var egentlig, at de i begyndelsen legede så meget, at hvalpen skulle tisse konstant, men de faldt til ro i løbet af et par uger, og nu, hvor hvalpen er 15 uger gammel, kan de være alene hjemme en hel arbejdsdag uden problemer af nogen art.

• #24   24. aug 2013 Sikke da en dejlig historie - jeg er glad for at høre, at det går så godt med dine hunde. Tak for input smiley

Kommentér på:
Alenehjemmetræning - to hunde

Annonce