{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Hjælp! Børstning {{forumTopicSubject}}

Min Cocker Spaniel Felix skal jo selvfølgelig redes, men hver gang vi skal til at redde ham begynder han at nappe løber rundt og går helt amok...
Han er 9 måneder.
Vi plejer at tage nogle godbidder også sætte os ned til ham, så siger vi han skal smitte og siddr og giver ham nogle godbidder, men han er helt oppe at køre så han sidder slet ikke stille ?
Nogle der har nogle gode råd eller noget lignende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Børstning
  • #1   25. aug 2013 Vi siger han skal sitte* også sidder*

• #2   25. aug 2013 Kør ham rigtig rigtig træt først, så kan det være i kan rede ham lidt imens han små sover. Når han så finder sig i det, og forstår hvad det går ud på, så bliver han forhåbentligt mere ligeglad. Så når han sover så køre hånden ned over ham, og nusse ham, og engang imellem kommer børsten så lige igennem. Baby skridt smiley Håber det kan bruges til noget, og held og lykke smiley

• #3   25. aug 2013 Enig. I skal træne det mere, og når han er træt. Evt. Til aften. Få hunden til at lægge sig gerne på sidden og nus på maven og rolige bevægelser. Tag nu kam eller børste og tag så meget i kan mens han stadig ligger og nyder Nussen. Væksel evt. Mellem børstning og kæl.
    Ti min. Hver dag en periode og din hund vil elske at blive børstet og finder ud af den skal slappe af til det.

• #4   25. aug 2013 Tak det ville vi prøve smiley
    Skriv bare hvis i har flere ideer smiley

• #5   25. aug 2013 Mine cavalier blev trænet i børstning fra de var helt små og så er det op på et bord med dem, de skal ikke være helt oppe og køre, men dejligt afslappede og lidt trætte og så masser af ros og godbidder, det virker hver gang, min på 8 mdr kan i dag stå fint på bordet og blive blowet, børstet og klippet klør osv uden problemer smiley

• #6   25. aug 2013 Oki skønt... Men hvad er så dit tip til hvad jeg skal gøre ? smiley

• #7   25. aug 2013 Jeg vil nok foreslå at gøre det på et bord, hvis det overhovedet er muligt. Det gør bare alting mere nemt, og jeg føler lidt at hunden opfatter det at komme på bord som noget seriøst - som i; nu skal fjolleriet stoppe, og du skal stå stille, så fjoller vi bagefter igen smiley

• #8   25. aug 2013 Oki tak A-S smiley

• #9   25. aug 2013 Men forresten, I må selvfølgelig for alt i verden sørge for, hunden ikke falder ned af bordet(!) Så kan den begynde at forbinde det at stå på bordet med smerte, og det kan virkelig skabe problemer også..

• #10   25. aug 2013 Ja selvfølgelig A-S smiley

• #11   25. aug 2013 Ja mit råd er også rolig hvalp og op på et bord, helst med en belægning der gør den ikke glider rundt, og så ros og guffer imens, så den forbinder det med noget positivt, og det skal gøres hver dag imens i træner

• #12   25. aug 2013 Tak smiley

• #13   3. sep 2013 Problemet er hus man reder ha på ryggen, kan han godt sidde/ligge stille men når vi så kommer til poterne eller armhulerne og maven hvor pelsen filtrer så løber han rundt ?

• #14   4. sep 2013 Men han kan vel ikke løbe rundt, hvis han står på et bord smiley

Jeg sørgede for at holde hunden, så jeg kunne børste, selvom den spjættede og ikke kunne falde ned.
    Derudover, overvej hvordan I børster - når han ikke kan lide det, må I være forsigtige og rose rigeligt, når han forholder sig roligt. Huden er jo også rigtig tynd på benene, så hvis karten kører op og ned ad huden, gør det ondt.

Giv ikke op, jeg har selv kæmpet den kamp (piv, gø, krads, nap, endda bid så blodet løb) men idag (hun er 4mdr.) sidder/står hun ret stille og jeg ser lys for enden af tunnelen smiley

• #15   4. sep 2013 Oki tak smiley
    Men jeg ville prøve det med et bord, men han har tit ting siddende i pelsen på maven og på poterne, så også når vi bare aer han der går han :?
    Jeg tror han tænker når de rør min mave eller mine poter ville de enten hove noget ud af min pels ? smiley
    Vi børster roligt ?

• #16   4. sep 2013 Når jeg børster min på maven løfter jeg forbenene, så hun står på bagbenene og maven er blottet. Så er det nemmere at komme til med børsten.

Men ja, stille og roligt, undgå konflikt, masser af ros og tålmodighed smiley

• #17   5. sep 2013 Oki tak

Kommentér på:
Hjælp! Børstning

Annonce