{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.588 visninger | Oprettet:

har sælger snydt os? omregistrering af chip.. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at vi for 2 mdr siden købte en lille hvalp, men vi tænkte ikke på omregistrering af chip.
Nu svarer sælger ikke på vores henvendelser mere selvom vi er blevet lovet at det nok skulle komme på plads men det er efterhåndene længe siden hun har ladet høre fra sig selvom vi kan se at hun ser vores beskeder. Hvad gør man????

Vi er bange for at hun kunne finde på at hente hvalpen tilbage siden hun ikke får det bragt iorden??? Ved vaccination hos dyrelægen sagde han at vi intet kunne gøre men at sælger skulle skrive under..

Hm????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har sælger snydt os? omregistrering af chip..
  • #1   26. aug 2013 Ups undskyld billedet vender på siden, hvordan vender man det om til en anden gang? smiley

• #2   26. aug 2013 I er besiddere af hunden, og jeg går ud fra i har en købskontrakt. De kan ikke bare hente hunden selvom den står i deres navn.
    I skal kontakte DHR og underskrive en tro og love erklæring på at hvalpen er jeres.
    Det hjælper jo så en del med en købskontrakt, så man kan bevise at man har købt hunden.
    Dyrlægen kan intet stille op.

• #3   26. aug 2013 Du kontakter dansk hunderegister.

I har vel også en underskrevet kontrakt på købet, som bevis for at hunden er jeres.

• #4   26. aug 2013 Jeg tænker at de måske lige har holdt ferie på DHR, og de måske derfor kan være forsinket. Hvis opdrætter også har været lidt forsinket, så kan registreringsbeviset jo principielt være på trapperne?

• #5   26. aug 2013 Vi har ingen kontrakt, men vi har en kvittering på at hun har modtaget beløbet for et stk fransk bulldog og så hendes underskrift og stempel og så har vi sundhedsbogen.. Det er faktisk det eneste vi har .. Vidste ikke man kunne lave en kontrakt på sådan noget smiley

• #6   26. aug 2013 Ja okay, men bliver bare så bekymret når hun ikke svarer tilbage, hun skal vel også skrive vores oplysninger på omregistreringen, dem regnede jeg med hun spurgte ind til, jeg ved ikke hvad hun skal bruge smiley

• #7   26. aug 2013 Tror de er bagud på DHR. Jeg købte vores hvalp d. 1/8 og vi har stadig ikke fået noget fra dem på trods af opdrætter har sendt det ind ..

• #8   26. aug 2013 Har hun ingen oplysninger på jer?
    Ja så skal i nok kontakte DHR.

• #11   26. aug 2013 Ulla: Jeg ved ikke hvem der har givet dig den besked, men min tæve var 10 uger da jeg fik papirerne på hende fra DHR sidste år.

• #12   27. aug 2013 Malle -det kan man altså ikke. Man skal enten have tidl ejers underskrift på ejerskiftepapirerne, eller, hvis dette er helt umuligt at opdrive, skal man underskrive en tro- og loveerklæring... det kan dyrlægen IKKE gøre for dig (men det kan self være dyrlægen kan have papirerne liggende, det skal jeg ikke kunne sige)

Hvis hvalpen ikke er registreret (som e jo sådan set skal være for at overholde loven), kan dyrlægen self chippe og registrere hvalpen, men det er jo en lidt anden situation end hvis hunden skal omregistreres.

Og heldigvis for det da, for ellers kunne jeg jo sådan set risikere at min hund blev omregistreret af hvem som helst der lige smuttede forbi en dyrlæge og sagde hunden var deres (jeg synes i forvejen det er liiidt for nemt at komme omkring tidl ejers underskrift)

• #13   27. aug 2013 Når man køber hvalp skal der følge kontrakt/kvittering og brugsanvisning, præcis som ved en hver anden vare.
    Det er både for købers og opdrætters skyld.
    Hvis I ikke har styr på papirerne, hvad er så det næste der ikke er styr på, tænker jeg.
    Hvalpen skal være chippet, og ejerskifteerklæringen skal altid følge hvalpen, så den skulle I have haft med.

• #14   27. aug 2013 Jeg mener det er sælger der skal sende den ejerskifte ind? da vi fik Blis der fik vi besked om at den ville komme ca. når hun var 12 uger hvilket den også gjorde smiley

Stine, Vil mene I har nok til at I godt kan få den registreret selv, tag fat i DHR.

• #15   27. aug 2013 I ringer til DHR og de guider jer videre.

• #17   27. aug 2013 Forhåbentligt kan man ikke få dyrlægen til at omregistrere for et beløb.
    Hvis det handler om´at have hunden og betale en regning, så kan man jo stjæle hvilken som helst hund og derefter "eje" den.

Husk altid at få en kontrakt, men det er jo gennemgået utallige gange herinde.

• #20   27. aug 2013 Det har tidligere været sådan at man først fik papirerne fra DHR når hvalpen var 12 uger. Om det er sådan stadig kan jeg ikke udtale mig om. men prøv at ringe til dem (DHR) smiley

• #22   27. aug 2013 Vi fik papirerne fra DHR, da vores hvalp var knapt 10 uger, og det var her i sommerferie-perioden.

• #23   27. aug 2013 Vores hvalp er 16 uger så de burde være kommet i så fald. Men må prøve at ringe til hunderegisteret og høre dem smiley

• #25   27. aug 2013 Googlede lige egle vidste ikke hvad det betød, men nej der er han godt nok ikke fra

Kommentér på:
har sælger snydt os? omregistrering af chip..

Annonce