{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

parvovirus hos hvalpe {{forumTopicSubject}}

synes der har været en del diarre tråde her for tiden med især hvalpe?

vil bare lige høre om de er kommet sig?

vi har en hvalp på klinikken der pt er meget syg af parvovirus. moren har været vaccineret, hvalpen er godt 9 uger

smitten kan de få igennem fx jord da virus fra afføring overlever op til 6 måneder

så vaccination er uhyre vigtigt, det kan meget vel ende fatalt for en hvalpe, hvor voksne hunde har bedre chancer

man kan kun behandle symptomerne....

lånt fra netdoktor:
De første tegn på sygdom starter 4-14 dage efter hunden er blevet smittet. De første tegn på sygdom er nedstemthed, appetittab og feber. Efter yderligere et par dage vil man se:
Opkast (ofte voldsom)
Diarré der ofte er blodtilblandet
Feber
Dehydrering, der i værste fald kan fører til chok
Nedsat modstandskraft over for andre sygdomme


håber de hvalpe der var herinden med diarre er raske og at det ikke var parvo

jeg bliver bare selv lidt bange - for har faktisk ikke oplevet/hørt om det så ofte her i dk, og slet ikke i hunde efter tæver der er vaccineret

selvom 8-12 ugers perioden er et lidt usikkert område da nogle hvlalpe her stadig er dækket uden vaccination, og andre begynder at miste forsvaret fra moren, og derfor med fordel kan vaccineres

bare et lille heads op fordi jeg selv er blevet lidt berørt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  parvovirus hos hvalpe
  • #1   28. aug 2013 Jeg har selv fået en parvo syg hvalp hjem... og hun døde 12 dage senere... min mor havde en hvalp og en avls han som også blev syg hvalpen overlevede men hanen døde...

    OG jeg siger BARE det ikke er noget jeg nogen sinde ønsker andre folk skal få... selv den dag i dag er jeg sikker på jeg kan lugte parvo lugten hvis en af hundene får tynd mave, det sidder så dybt i mig... og ihhh hvor jegdog også savner lille Diamia..

    Det resultatet jo i at de andre hunde skulle være i bur og ikke rigtig kunne gå rundt, fordi det jo smitter som en gal, og nøj hvor var hundene ulykkelige....


  • #2   28. aug 2013 For mange år siden havde jeg min første og eneste oplevelse med Parvo...Hvalpen var heldigvis blevet 5 mdr. da det brød ud...Jeg tror man ikke er i tvivl overhovedt hvis man oplever at ens hvalp eller hund har fået parvo. Vi var så nødt til et akut besøg omkring midnat hos dyrlægen og få lagt drop på hvalpen...Samtidig aftalt vi så at jeg selv kunne lægge væskedepot under huden på hvalpen så vi slap for at komme...Det gik så godt, på nær at jeg konstaterede at hjertemuskulaturen havde været angrebet....Men hunden levede da nogle år bag efter...Kunne bare ikke klare at løbe for meget rundt uden at blive blå

  • #4   28. aug 2013 ja det er noget slemt noget, har selv fri i dag men var lige forbi klinikken, og den lille lå bare helt fladt på siden ikke meget hvalpegløde i det lille kræ.

    snow det var egentlig også en mulighed at give ejer, altså det subcutane væske, for vi kan kun have den indlagt i dagtimer under overvårgning, og hvis de så selv kunne supplere lidt uden for åbningstid...

    men det er selvfølgelig ikek alle der kan lide at skulle stikke


Kommentér på:
parvovirus hos hvalpe

Annonce