{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Rottweiler syg hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Har lige været hos dyrlægen idag, med min lille hund fordi hun var sløj.
Hun har så fået livmoderbetændelse smiley
Dyrlægen fra råder at opererer hende da hun er 9 år gammel.
Så hun har så i dag fået nogle sprøjter, og skal have igen i morgen.
Men han vil ikk ku garantere at det kunne hjælpe 100%

Hvad havde i gjort?

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler syg hjælp!!!
  • #1   28. aug 2013 Hmm.. møgsituation smiley
    Hvordan er hendes almene tilstand ellers i det daglige? er hun "gammel og slidt" eller i fuld vigør?
    havde det været mig og hunden ellers er frisk nok, så havde jeg da ladet hende operere..

• #2   28. aug 2013 Vi prøvede først med sprøjter da jana var 13.
    Da det kom igen efter en måneds tid, så valgte vi operation efter anbefaling fra dyrlægen.
    Den operation er den bedste investering vi gjorde i jana. Hun fik 3 år mere og blev ekstrem glad og frisk efterfølgende.

• #3   28. aug 2013 Sikke noget møg smiley

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men vil ønske dig rigtig god bedring med din hund..

• #4   28. aug 2013 Hun er normalt glad og aktiv hund, kan godt mærke hun ikk er 2 år gammel.
    Men en frisk ældre dame.
    Dyrlægen mente bare der var for stor risiko ved at operere hende når hun var 9 år.
    Vil bare det bedste for hunden, hun skal bare ikk have ondt og helst leve så længe som muligt endnu...

• #5   28. aug 2013 Jeg havde uden at tøve taget chance med operation også på en 9 årig tæve, hvis den ellers normalt er frisk, rørig og uden de helt store alderdoms skavanker!

• #6   28. aug 2013 Fejler hun ellers ikke noget, og ikke er udpræget "gammel", så havde jeg da bestemt gjort forsøget. Men mærk efter hvad din mavefornemmelse siger dig, du kender hende bedst.
    Jeg har selv stået overfor valget med min 9 årige boxer som fornylig blev ramt af et par blodpropper, men da han har været fit for fight og aldrig fejlet noget som helst og i fuld vigør, så har han fået chancen og vi er ved at genoptræne ham, jeg tror det lykkes, og jeg tror på, at han vil være her længe endnu.

• #7   28. aug 2013 Håber det bedste for jeres hund og XXX alt for hende..! smiley

• #8   28. aug 2013 Det er sku svært. Han har altid haft ret den skide dyrlæge.
    Min anden hund fik nyresvigt ell noget i den stil for et par år siden. Og der kom han også med nogle valg og fulgte hans råd der og hunde er mere end frisk idag.
    Også sådan har det været flere gange med venners hunde som også bruger ham.
    Så lytter jo til ham.

Men så det skide internet kan man jo læse sig sindsyg. smiley
    Der er flest som skriver det ikk hjælper med sprøjter. Og anbefaler operation.
    Men hunden er frisk af en 9 år'et rottweiler, kan svømme en over en time og løbe 4 km sammen med mig, og uden problemer jagte katte.

Tak for sympati.... :-):-)

• #9   28. aug 2013 Risikoen er vel at hun dør under operationen? - Det gør hun jo også med sprøjten

• #11   28. aug 2013 Ja han mener der var for stor risiko for at hun ikk vågnede op igen...
    Men hans elev eller medhjælper sagde at hun umeldbart ikk ku se på hende at hun var 9 år.

• #12   28. aug 2013 Jeg havde taget chancen og fået hende opereret! smiley

• #13   28. aug 2013 Er det en åben livmoderbetændelse? og er det alizin hun får?

• #14   28. aug 2013 Er der en tid der skal gå før man kan vurdere om indsprøjtningerne hjælper ???.... vil sige at hvis ikke de virker til at hjælpe indenfor kort tid, så ville jeg med en hund der ellers virker frisk give den chancen og operationen...

• #15   28. aug 2013 Det var hvad jeg tænkte - hvis den er åben og man forsøger med alizin og antibiotika, så er chancerne gode - men hvis ikke det har en effekt ret hurtigt, så ville jeg ikke tøve med at operere, ikke hvis ellers hun er frisk.

• #16   28. aug 2013 Jeg havde uden tvivl opereret.

Mine forældres overvægtige Labrador fik livmoderbetændelse som 8 årig i sådan en grad at 1 dag mere og hun var død på stedet.

Hun overlevede operationen og blev 12 år gammel.

• #17   29. aug 2013 Tjaa - hvis hun eller er frisk og rask - så ville jeg slet ikke betænke mig til at operere smiley

• #18   29. aug 2013 Jeg har for mange år siden haft en schæfer tæve der blev opereret for livmoderbetændelse som 8årig. Det tog lidt hårdere på hende end det gør på en ung hund og hun var lidt længere tid om at komme på benene efter bedøvelsen. Men derefter havde hun 3½ gode år. Så når din tæve er som du beskriver her, ville jeg lade hende operere hvis det var mig.

• #20   29. aug 2013 Okay tak for svar alle sammen.
    Jeg må lige stille dyrlægen en hel masse spørgsmål når vi skal derned her senere på dagen.
    For der var sku for mange tanker i knolden i går til at jeg kan huske hvad medicinen hed osv.
    Men måske hun så lige skal komme oven på igen før hun evt skal opereres for, hun er sku noget sløj. Hun har ligget samme sted siden vi kom hjem fra dyrlægen igår kl 16 , har dog været ude og tisse to gange.
    Så håber medicinen kan få hende på benene igen.

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
    #21   29. aug 2013 Jeg fik sidste år opereret min 10 år gamle amstaff p.g.a. akut livmoder betændelse. Hun er selvfølgelig en lidt mindre hund end en rottweiler, men det gik over alt forventning og hun har fået sin 2. ungdom nu. De fjernede en kæmpe betændt livmoder, så det var faktisk ret slemt. Håber du beslutter det rigtige for dig og din hund.

• #22   29. aug 2013 Noget nyt?

• #23   30. aug 2013 Dyrlægen fra råder stadig en operation, han mente hun havde gode chancer på medicinen så længe hun spiste og drak normalt.
    Og det gør hun, appetitten fejler ikk noget.
    Hun har nu fået 2 gange alizin og 2 gange homon sprøjter. Også har vi piller med hjem hun skal have 2 af dagligt til på torsdag i næste uge 5/9 hvor hun skal til kontrol og skandes igen.
    Så må vi tage den derfra tror jeg.

• #24   30. aug 2013 Vores tæve fik også livmoderbetændelse. Hun kom sig fint på penicillin og fik ikke efterfølgende mén.

Har også haft en 7 årig Schæfertæve, som blev opereret for knuder i mælkekirtlerne. Hun blev aldrig rigtig sig selv igen.

Jeg ville, indtil videre, lytte til dyrlægen.

• #25   30. aug 2013 Med en ikke akut livmoderbetændelse havde jeg nok også forsøgt med medicinen først.
    Men kommer det igen bør i overveje operationen.

• #26   30. aug 2013 det lyder rigtig fornuftigt Michael. Jeg håber det allerbedste for jer.

• #27   30. aug 2013 Pøj pøj, håber der bliver ved at gå fremad ....

• #28   30. aug 2013 Held og lykke herfra smiley

Kommentér på:
Rottweiler syg hjælp!!!

Annonce