1.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

e G
e G
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 116

Hund æder konstant kattemad. - hjælp .. Hund æder konstant kattemad. - hjælp ..

Min hund bliver ved med at æde mine kattes kattemad.
Ligegyldigt om jeg sætter det i et vindue, i kattektræet, eller et "gemt" eller svært tilgængeligt sted, skal han nok få fat i det.
Han stjæler endda de små poser med "snasket" mad, hvis han ser en, og flænser den.

Det værste er, han ved udemærket godt han ikke skal. Ligeså snart man kommer hjem, skal man bare kigge på ham, så ved man om han har spist det. Han afslører sig selv med det samme.
Han er udemærket godt klar over, at det var dumt.

Har prøvet at skælde ham "hårdt" ud i starten, da det ikke hjalp og jeg kunne se, at han egentlig godt vidste det var forkert, begyndte jeg bare at pege derhed, og sige puha. For han var jo godt klar over det.
Det han også ligeglad med.
Har busted ham i det flere gange, skælder ham ud i det han gør det og han skammer sig.

Men det er bare glemt med det samme ...

Nogen der ved hvordan jeg kan få det til at stoppe?
Lægger gerne kræfter og tid i det, han skal helst ikke ruinere mig i kattemad også smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund æder konstant kattemad. - hjælp ..
  • #1   29. aug 2013 Det er jo ren slik for ham - jeg fodre kun mine katte ovenpå hvor hundene ikke kommer, for jeg havde ikke held af at lære mine hunde det

• #2   29. aug 2013 Stil det på et bryggersbord og lav en lem derud, som kun kattene kankomme igennem

• #4   29. aug 2013 Han har ikk den fjerneste ide om hvad du skælder ud for, når du kommer hjem, måske endda flere timer efter han har spist det... Vil man skælde ud for noget hunden gør, skal det ske når den gør det... ikke når man opdager det engang på et senere tidspunkt.

At hunden ser "skyldig" ud, skyldes at hunde er ganske dygtige til at læse kropssprog -osse på os mennesker. Så det du ser som et skyldigt udtryk, er højst sandsynligt dæmpende signaler... den prøver at formilde dig pga di udstråling, ikke pga det den har gort, for det har den da længe glemt alt om.

Mit bud er at sætte kattemaden hvor hunden ikke kan nå det... hunde gør det der betaler sig -og den får jo en glimrende belønning for at lede efter maden -en skålfuld kattemad er da n godbid der er til at forstå smiley

• #5   29. aug 2013 Nu ved jeg ikke, hvor stor/lille din hund er, men hvis det er en stor hund, så sætter du et børnegitter op, som kun kattene kan komme igennem.

Og så drop det der med at skælde ud - hunde er ikke så kloge at de ved, hvad de har lavet for flere minutter siden. De skammer sig ikke, det er noget mennesker gør.

• #6   29. aug 2013 Du må finde et sted hvor katten kan spise sin mad i fred. Hvis du ikke har et sådant, må du lave et..

• #7   29. aug 2013 vi har det samme problem her.. eller ikke helt. Pixel æder gladeligt alt kattens mad, og Molly kan godt lade den være. Så kattemaden står oppe på et bord, hvor hundene ikke kan nå... at katten så er blevet en ældre herre, der ikke er så velgående længere og som vi så ofte løfter op på bordet, ja det må vi så tage med smiley

• #8   29. aug 2013 ret sikker på han godt ved det. når han ingenting har gjort er han jo glad.
    ligeså snart man så kigger der over hvor det sket, ved han godt det var dumt.

men har jo bare prøvet og stille det i kattetræet, som han bare vælter i stedet. og vinduet hvor han så ridser hele karmen med poterne, og vælter blomster, for at få fat i maden. han stiller sig bare på bagbenene, så selv på vores ret høje køkkenbord, får han fat i det. hvís det står ovenpå, går han bare der op. .

• #9   29. aug 2013 og vil helst ikke lukke dem i hver deres rum når de er slev, for de har glæde af hinanden.

• #12   29. aug 2013 Sæt en krog på døren til F.eks. badeværelset, så kan maden være i fred

• #13   29. aug 2013 Har du ikke en reol e.l. i en højde som hunden ikke kan komme op på?

Og nej, hunden ved ikke hvad du skælder ud for -som du selv skriver "så snart man kigger derover" -det er sikkert helt rigtigt at så snart du kigger, begynder hunden at se skyldig ud... for så snart du kigger (og ser at hunden har spist maden) ændrer dit kropssprog sig. Hunde er SÅ dygtig til at læse kropssprog, det er jo sådan de kommunikerer med hinanden. Så det er ikek ret meget der skal til, før de kan se en ændring i din sindsstemning. Og for at formilde dig, kan man så se ting som at hunden virker som om den "kryber", ligger ørerne ned, får lange mundvige o.l. som vi mennesker ofte ser som et skyldigt udtryk... det er det ikke, hunden prøver blot at formilde din sindsstemning.

• #14   29. aug 2013 Er det en stor hund? Så sæt maden et sted man skal være lille for at nå. Altså i eller under noget. Lav selv et møbel som passer evt.

• #15   29. aug 2013 Ikea sælger glimerende børnegitter, som burde kunne stoppe din hund i at æde kattens mad.
    Vi havde selv problemet, da min Newfoundland var hvalp - han tømte kattens madskål og det fik vi stoppet ved at sætte børnegitter op og save lidt af en tremme så kun katten kunne komme igennem gitteret og ind på det værelse hvor dens mad og vand står.
    Derudover fik katten osse et helle hvis vi havde småbørns gæster, som ikke kunne lade den være i fred. Gik katten ind på dens værelse var der adgang forbudt for andre end ejeren.

• #16   29. aug 2013 Er helt enig med maiken!!

Og hvis problemet kun er når du ikke er hjemme, så lad vær at ha mad stående fremme? Tror ikke katten dør af nogen timer uden adgang til mad. Hvorfor ikke bare fodre hund og kat samtidig i hver deres rum, og så væk med skålen bagefter. ?

• #17   29. aug 2013 Vi har sat et børnegitter op ind til et af vores rum, hvor vi har kattemaden til at stå.

Og ellers enig med de andre, han aner ikke hvad han får skæld ud for

• #18   29. aug 2013 som de andre skrive et børnegitter er genialt. ellers kan man sætte en kattelem i eks døren til bryggers eller soveværelse hvor maden kan være i fred for hunden.
    det er jo trods alt hundens natur og kattemad smager åbenbart bare rigtig godt.
    jeg fodre mine katte i vores fyrrum hvor hunde ikke kommer.

• #19   29. aug 2013 Din hund kan vel ikke åbne døre? Har du ikke tænkt på at stille kattemaden i et rum din hund ikke har adgang til? Det er jo ikke nødvendigt at alle døre står åbne, når hunden er alene..
    Og så holder jeg lige med alle de andre: din hund aner ikke hvad du skælder den ud over så længe det er over 2 sek. siden den har gjort det..

• #20   30. aug 2013 Og så et lille kursus i hundeadfærd, så du får en forståelse af hvad det er din hund fortæller dig med sine signaler. Du menneskeligt den, og det er forkert.

• #21   30. aug 2013 Ja det lyder som en god idé Malene (:
    TS, hvad f.eks. at læse den bog der hedder noget med hundens signaler, mange på HG snakker rigtig godt om, der er nok nogen der kan huske hvad den hedder..
    Ikke for at anklage dig for noget, men hvad nu hvis der er flere signaler du misforstår? Så for din og hundens skyld (:

• #22   30. aug 2013 Katte skal helst have mad til rådighed hele tiden så du må finde den løsning der passer hos dig. Der er kommet mange gode råd. Vores katte har deres mad stående på bryggersbordet, her kan hunden ikke komme op. Ellers er der den mulighed at du sætter en krog på døren til det rum hvor kattene har deres mad så kun de kan komme ind, der dur selvfølgelig ikke hvis din hund er lille. Der er også den mulighed at du sætter et børnegitter op som kattene kan gå igennem men ikke hunden.
    Poserne med vådfoder må du selvfølgelig gemme i et skab. Eller købe det på dåse f.eks. lux fra aldi er et rigtig godt vådfoder.

• #23   30. aug 2013 Det KAN være farligt for hunden at spise kattemad!

Kommentér på:
Hund æder konstant kattemad. - hjælp ..

Annonce