{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Spondylose {{forumTopicSubject}}

På forhånd undskylder jeg mit dovenskab, at jeg ikke bare kigger indlæg igennem for svaret.

Der var ind herinde der fortalt noget om et foder og tilskud, der gjorder at hendes hund ikke er på smertestillende mere eller kun halv dosis.

Så er spørgsmålet om der nogler der ved hvilket foder og tilskud det var?

Hilsen Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spondylose
  • #1   30. aug 2013 Jeg ved ikke om det er mig du mener.

    Men jeg har en Schæfertæve med gigt/spondylose i hele ryggen.

    Hun har været på J/D foder fra Hills, Flexvital tilskud i pulverform og 1 smertestillende pille i døgnet.

    Hun har det nu så godt og er rettet så tilpas op igen at hun nu er på alm. Wolfsblutfoder, intet tilskud PT og kun ½ smertestillende i døgnet hvilket svare til omkring 15-22 kg. Hun vejer omkring 38.


  • #2   30. aug 2013 Tja.. Min boxertæve fik konstateret spondylose som ganske ung.
    som 4 årig mente dyrlægen det var op over at det var slut da han så de nye røntgen billeder, tæven fik 7 gode år inden det var slut. Og det var 7 år med fuld klampe.. Stiv, ja - men glad og fuld skrue.
    hun blev barfet, med tilskud af flydende flexvital, og blev holdt slank.


  • #3   30. aug 2013 Tak Medløber DKK det var dig, kan jeg huske nu :0)
    Hvor længe var hun på tilskud og andet foder?

    Glusosamin (ved ikke hvordan det staves) Er det noget af det samme, ved du det?


  • #4   30. aug 2013 Hun har været på J/D i omkring et år, måske 15 måneder.
    Flexvital var hun på samtidig.

    Nu har jeg forsøgt at kører hende hen på Wolfsblut, både fordi det er nemmere kun at fodre med et foder, men os fordi jeg helst vil fodre kornfrit. (Det er dog ikke SÅ vigtigt at hvis ikke det fungere, så kommer hun bare tilbage på J/D)

    Hun skal på tilskud igen, ikke fordi hun "behøves" men fordi det skader jo ikke at forebygge. Jeg vil så finde et tilskud som min anden tæve der intet fejler os kan få forebyggende, for hun er trods alt snart 7 år.

    Hun får Previcox smertestillende. ½ pille i døgnet som svare op til 22 kg. Hun vejer som sagt 38.
    Hun kan sagtens undvære pillen de dage hvor de ikke laver det hele vilde.

    Hun har gigt/spondylose i HELE ryggen, helt ud i halen. Udover det har hun AD i begge forben.

    Da jeg overtog hende for 2 år siden var hun aflivningsklar. Hun hylede af smerte bare jeg kiggede på hende.
    Hun kunne ingenting. Ikke løbe og lege, ikke hoppe op i seng/sofa, ikke hoppe ind og ud af bilen osv. osv. osv.

    Idag kan hun ALT. Der er intet hun ikke kan eller må. Hun er her på ligefod med alle andre hunde.

    Hun løber, leger, hopper ind og ud af bilen, op og ned af sengen og sofaen, hun går lange ture, hun bryder med Zenta, hun bliver trænet osv.

    Jeg tager ingen hensyn til hende og Laika er lykkelig :0)


  • #5   30. aug 2013 Der er glucosamin i J/D og i en del tilskud smiley

  • #6   31. aug 2013 Mange tak for svar, vil så nok prøve de to ting. Hvertfald tilskuddet.

  • #7   31. aug 2013 Det var så lidt da smiley

Kommentér på:
Spondylose

Annonce