2.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Oliver S
Oliver S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Spondylose Spondylose

Hej allesammen vores solo hund han har fået konstateret spondylose han er næsten 3 år og han er en f1labrador og går samtiden på jagt vi havde i går besluttet os for at aflive ham som dyrelægen anbefalede vi har altid været imod at hund skulle leve af smærtestillede og det er vi stadig men grunde til han ikke er bliver aflivet er fordi ham vi købte ham af sagde at hans dyre læge måske kunne hjælpe vi overvejer meget hvad vi skal gøre et er en stor beslutning og det er svært at skille sig af med et dyr?? vi har hørt menge forskellig ting man kan vi ved bare ikke hvad der kan virke vi har hørt om man kan ligge noget guld ind og det skulle støtte samtidig har kan været på jagt og har skøret sig i den ene træde pude og vi formoder det er det der har fået det til at komme frem vi har ikke rigtigt nogle afaringer med det så ville blive rigtigt glad vis i havde noget afering eller har prøvet det selv i kan evt.skrive hvad i har gjordt og hvordan det virkede og hvor man kan få lavet det og så ville vi også rigtigt gerne høre om i er tilfredse med resultater og vis der er noget i kan fraråde ville vi også meget gerne høre fra jer på for hånd tak????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spondylose
  • #1   1. mar 2016 I kan prøve med smertestillende. Jeg vil anbefale Previcox, det er til led smerter og de er effektive.
    I kan også prøve J/D foder til ham, og så er der ca. en million tilskud I også kan prøve til ham.

Hvordan kan I se at han har spondylose?

• #2   1. mar 2016 Jeg har mødt en hund, som fik det rigtigt meget bedre, efter at have fået guldakupunktur (opereret guld ind i ryggen). Men det er dyrt, og der er ingen garanti for at det virker.

I kan evt. Prøve almindelig akupunktur (med nåle), det kan også have en super god effekt.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#3   1. mar 2016 Vi har fået taget rynken af ham

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#4   1. mar 2016 Mange tak:)

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#9   1. mar 2016 Hej Brigitta mange tak fordi du tog dig tid til at skrive vi har respekteret det ikke bliver en jagt hund men vi har også besluttet at vis den kan smertefrit være en "sofa hund" så ville vi gøre det da vi mener at man ikke bare skal aflive en ung hund fordi den ikke kan gå på jagt hvilken medecin kan du anbefale på forhånd tak:):)

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#10   1. mar 2016 Mange tak for svarende alle sammen!:)

• #11   1. mar 2016 Oliver, jeg mente, hvordan kan I som ejere se på hunden at den har spondylose?
    Altså har hunden ondt, piver den, vil den ikke gå tur?

• #12   1. mar 2016 Og i hvor stor grad har den spondylose?
    Min tidligere boxer havde svær spondylose i meget tidlig alder. Faktisk tror jeg hun var ramt allerede som 1 årig da jeg overtog hende fra et andet hjem.
    Hun fik det konstateret ved røntgen som 3 årig, var aldrig på smertestillende, men fik et godt tilskud, blev holdt slank og i form for at opretholde muskulaturen.
    Det meste af ryggen var rent faktisk vokset sammen som en bro. Men hun var en glad kegle til hun blev 7.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#13   1. mar 2016 Nå det skete da den skar sig under trade puden på jagt og så humpede den og det er groet helt fint sammen og der er ikke noget at se så blev ham ved med at halte og så tænkte vi der sider nok noget i Trade bunden men da vi kom ud til dyre lægen sagde de den humpede på bagparten og så fik vi taget rønken af hans bag part vi frygtede det var HD men der var ikke noget at se så valgte vi at sende det ind til sådan nogle professorfor rynken og de fandt så noget ved bagparten og det er en ekstra ryghvirvel men vi valgte stadig at få rynken billeder af forbenede også og der var ikke noget andet en en lille overbelastning som var kommet fordi han haltede sagde dyre lægen så så det har været en stor omvending i forhold til hvad vi troede!

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#14   1. mar 2016 Det ser udsomom han har dannet et ekstra ryg hvirvel nederst på rygsøjlen
    Så det er ret slemt??

• #15   1. mar 2016 Det lyder til at der er to ryghvirvler der er groet sammen.

• #16   1. mar 2016 Jeg havde en korthåret hønsehund for en del år siden, han fik også spondylose i en tidlig alder. Han var en yderst aktiv hund, gik til apporteringsprøver, agiity, lydighedsprøver, blodspor, you name it. Han fik lagt guld i ryggen og levede et smertefrit liv til han fik en hjerneblødning. Da var han blevet 10 å. Det skal dog siges,at ha de han været på nogle hårde prøver, så holdt han sig i ro dagen efter. Og så gik det ellers der ud af igen, når trætheden og muligvis let smerte, var væk igen. Han kunne ikke holdes i ro

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#17   1. mar 2016 Mange tak vi overvejer også det der guld hvor meget gav du for det altså pris med det hele?

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#18   1. mar 2016 Hvad kan man gøre ved to ryghvirvler der er groet sammen?

• #19   1. mar 2016 Hvis det du mener med to ryghvirvler der er groet sammen, er spondylosen, så kan du ikke gøre noget

• #20   1. mar 2016 Det eneste man reelt gør ved spondylose, er at smertebehandle. Enten i form af guldakupunktur, alm. Akupunktur, smertestillende midler, eller lign.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#21   1. mar 2016 Altså det jeg har hørt dyrlægerne sige er bare han har en ekstra ryghvirvel eller noget der ligner meget men de siger det er spondylose

• #22   1. mar 2016 Spondylose = sammenvoksede ryghvirvler

• #23   1. mar 2016 Det er jo en del år siden, men jeg gav kun 1800 kr

• #24   1. mar 2016 Maj-Britt: Hold da op, det er godt nok blevet temmeligt meget billigere at få den operation. Dem jeg kendte, der fik det lavet. Gav ca. 6500 kr. Men ok det var også for rigtigt mange år siden, hvor man lige var begyndt at udføre den operation, så...

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#25   1. mar 2016 Hvad koster det nu?

• #26   1. mar 2016 Der kan være stor prisforskel hos de enkelte dyrlæger, så du er nød til at ringe og spørge.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    mar 2016

#28   2. mar 2016 Det er rigtigt!

Kommentér på:
Spondylose

Annonce