{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

frederik J
frederik J
Tilmeldt:
30. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Køb af nyt familiemedlem. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften fortæller er vi blevet enige om at vi skal have en "Coton de tulear" da den passer bedst til os men også fordi min kæreste har allergi.

det store spørgsmål er så, da vi ikke skal skal bruge hunden til hverken udstilling eller avl, men vi vil gerne være sikre på at det er en ægte grundet allergivenligheden.
Hvad skal man så gå efter.

1- hvis begge forældre har stambog- er hunden så god nok?
2- skal hunden være registreret i Fci - Dhr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af nyt familiemedlem.
  • #1   30. aug 2013 Det er bedst at købe med DKK stamtavle ( hvis hunden er opdrættet i Danmark )
    Hvis hunden er fra udlandet skal det være en FCI tavle ( FCI er hovedforbundet, hvis man kan sige det sådan, og så er hvert lands klub under FCI. I Danmark er det DKK, der er under FCI )
    FCI må endelig ikke forveksles med F.C.I. det er nemlig en svindler kopi klub.

    Når du køber med DKK tavle er du ikke sikret en rask hund, men du har mulighed for at tjekke hundens ophav på www.hundeweb.dk inden køb. her er registreret sundhedsstatus på hele familien og deres udstillingsresultater.


    Hvis begge forældre har stambog, men hvalpen ikke har, så er der grund til at passe på. HVORFOR har hvalpen ikke også stamtavle ? Er forældredyrene ikke avlsgodkendte.. Og HVORFOR ikke ?

    Hvalpen SKAL være mærket ( chippet ) og registreret i Dansk HundeRegister DHR når den er 8 uger gammel. Dvs det er noget opdrætter skal sørge for.


  • frederik J
    frederik J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   30. aug 2013 Ja okay . så forstår jeg det da lidt bedre smiley


    der står intet om stamtavle i annoncen, der står blot "hvalpene er regr. i Dansk Hunderegister, chippet, fået 1. vaccination, ormekur, og har sundhedsbog."

    Men kan de blive registreret i dansk hundregister hvis ikke parringen er foregået på Korrekt vis?


  • #3   30. aug 2013 Nej, alle kan registere deres kuld i DHR.. Selv ulovlige hunde, den eneste måde at sikre dig på er at købe hvalp med samtavle, så du kan tjekke forældrene/bedste forældre osv som IB siger.

  • frederik J
    frederik J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   30. aug 2013 ja så kan det jo være ligegyldigt at de er registreret, hvis alle kan gøre det.

    Så jeg skal gå efter " DKK- stamtavle" eller er "stamtavle" godt nok, eller er det en og samme ting?


  • #5   30. aug 2013 DHR er blot et gegister over hvem der ejer hvilke hunde.
    det har intet med stamtavler at gøre.
    Den annonce du citerer... Det lyder bestemt ikke som om de har stamtavle


  • #6   30. aug 2013 Der er kæmpe stor forskel på stamtavler.
    der findes mange stambogsførende klubber.
    Nogle er for de hundehandlere der er smidt ud af de annerkendte klubber.. de er så gået sammen og har lavet deres egen stamtavleklub... Så pas på !!!

    Gå efter DKK....


  • frederik J
    frederik J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   30. aug 2013 Nej det har de højest sandsynligt ikke for jeg "Troede" at hvis begge forældre havde stamtavle så var det godt nok ,fordi at vi ikke skulle på hverken udstilling eller noget i den dur.
    Men jeg må nok lede videre, kender i nogle i kan anbefale ?


  • #8   30. aug 2013 Alle hunde KAN og SKAL være registeret i DHR. Så det kan du ikke bruge til noget.

    Stamtavle er din viden om familie, om hvad din hund indeholder - ligeså vel som når du f.eks. køber ny bil eller computer. Sælger kan godt stå og sige det er markedets bedste spille-computer med x GB, ram osv osv.. Og når du så kommer hjem og tænder den opdager du, at det er som en notebook.. Ikke fedt vel?

    Derfor køber man med stamtavle. For at vide hvilken slags hund man får.


  • #9   30. aug 2013 Gå efter DKK. Det er den største klub med fleste muligheder - og de eneste der har FCI. Gå derudover efter folk der har tjekke deres hunde for racerelateret sygedomme - sundhedsbog/tjek er IKKE nok!

  • #10   30. aug 2013 Nu ved jeg ikke hvor I bor i landet. Men der er DKK udstilling i Ballerup d. 21-22/9. Hvis I har mulighed for det, så er det alle tiders chance for at møde racen, ejere af racen og opdrættere smiley

  • #11   30. aug 2013 http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60
    Her kan du kigge efter hvalpe med DKK stambog.
    Indtast racen og vupti så har du flere muligheder smiley


  • frederik J
    frederik J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   30. aug 2013 Tusind tak for hjælpen alle sammen, jeg fik svar på mine spørgsmål og nu må jeg prøve at lede videre:D
    Hav en god dag alle sammen
    Mvh frederik


  • #13   30. aug 2013 Hvis forældrene har stamtavle og hvalpene ikke har, så skal man for alvor undre sig. Stamtavlen koster ikke ret meget at lave

  • #15   30. aug 2013 hmm hvad er din kæreste allergisk over for? støvmider eller hvad? for hvis det er savl så er det lidt ligemeget hvilken pels hunden har

  • #16   30. aug 2013 DHR = Dansk Hunde Register
    Det er en lovpligtig registrering, som alle Danske hunde skal være ifølge Dansk Lovgivning. Registreringen kan f. eks. bruges, hvis hunden løber væk, og derefter bliver opsamlet og indleveret til politiet. Så kan de slå op i registret, og se hvor hunden bor henne...


  • #18   31. aug 2013 Min dyrlæge har en coton de tulear, den har lige fået 4 hvalpe. Ved ikke om det kunne være noget? smiley
    I kan jo sende privat besked hvis det er smiley


Kommentér på:
Køb af nyt familiemedlem.

Annonce