1.442 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hjælp! Hjælp!

Hej HG! Min søsters hund er en gravhund, den har været alene hjemme.. Da hun kom hjem hylede hun. Hun har ikke tisset siden i morges og bevæger sig ikke rigtigt fordi hun har store smerter! Hun kan ikke rigtigt gå uden at hun hyler:/.. Det gør så ondt bare at se på hende:/.. Nogle der ved hvad en dyrelæge ville koste nu? :/.. Eller en søndag?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!
  • #1   31. aug 2013 Har heldigvis kun prøvet en enkelt gang, at skulle have hunden til dyrlægen udenfor åbningstid, og der mener jeg det var noget lignende dobbelttakst på konsultationen og så selvfølgelig den eventuelle behandling/medicin.
    Der er ikke forsikring på vovsen, til at dække dyrlæge?

• #2   31. aug 2013 Undskylde sproget, men det er da r*v ligegyldigt hvad en dyrlæge koster nu eller på en søndag. Hvis hunden har ondt og hyler, skal den da til dyrlægen! Andet vil være komplet uansvarligt!

(Beklager hvis det lyder meget "hårdt")

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #3   31. aug 2013 Kom dog afsted med den hund og det kan ikke gå hurtig nok.

• #4   31. aug 2013 Det kan ingen sige. Og det er også fuldkommen ligegyldigt. Af sted. Nu

• #5   31. aug 2013 Det er da bedøvende liegyldigt hvad en dyrlæge koster! AFSTED!!

• #6   31. aug 2013 Det koster som regel dobbel takst i weekenden. Men det er jo ligemeget, for dansk lovgivning siger at et dyr ikke må lide. I har pligt til at tage afsted straks.
    Gravhunde har tendens til rygproblemer, så hunden skal i røntgen med det samme.

• #7   31. aug 2013 lyder umiddelbart som en akut diskusprolaps.
    Uanset pris skal hunden til dyrlæge NU. Hun lider.

• #8   31. aug 2013 undskyld, men det med prisen må da være inderligt ligegyldigt .... hunden lider, så må I tage det med banken på mandag hvis det bliver en dyr omgang ....

den hund skal til dyrlæge, det kan være alt fra ryg, til indre ting, hvis det er en tæve kan det være noget med underlivet ...

• #9   31. aug 2013 Lyder nu mere som ryggen.
    Delvis lammelse kan også forhindre tømning af blæren. (faktisk meget ofte)

Dyrlægen har pligt til at tage en lidende hund ind, uanset om ejer kan betale eller ej. MEN hvis dette er tilfældet kan udgangen blive aflivning for at stoppe hundens lidelser. Dyrlægen har nemlig ikke pligt til at lave dyre operationer gratis.
    Lige så ulovligt det ville være for en dyrlæge at afvise et lidende dyr, lige så ulovligt er det at en ejer/besidder ikke søger hjælp når dyret lider. Det kaldes dyremishandling og straffes derefter. Så hvis ikke hensynet til hunden kan få søster afsted så måske hensynet til hendes pengepung og straffeatest kan.

• #10   31. aug 2013 jeg tænker også diskusprolaps.. hunden skal tjekkes og smertedækkes, den har voldondt.
    Er sikker på at i kan få lov til at lave en aftale med dyrlægen omkring betaling, hvis det er her skoen trykker.
    men se at få kontakt til en dyrlægevagt, og som der skrives ovenfor, så er det typisk dobbelttakst når det er vagten der er på.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #11   31. aug 2013 En gravhund der hyler af smerte og ikke vil bevæge sig, så tænker jeg også diskusprolaps. I skal af sted med den stakkels hund med det samme. Jeg har selv haft en gravhund med diskusprolaps, så jeg ved hvor smertefuldt det er for hunden.

• #12   31. aug 2013 Afsted til dyrlæge og det gerne for 20 min. siden.

Jeg håber hunden får behandling og bliver smertedækket.

• #14   31. aug 2013 Den hund skal til dyrlægen omgående, også selvom det er weekend. Har man hund, har man ansvar.

De fleste dyrlæge er til at tale med ang, afbetaling eller udskudt betaling. Så der er ingen undskyldning.

• #15   31. aug 2013 Hvis i er på vej beklager jeg mine ord.
    Jeg forstår bare ikke, hvorfor man spilder tid på at spørge om priser herinde, når en hund så tydeligt har ondt. Svaret ville i have kunne få i telefonen, når i alligevel ringede og sagde
    "Vi kommer nu, Hvad koster det?"

• #16   31. aug 2013 Jeg ville aldrig selv skænke prisen en tanke hvis min hund havde så ondt!
    Så må det fandme koste hvad det vil, for dyrlæge er ihvertfald nødvendigt!

• #19   31. aug 2013 Håber i er taget afsted.
    Krydser alt jeg har for søsters lille gravbasse.

Meld gerne tilbage når i får tid. Det vil blive påskønnet.

• #20   31. aug 2013 Hold nu op, altså...
    Selvfølgelig er det lige meget hvad prisen er, men jeg kan altså også godt lide at vide hvad tingene koster, i stedet for, når man er færdig med behandlingen; "Ja, det bliver så 3000,- kr" og så kan man stå der med kæben på gulvet...

Hvad jeg så til gengæld ikke kan forstå, er at man ikke bare ringer til dyrlægevagten med det samme, de ved som regel mere, end os kloge hoveder på HG.. smiley

• #22   31. aug 2013 Når man står med en hund med store smerter, så har man ikke tid til at gå online, oprette et emne og vente på svar. Man tager til dyrlæge, og hvis man ikke vil stå med åben mund over prisen, spørger du mens dyrlægen arbejder. Hvad er forskellen på at vide, hvad det koster inden du tager af sted og har ladt hunden lide imen og så finde ud af det, når man betaler. Hunden skal jo af sted under alle omstændigheder

• #23   31. aug 2013 Nu er jeg sikker på at der takseres forskelligt rundt om i landet, så man kan nok ike svare entydigt på det herinde,.... så det må være det mest oplysende at ringe til vagten i den landsdel man skal til dyrlæge i ....

• #26   31. aug 2013 Camilla: jeg har været her i 8 år, og folk får og har altid fået at vide, at de skal tage af sted nu og uden tanke på regningen, når de laver et indlæg med en røvsyg hund

• #28   31. aug 2013 Camilla!, jeg er helt enig med dig, nogle gange går en tråd i selvsving.
    jeg hæfter mig ved at det er ts søsters hund, og ikke ts egen hund.
    men uden diskussion, jeg havde nu heller ikke rodet rundt på forum i sådan en situation..

• #29   31. aug 2013 Der er jo ingen der aner hvad hunden fejler, eller hvad den kræver af behandling her inde. Det erumuligt at svare på hvad det vil koste før dyrlægen har tilset hunden.

• #30   31. aug 2013 Noget nyt med hunden?

• #34   1. sep 2013 Intet nyt? smiley

• #35   1. sep 2013 Jeg kunne også godt tænke mig at få en update? ):

Kommentér på:
Hjælp!

Annonce