5.221 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Der sker noget mærkeligt herhjemme.. Der sker noget mærkeligt herhjemme..

Så, hvis folk ikke synes jeg var skør før - så gør de det nok nu smiley

Men der har de sidste to dage sket noget mærkeligt herhjemme.
Der har de sidste to dage, når vi har skullet i seng og åbnet døren til vores soveværelse lugtet meget af mad. Det undre os, fordi der er langt fra vores køkken til soveværelse, og døren står normalt lukket.

Når vi er gået ind er lugten af mad meget gennemtrængende og tydelig - men KUN i soveværelset. Hverken i gangen mellem køkken og soveværelse, og heller ikke i badeværelset der er tættere på køkken, eller i det andet værelse. Vi har gennemsøgt hele værelset for mad og der er intet, heller ikke nogle kødben der ligger under sengen.
Det er en relativt ny lejlighed af beton (så det burde vel ikke kunne gå gennem vægge??), og har undersøgt om det skulle komme fra underboen - det gør det ikke. Det kommer heller ikke udefra.
Har boet her i 2½ år og har aldrig tidligere oplevet det. Har dog tidligere oplevet at der kunne lugte kraftigt af røg fx i køkken eller gang uden at det umiddelbart kom udefra (ingen her ryger inde) eller nogen andre steder. Og lugten er generelt ikke i hele rummet, men i en mindre del fx midt i rummet hvor der intet er(udover gulv)

Hvad i alverden kan det være? Må indrømme at det irritere mig at jeg ikke kan finde årsagen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der sker noget mærkeligt herhjemme..
  • #1   2. sep 2013 bor der anden etnisk herkomst oven over jer.

• #2   2. sep 2013 Nej, tror faktisk slet ikke der bor nogle etniske danskere i hele vores gård. Der ligger heller ikke supermarkeder, resraurenter, cafeer eller noget i nærheden. Faktisk kun lejligheder - men har ikke fået nye naboer, så forstår ikke hvorfor det begynder lige nu..

• #4   2. sep 2013 eller er det gamle ole som boede der før jer som spiste sin sidste mad i det rum ingen han stillede træskoende

• #5   2. sep 2013 Stine: Der er ingen der har køkken i den ende af lejlighederne, alle har køkken stort set samme sted. Hverken underbo, overbo, naboer eller dem ved siden af naboerne ryger. Men underboen før dem der er der nu har også oplevet røg-lugten og har tidligere spurgt om vi røg - fordi det nogle gange var så voldsomt - men kun i deres soveværelse og gangen derned til(det ligger i kælderplan)

• #6   2. sep 2013 Philip: hihi gamle Ole smiley Der har kun boet 1 sæt folk før os (lejlighederne blev bygget i 2006), og de er selvsagt ikke døde herinde - siden de nu begge to kunne være med til at sælge *griner*

• #7   2. sep 2013 hvor mange håndværkere røg der under byggeriet, måske en er muret inde med sin madpakke

• #8   2. sep 2013 hej det er ret mærkeligt,troede kun det var mig der oplevede sære ting når jeg går i seng op aften kommer der pludselig røglugt rigtig stram langs min seng,der er ingen ryger har boet her i 15 år,i rækkehus ingen naboer der ryger mit hus er endehus.

• #9   2. sep 2013 Hvis der f.eks. grilles i området, kan lugten komme ind gennem vinduer, der står på klem.

• #10   2. sep 2013 Hvis man er etnisk dansker, er man dansk af oprindelse smiley

• #11   2. sep 2013 jamen så kalder vi dem nydansker

• #12   2. sep 2013 Natteravnen: Der er selvfølgelig ikke vinduer åbent, så ville det jo nok komme udefra smiley

Kan simpelthen bare ikke finde ud af hvor i alverden jeg kan overveje at tjekke for om hvor lugten kommer fra. Den er der jo ikke generelt - hverken mad eller røglugten, og ikke når der har været vinduer åbne. Igår tod min kæreste og jeg og lugtede ind i el-skabet for at se om det kom derfra *griner*

Ditte: Er ked af hvis jeg har brugt en forkert betegnelse

• #13   2. sep 2013 overvej clairivoiant (staves?), måske blev huset ygget på en gammel indisk kirkegård? smiley arhrh indisk måske ikke?!!

• #14   2. sep 2013 Er der nogen former for udluftning eller varmeflytning med rør på loftet? Hvad med jeres emhætte, den er måske utæt så lugten af mad er over jeres lejlighed.

• #15   2. sep 2013 Altså, jeg ville blive meget paranoid, haha smiley
    Men der ud over, ja, så tjek om der skulle være nogle rør som er utætte fra emhætte/udsugning o.l.
    Hvis nu håndværkerne har røget under opbygningen, vil jeg tro det godt kan komme fra væggene. Også selvom I først oplever det nu. Jeg har ikke en pind forstand på bebyggelse, men jeg tænker om betonen kan frigive lugte så mange år efter?

Men ellers, så få helt klart et medie eller clairvoyant ud. Vildt skræmmende, men også spændene! smiley

• #16   2. sep 2013 Der er intet loft, vi bor i lejlighed smiley emhætten er fin nok, det er kun værelset længst væk fra køkkenet lugten af mad er i. Overvejer om det kan være i ledningsudtagene, men hvorfor er det så først efter 2,5 år det sker, og hvorfor mad når alle køkkener ligger i den anden ende..

Røglugten kan jeg ikke forklare, for den kan nærmest være midt i stuen, hvor der intet er. Da jeg boede med min søster har hun skældt mig ud ved flere lejligheder over at jeg havde røget inde eller tilladt andre det. Ved alle episoder udtagen en var/havde jeg bare slet ikke hjemme. Den hvor jeg var hjemme sad vi i stuen og så tv da lugten pludseligt startede.

• #17   2. sep 2013 Det er seriøst lidt spooky!

• #19   2. sep 2013 Vi har ingen ventilation på det værelse, faktisk er det eneste vi har en emhætte - og så et udsug på badeværelset der umiddelbart ikke lugter - og der er aldrig mærkelige lugte på badeværelset.

Vi har også haft åbnet ind til faldstammerne bag toilettet, men der er heller ikke noget. Ja vi har endda 3 mennesker stået og snuset til samtlige vægge - og det blev vi desværre ikke klogere af smiley

• #20   2. sep 2013 Helt objektivt set, så kan man vel næppe lugte ånder(eller hvad det nu skulle være), når man ikke kan se dem??

Vi oplever sjældent andre ting end lugten, og det meste kan forklares. Ihvertfald her hvor vi bor nu..

• #21   2. sep 2013 Hvis I er ude i ånder, så JO - I kan sagtens lugte dem uden at se dem smiley Rent faktisk er det langt nemmere at lugte dem end se dem...

• #22   3. sep 2013 Det er das et sulten spøgelse som kokkerere.

• #24   3. sep 2013 "Rent faktisk er det langt nemmere at lugte dem end se dem..."... Jesus christ smiley Så rejste mine nakkehår sig lige... Det er simpelthen for creepy.

Kom lige til at spørge min tidligere underbo om hun har oplevet noget mrækeligt da hun boede her, specificerede ikke hvad jeg mente. Men hun var helt med på hvad jeg mente, for hun var helt sikker på at der er nogen eller noget i dén lejlighed hun boede i. Hun følte sig altid overvåget, og hendes daværende kæreste havde også set en dernede :-s
    Så er jeg bare glad for at jeg kun har lugten!

• #25   3. sep 2013 Hvor jeg boede før lugtede det ofte af røg eller mad.... Prøv gå hen til emhætten og lugt....

Vores var åbenbart kædet sammen med de andres så derfor kom røgen altså ind til os når de røg i deres emhæt..... Og samme med mad selvfølgelig

• #26   4. sep 2013 Vores emhætte suger ud til en fælles skakt, men dem nedenunder ryger ikke. Og lugten har aldrig været i nærheden af emhætten. Lugten et dog normalt nogle bestemte steder, så tænkte at det måske kunne være et eller andet der kunne forklares.

• #27   4. sep 2013 Det er bare en meget udbredt misforståelse at folk tror at etniske danskere, betyder folk fra andre lande end DK og det betyder tværtimod folk med dansk oprindelse

Folk fra andre lande hedder folk med anden etnisk oprindelse end dansk

• #28   23. sep 2013 Få en dygtig clairvoyant ud...det er i øvrigt super spændende smiley

• #29   23. sep 2013 Det kan komme mange steder fra. På det sygehus hvor jeg arbejder, kunne der engang imellem pludselig lugte kraftigt af kaffe inde på den ene operationsstue på trods af, at der ikke blev lavet kaffe nogen steder på det tidspunkt. Det skyldtes så, at der et stykke vej fra sygehuset lå et kafferisteri. Lugten fik på mærkværdig vis sneget sig ind på stuen engang imellem.

• #30   23. sep 2013 Trine M: ALT er tjekket. Der ligger ingen ting udover lejligheder i nærheden, og vi har kontaktet naboer/underbo ang. lugten, og det er ikke dem. Alle køkkener er også placeret i den anden ende af lejlighederne, end vores soveværelse.
    Mht. røglugten er den primært i midten af stuen(her står der ikke noget), og ingen i nærheden ryger. Ej heller har der været udluftning eller åbent nogen steder..

Vi har haft oplevet madlugten nogle gange efter denne episode, og der har i soveværelset også været en anden lidt sær hændelse. Fik kontaktet de tidligere underboer, og da jeg uden at hentyde til noget spurgte "Er der sket noget mærkeligt da du boede her?" var hun straks klar på hvad jeg mente. Hun er sikker på der er noget, og hendes daværende partner havde set en person..

Mht at have set en lyder det lidt svært at tro.. men er sikker på hun har ret i sin antagelse om at der sker noget som ikke umiddelbart kan forklares her.

• #31   23. sep 2013 Men hvis der ligger lejligheder i nærheden, kan det da nemt komme derfra?

Nåh, men jeg håber i hvert fald, at I finder en forklaring, I kan være tilfredse med. smiley

• #32   23. sep 2013 Det at se "en" lyder tosset... Også i mine ører.
    Dette på trods af at jeg selv flere gange har set "en" og set tydeligt nok til at give et signalement.

• #33   24. sep 2013 Uanset hvad du gør, må du simpelthen opdatere smiley

• #34   24. sep 2013 Trine: Vi har været i næsten alle opstødende lejligheder. Og der er intet. Der er jo kun nedenunder (som vi deler indgang med), ovenover og så en på hver side af os.. Men igen byggeriet er af beton, og ikke noget gammelt juks. Og hvis det skulle være en anden lejlighed. Hvordan hænger det så sammen at det kun sjældent kan lugtes.. Har dog ikke nogen dårlig fornemmelse herhjemme, er glad for at bo her.

Ib: Jeg er ikke overbevist om at der er noget her.. men hvad det kan være ved jeg ikke. Men jeg ved at det eksistere, jeg har, ligesom du, et klart billede jeg aldrig vil kunne slette fra nethinden af en fra mit barndomshjem. Heldigvis har jeg aldrig set ham siden, og det er jeg meget glad for.

Tror vi prøver direkte at bede direkte om at det stopper. Så må vi se hvad der sker. ..

• #36   25. sep 2013 Det sygehus jeg arbejder på er også bygget af beton og udluftningen på stuerne er speciel, således at der ikke kommer luft udefra ind på stuerne, men ALLIGEVEL kunne kaffelugten altså engang imellem snige sig godt en kilometer fra kafferisteriet til operationsstuen. Og mærkeligt nok lugtede der ikke af kaffe på resten af sygehuset. smiley

• #37   26. sep 2013 Varkhound: *griner* Vi har altså IKKE svin begravet, men forstår din pointe. Tror man skal opleve det før det giver mening. Nu har jeg jo været rundt omkring hos de andre beboere både med mad og røglugten. Og ingen af de andre ryger, og det er VIRKELIG intest. Ikke bare sådan en snert, det lugter somom jeg lige havde røget inde i stuen..

Kommentér på:
Der sker noget mærkeligt herhjemme..

Annonce