5.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Bacon farligt for hund Bacon farligt for hund

Er der nogen der ved om en lille smule bacontern kan slå en hund ihjel eller gøre den meget syg?

Jeg har et par amerikanere hængende på nakken, der mener jeg er verdens dårligste hundeejer, for at give mine hunde et par bacontern som belønning, når vi træner.

Jeg kan ikke finde noget på dansk der skulle bekræfte at dette er rigtig. Mine hunde har altid fået en smule bacon når der var noget, men ikke meget, da jeg ved det er ret salt.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bacon farligt for hund
  • #2   6. sep 2013 Maj-Britts hunde får en hel pakke bacontern hver til træning...... Og tro mig.... De er YDERST levende endnu......*GG*

• #3   6. sep 2013 Jeg har heller aldrig haft opfattelsen af at det var farligt med mindre vi taler ret store mængder. Der kan vi mennesker jo også få ret dårlig mave smiley

Jeg skifter lidt mellem bacon, kylling og skinketern. Hvad der nu lige er på tilbud og mine hunde virker heller ikke hverken syge eller kede af at få bacon.

Kan finde lidt på amerikansk omkring det, men må indrømme at det er ikke godt nok for mig.

• #4   6. sep 2013 Jeg ville nok vælge noget andet men kun fordi der er så meget salt i smiley men de kan sagtens tåle det:)

• #5   6. sep 2013 Jeg vil mene, at det er mindre skadelig for hunde, end det er for amerikanere

• #7   6. sep 2013 og sådan lidt uden for emnet...... Så er bacon livets krydderi smiley

• #8   6. sep 2013 Housebuster: LOL! smiley

• #9   6. sep 2013 Bacon er bare et krydderi, og med mindre hunden har erklæret sig som vegetar, så giv den bacon " en masse" og vær glad smiley smiley

• #11   6. sep 2013 Det kan umuligt være mere farligt end den gængse tørfoder. Hunde er omnivorer. Det er meget lidt der reelt er farligt for dem hvis man ser på hvad de kan æde af absolut yderst vamle og klammofile ting.

Kia får også bacon som godbidder en sjælden gang imellem (og hun er endog allergihund hvoraf kød fra svin er én af hendes allergener (får det i forbindelse med hyposensibilisering)) og hun lever også i bedste velgående.

• #12   6. sep 2013 ha ha Housebuster har ret

jeg har altid fået at vide at røget kød skal man ikke give hundene, men jeg synes jeg finder flere og flere røgede vare til hunde rundt omkring.

en hel pakke bacon, det lyder vildt Mette smiley
    jeg er skide misundelig på dem der bare kan fylde en pakke hvad som helst i hovedet på sine hunde. sådan kunne jeg også godt tænke mig at belønne mine hunde, men Fanny er kronisk fed, jeg har faktisk opgivet at gøre noget ved det, men bacon får hun nu ikke og heller ikke mere end en enkelt guf eller to

• #13   6. sep 2013 Tja

profilbillede
  • #14   6. sep 2013 Måske det handler mere om at deres fødevarer generelt er pumpet med lort og derfor erfarlige for alle levende væsener. End det handler om bacon i sig selv.

• #15   6. sep 2013 Salt er jo ikke sundt, heller ikke for mennesker - men det slår jo ikke kræet ihjel... Min mand gav mig samme historie den anden dag, da han så mig give hundene pomfritter som belønning for et eller andet... Mget forarget fortalte han mig, at salt altså var giftigt for hunde og de kunne dø af det...

Utroligt at begge mine lever og ånder endnu...

• #16   6. sep 2013 Salt er fint sundt, bare ikke i de mængder vi spiser smiley

Uuuhm BACON !!! - tror jeg skal lave mig en english breakfirst snart

• #17   6. sep 2013 God ide F&Z

profilbillede
  • #18   6. sep 2013 Jeg har også fået at vide, at han kan blive blind af bacon. Jeg ved ikke heeeelt, hvordan, men det er åbenbart faaarligt, når jeg fodrer pelsklumpen med bacon i bedste "sild ned i løgneren på en delfin"-stil

• #19   6. sep 2013 ved at Dyrelæge Bille har skrevet et indlæg i Politihunden om at give sin hund rå svinekød ,det kan få fatal følger hvor de kan blive syge ,hvor det liner hunde syge ,så jeg ville stoppe med det Bacon

• #20   6. sep 2013 Altså jeg har det sådan, alt med måde.

Igår legede vi tøm køleskabet herhjemme. Det vil sige at hundene fik hver en klat æggesalat, en skive ost, en klat tunsalat og lidt flødeost hver.
    Ikke noget der normalt er på menuen herhjemme, men så længe det er med måde så gør det.

• #21   6. sep 2013 Ja jeg vil jo også mene at der er forskel på at give noget som en godbid og så at fodre med det. Ville ikke fodre mine hunde med rå svinekød, men de har igennem deres liv fået både rå grisehaler, bacon og skinke som en snack.

Og hvis det er farligt. Hvorfor kan det så købes tørret som godbidder?

Ginne: det var også min første tanke, men ved ikke om der er hold i det når det kommer til bacon smiley

• #22   6. sep 2013 det er der jo mange ting der kan købes selv om det er farlig både for os og dyr

• #23   6. sep 2013 Laika - en del barf-hunde får da svinekød uden at være blevet syge... Mine egne inkl!

Dyrlæger og ernæring er bare ikke to ting der hænger særlig godt sammen - nogle af dem vil enormt gerne udtale sig om emnet, men de ved sgutte særlig meget om det...
    Og Bille er så slet ik en dyrlæge jeg ville stole på i nogen som helst sammenhæng...

• #24   6. sep 2013 jeg giver ikke min Berta, da det er så fed - fordi de nemlig på længere sigt kan få ''livsstils'' sygdomme.

• #25   6. sep 2013 jeg stoler heller ikke på ham men lige det her er rigtig nok har mødt et hold hunde ejer hvor deres hunde blev dø syge af svinekød .så hel forkert er det ikke ,de havde fået det konstateret ved en anden dyrelæge ,

• #26   6. sep 2013 Jeg vælger ikke at give bacon jævnligt. Når vi køber et stykke, får de lidt, men jeg ville ikke bruge det til godbidder da det store saltindhold er temmelig skrapt for nyrene.

Der er jo også så meget andet, der er en tand mindre heftigt når det kommer til salt.

• #28   6. sep 2013 men bacon er jo også ret tæt på at være rent fedt, mine får det ikke, med mindre det falder ned af bordet ellers får mine mange forskellige ting og har også en stærk mave.

• #30   6. sep 2013 Der er jo en masse fedt og salt i bacon, og begge dele er ikke godt for hunde. Hunde kan jo blive alvorligt syge af at få for fed mad, så det er ikke noget jeg ville bruge i træningen, selvom det ikke skader i små mængder ud over at Lia sandsynligvis ville få myldrebæ. smiley

Men... i USA er svinekød til hunde også et stort "NO-NO!" pga. trichinella der så vidt jeg ved stadigvæk et problem derovre, og hovedgrunden til at de ikke engang vil give deres hunde magert svinekød (selvom de fleste måske ikke er klar over at det er derfor). I Danmark er der mere kontrol på det område med svinekødsproduktionen, så vi skulle stort set være fri for trichinella.

• #31   6. sep 2013 M.I. Tror også deres bekymring handler om Trichinella.

• #32   6. sep 2013 Nej deres bekymring var Pancreatitis.

• #33   6. sep 2013 Generelt er salt ikke godt for hunde... Men i små mængder skader det ikke. Det skal bare ikke være hver dag.

• #34   6. sep 2013 Ginger: Det er pga. fedtindholdet så. smiley

Kommentér på:
Bacon farligt for hund

Annonce