4. apr 2006 Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Besvær med at komme af med afføring Besvær med at komme af med afføring
Stakkels gamle Crazy. Han er fra mit første kuld og bliver 11 år lige om lidt.
Han har i de senere år haft en del besvær med maven, især med tynd mave. nu har vi så endelig fundet et foder hvor han har normal afføring det meste af tiden. Men i perioder bliver det lidt for fast og så er det svært for ham at komme af med det og han tager lang tid og flere forsøg for at det lykkes.
Han bor hos min datter og svigersøn. Her i weekenden har han ikke kunnet komme af med noget, på trods af alle mulige lufte/løbeture, HUSK og olie. Søndag aften ver det helt galt. Han gik rundt med krum ryg og når de tog ham ned for at lufte forsøgte han hele tiden at sk... med der kom ikke noget og han skreg af smerte. Min datter blev selvfølgelig bekymret og ringede til mig for at få nogle råd.
Jeg bad hende tage en engangs handske på og tage noget smøremiddel på og mærke efter i endetarmen. Det kunne jo være hun kunne hjælpe tingene lidt på vej og så ringe til vagtdyrlægen. Hun kunne mærke en stor rund øm "byld" der sad i vejen og den turde hun ikke klemme på. Det gjorde også temmelig ondt på Crazy.
Vagtdyrlægen gav dem det råd at give ham lidt smertestillende og så tage til egen dyrlæge her til morgen.
Nu bor de på 3. sal så det er ikke nemt med en hund der skal ud hver 5. minut og som skriger når han forsøger at sk....
Det endte med at svigersønnen kørte ham ud til os. Vi har jo have og han skulle alligevel til min dyrlæge i dag.
Puha. Det er hjerteskærende at høre sin gamle hund skrige sådan. Jeg forberedte mig på en lang nat og var klar med telefonen hvis det blev værre. Men efter den sidste luftetur i haven (for 10. gang på en time) faldt han til ro. Og vi gik i seng.
Han sov hele natten og var ganske frisk her til morgen. Jeg ringede alligevel til dyrlægen - den der "byld" ting skulle undersøges. Da vi kom derned, var Crazy sit gamle fjolle jeg og charmede alle. Dyrlægen kunne konstatere at han da var øm i måsen, men ellers var der ikke noget. Han har så haft en MEGET fyldt analkirtel og min datters "roderi" og det smertestillende har så gjort at han selv kunne komme af med afføringen og tømme kirtelen. Jeg kunne ikke se han i går aftes, kun høre ham bagerst i haven.
Et skud penicillin og noget smertestillende og så blev vi sendt hjem igen.
Man bliver helt bange for at det er meget alvorligt og at vi må sige farvel til den gamle mand. Det er jo ikke til at holde ud.
Datteren skal nu lære at tømme analkirtler, så det ikke sker igen
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.529
Jeg ved faktisk ikke, om det er generelt for ældre hunde, men Lanka bliver også fuldstændig ude af sig selv, hvis hun har fyldte anal-kirtler (også selvom det slet ikke er så voldsomt, som du beskriver) Og er så helt totalt hvalp-fjollet når de er blevet tømt
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
Besvær med at komme af med afføring