{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

ikke hund men kat .... mishandlet i Skive {{forumTopicSubject}}

Taget fra min mands facebook så del gerne:

ADVARSEL !!!! Afstumpet DYRMISHANDLER i Skive !!!!!
Kære katte ejer i skive pas på jeres katte. En sød kastreret hankat bosiddende på ENGHAVEVEJ SKIVE, blev lukket ud lørdag aftes ved spisetid. Han plejer kun lige at være i nærheden og kun ude i kort tid. Katten kom så slæbende sig hjem kl ca 6 om morgen kunne ikke gå på bagbenene, pelsen var påført pangfarver, lyserød, gul, grønne farver af ubestemt art. Han blev aflivet da dyrlægen konstanterede brækket hale helt oppe ved ryggen og katten havde ingen følelse bagtil. PGA af katten var påført disse farver er der ingen tvivl om at det er mishandling, hvilket også står i dyrlærejournalen.
dyrlægen sagde det er foregået tæt på hjemmet da katten ikke kunne slæbe sig ret lang.
Del gerne, håber nogle opdager hvem står bag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke hund men kat .... mishandlet i Skive
  • #1   10. sep 2013 Måske nogen var virkelig virkelig træt af andres katte i deres have?

Ikke at det retfærdiggører hvad der er sket med katten på nogen måde, men det var aldrig sket, hvis katteejer havde holdt katten på egen grund.

• #2   10. sep 2013 Altså nu er katte jo katte og de er deres egen herre.. At holde dem i en løbegård eller andet er jo synd.. Vi har da også mange katte der render her, og ja det er da træls at de skider i vores bede, men derfra og til at mishandle dem er langt.. Jeg kunne ikke engang finde på at påtale det for ejer, for har man bare lidt forstand på dyr ved man at en kat er en kat.. Og sådan skal det også være..

• #4   10. sep 2013 Christine - Forkert. Hvis man bor i tæt beboelse som f.eks. villakvarter, så må man hegne ind så ens kat bliver på egen materikel og ellers skal man ikke eje en kat.

• #5   10. sep 2013 Jeg så den godt på facebook, og hvor er det forfærdeligt.

Men jeg er altså også enig i, at folk med katte bør holde dem for sig selv. Og ligesom det ikke er okay at hunde efterlader deres puha rundt omkring, så er det selvfølgelig heller ikke okay at katte gør det.

Og katte kan sagtens trives i en løbegård eller lignende. Vores kat er ude i en snor det meste af dagen, eller kommer ud og går en tur. Den trives helt fint.

• #6   10. sep 2013 hvis man synes det er så synd for katten at overholde loven, så må man jo lade være med at holde kat

• #7   10. sep 2013 Enig med de andre. Mishandlingen er ikke OK men katte skal så sandelig også holdes hjemme lige som hunde skal.

• #8   10. sep 2013 Skrækkeligt!!!!

Men når det så er sagt så er jeg enig... og så alligevel er jeg nok en anelse dobbeltmoralsk, for mine katte kan godt komme ud af min have og det er de også ind i mellem. Jeg tog så konsekvensen og snakkede med de nærmeste naboer om det, at hvis det er til gene så skal de sige til for så finder jeg en løsning.
    Heldigvis syntes mine naboer bare det er hyggeligt - den ene stikker dem endda en godbid ind i mellem.
    Men hvis nogen nogensinde føler sig generet af mine katte så skal jeg være den første til at spærre dem inde smiley

• #9   10. sep 2013 Delt

• #10   10. sep 2013 Jeg bryder mig ikke specielt meget om katte og hader at vores naboers katte render og skider i vores forhave...
    Men derfra og så til at mishandle en kat pga dette. DET er SYGT og det kan slet ikke forsvares - overhovedet.
    Og så er jeg som sagt ret så ligeglad med om det er pga en kat, der render og skider overalt.
    Man mishandler ikke dyr - basta!!!

• #12   10. sep 2013 Vi bor netop i et villakvarter, men jeg kunne nu stadig ikke bede mine naboer bure deres katte inde.

• #13   10. sep 2013 I gamle dag mente man også hunde skulle have lov at rende frit. Så blev der lovgivet og hundefolket (de fleste) ændrede indstilling.
    Måske katte ejere skulle prøve det samme. Det ville være på høje tid.

MEN Mishandling af dyr er aldrig i orden.

• #14   10. sep 2013 Jeg forstår faktisk slet ikke at man tør at lade sin - forhåbentlig højtelskede - kat løbe frit udenfor. Hvis jeg gjorde det, og jeg endte med en kat der var kommet slemt til skade eller som døde, så ville jeg da have ekstrem dårlig samvittighed over ikke at passe bedre på mit dyr. Det er jo ikke dyret der vælger sin ejer, det mindste man kan gøre som ejer er vel at gøre alt for at passe på det.

• #15   10. sep 2013 Så det er synd at spærre katte inde, men det er ikke synd at de havner i kløerne på psykopater/bliver kørt ned/ osv. ??!

Naturligvis er det ikke ok at mishandle katte! Jeg forstår bare ikke at det skulle være synd at forhindre katten i at strejfe. Især når man tænker på hvad de kan blive udsat for.

• #17   10. sep 2013 Vi bor også i villakvarter, men kattene kommer ikke ind i vores have..
    Har egentlig aldrig tænkt over, at katte gik frit, sådan var det bare herude (og alle andre steder jeg er kommet).
    Har en veninde der er skrækslagen for katte, så der kan jeg godt se at folk ønsker dem "spærret inde på egen grund". Og det er vel også fair, for hvis ikke hundene kan rende frit rundt, så kan kattene vel heller ikke..

Dog generer de ikke mig overhovedet.. Heller ikke når en lille missekat tigger ved vores bagdør hvor hunden ikke går ude... Men jeg giver dem aldrig mad! Kan godt se, at det er træls hvis man er direkte generet af katten. Men jeg har aldrig opdaget kattelort, eller haft katte i haven længe af gangen. De skyder lige som bare lige igennem :-)..

- og til historien: føj for hel*ede!!! :-(...

• #18   10. sep 2013 Ligefrem at mishandle den er at gå langt over stregen.. så var en klage til ejeren fint nok.

profilbillede
  • #20   10. sep 2013 Spændende debat.

Som ret aktiv bruger på KG og som ejer af to (indtil nu) fritløbere, tillader jeg mig lige at sætte det ene ben herover og give mit besyv med. Der er ikke noget usædvanligt i, at tråde der har ophav i emner som dette - dyremishandling og mishandling af katte - som regel ender op i en debat/diskussion om ude/indekatte. Fritløb eller ikke fritløb.

Fair nok.

Men jeg vil lige rette en misforståelse, vedrørende det med at holde katten på egen grund. Der er ikke nogen lovgivning der påbyder dette. Det er en misforståelse, at henholde sig til Loven om Mark- og Vejfred i og med det er en tudsegammel lov og at definitionerne der angives (husdyr og pelsdyr) ikke omfatter kæledyr og dermed heller ikke tam-katte. Dette er der også flere jurister der har medgivet. Derfor var det med stor forventning om, at katte ville blive inkluderet direkte, da Mette Gjerskov annoncerede en kommende revidering af denne lov.

Som bekendt, er resultatet ret skuffende som det pt. ser ud på tegnebordet.

Derimod er der en lov, der sikrer at man ikke har andres dyr rendende på sin matrikel. Og denne lov åbner også mulighed for, at man i sidste ende kan få indfanget dyret og aflivet. Men vejen dertil er lidt bumpet, men ladesiggørelig.

Dvs, hvis min nabo kommer og siger til os, at han ikke vil have vores katte rendende på sin grund, så er det ike vores pligt at holde katten på vores egen grund. MEN det er vores pligt at holde dem ude fra HANS grund.

Der er forskel i teorien. I praksis betyder det, at vi ville være nødt til at hegne vores have ind eller bygge en løbegård.

Jeg behøver vist ikke at beskrive lovgivningen for hunde her smiley For den er ganske anderledes og langt mere tydelig.

Der løber mange fritløbere rundt der hvor vi bor. Desværre er ikke alle neutraliserede, hvilket betyder at de er meget territoriale og dermed aggressive overfor andre katte. Desuden har de en slem vane med at markere territoriet ved sjatpisseri og afføring mange steder. De neutraliserede har ikke de tendenser og strejfer sædvanligvis ikke så langt. De skal dog af med sagerne ind i mellem - og i langt de fleste diskussioner, er kattelort det der optager de fleste.

Eftersom løse katte ikke er et særsyn hos os i vores lille by, har vi aldrig haft problemer med naboer osv. Katte holder mus væk (og desværre også småfugle) og beboerne oplever ikke de gener der er ved at katte lægger en dej i beddet og dækker den til. Men der er tit snak om de fertile katte.

Mht løbegårde er der ikke belæg for at sige at det er synd for en kat, kun at have en løbegård. Efter min mening. Men løbegården skal være bygget på en måde, så den opfylder de behov katten har for at dens natur bliver stimuleret. Og mulighederne er mange, men en kat skal kunne komme godt op i højden, som en af de meget vigtigt ting.

Modsat hunde, har katte ikke behov for at løbe lange afstande og bruge dens energi på det. Når katte løber, er det på den korte distance ifm jagt. Så man tager ikke noget fra den hvad dét angår, med en løbegård.

Vi har besluttet at bygge en mægtig en af slagsen. Vi mistede vores ene kat i foråret, da den aldrig vendte hjem. For over en måned siden, gik vores anden en tur. Den plejede aldrig at være væk i mere end en time eller to ad gangen. Men der gik over 4 uger, inden han vendte hjem og med kun halvdelen af sin normale vægt i behold. Der kan være mange årsager - det er rene gætterier.

Men det har gjort, at på trods af at vi mener at en kat er i dens rette natur i det frie liv, så er vi for glad for ham til vi vil risikere at miste ham til en uvis skæbne, som vi troede var tilfældet denne gang.

Definitionen på uansvarlige katteejere ligger hos den enkelte person, der deltager i disse debatter og afhænger helt og holdent af hvor højt den enkelte har sat sin overligger i forhold til tolerance og indsigt i de forskellige forhold, katte bliver holdt under.

• #21   10. sep 2013
    Stakkels kat... Må håbe at den i sit næste liv får en ejer der tager sit ansvar alvorligt og beskytter den, ved at holde den på egen matrikel...

• #22   10. sep 2013 Det er nu ikke helt umuligt, at lære en kat, at den ikke må gå ud fra egen grund.
    Vores kat går aldrig udenfor vores grund.

Hun er 18 år, og ingen naboer anede, at vi havde kat, før de så hende gå rundt inde i vores have, ved et tilfælde. Og de har aldrig set hende udenfor vores grund.

Det kostede ca 1000 indkald, når hun nåede skellet, og det samme antal "klik" og rejer som belønning, at lære hende det.

Vi bor på landet, og har 7000 kvm indhegnet grund, og kattelem i døren.

• #23   10. sep 2013 Katten kan jo rent hypotetisk set være blevet sprøjtet med farvet vand, for så at gå i panik (har selv haft en panisk vand-angst kat) og styrtet blindt ud foran en bil??

Dette er jo ikke farve-sprøjterens skyld og ej heller mishandling. Men stadig tragisk og endnu mere grund til at jeg ALDRIG ville have udekat inde i byen. Alt for mange mennesker den kan genere og alt for mange farlige ting for katten.

Men ER det mishandling, så er det f*ndme for klamt!! Ligemeget hvor mange latterligt klamme kattelorte den kat har lagt i personens have, så er det jo ikke kattens skyld at den er udekat. Så det er IKKE katten der skal bøde smiley

• #24   10. sep 2013 Jeg læste en undersøgelse for nogle måneder siden som påviste at Katte er et af de værste menneskeskabte skadedyrs problemer på verdensplan. At katte bestanden er direkte årsag til at nogle smådyrs arter er udryddet i dag og at andre igen er stærkt udryddnings truet. I Tyskland bla er der organisationer som forsøger at råbe katte ejere op, og få dem til at holde kattene inde.

Jeg skal prøve at finde artiklen igen

• #26   10. sep 2013 Calle

Desværre er der ikke lovgivning om at kattekillinger skal være neutraliserede, ved levering til ny katteejer.

Lovgivning om tvangsneutralisering af katteillinger fra ikke-registrerede opdræt, ville ellers være en rigtig dejlig ting.

• #27   10. sep 2013 Det ville hjælpe, men det ville ikke løse problemet.
    Her i min lille ende af min lille landsby bor der ved sidste optælling omkring 15 katte (de 3 er dog killinger). 2 af dem er ikke neutraliseret. Her taler vi om alt i alt 9 lejemål hvoraf det ene er tomt. Nogle af os (mig og 2 til) har ingen katte, så de 15 katte er fordelt på 5 lejligheder. Der ville dog hvis killinger ved lov skulle neutraliseres, inden salg til ikke opdrætter, nok kun bo 9 katte i disse 5 lejligheder.
    Neutraliseret eller ej, det er et problem. Der ER alt for mange katte i vores natur. Naturen kan ikke bære det store antal.

Når nej. Undskyld. Glemte lige... her bor nu kun 14 katte. En af dem i det store kattehold blev kørt over af toget for nogle uger siden.

• #29   10. sep 2013 @ Maj-Britt, nej aner da ikke om den er mishandlet, delte blot linket og der står så at dyrlægejournalen skriver mishandling.

I må debattere alt hvad I vil, det jeg ville med det var bare at I delte det så folk i Skive evt. blev ekstra obs. på at holde deres katte der hvor de nu en gang skal være ...

Alt andet har jeg ingen holdning til, men dyremishandling er ikke i orden efter min mening uanset omstændighederne

• #30   10. sep 2013 <i>Alt andet har jeg ingen holdning til, men dyremishandling er ikke i orden efter min mening uanset omstændighederne</i>

- Enig, og så er det jo fuldstændigt ligegyldigt om der er tale om hund, kat, mus, marsvin, undulat osv osv.

Desværre straffes dyremishandling sjældent eller aldrig med fængsel, men højest med en bøde smiley

• #31   10. sep 2013 ..

profilbillede
  • #32   11. sep 2013 Hulogukon: Eller bare hjerteløse folk som kun tænker på deres egen underholdning...

Min barndomskat kom engang hjem med pels der var overøset af petroleumsolie smiley

Kommentér på:
ikke hund men kat .... mishandlet i Skive

Annonce