{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

mit hjerte bløder.. sanktbernhard tæve {{forumTopicSubject}}

hej HG! Jeg har lidt spørgsmål, og brug for gode råd...

for 2 år siden flyttede der nogle nye "naboer" ind her i området...
med heste og katte og hele mullevitten.. rigtig søde og rare mennesker.

de har nu fået Rosa.. en skøn Sanktbernhard tæve, som jeg nu har sagt ja til at lufte hver dag, mens de er på arbejde..

men for pokker hvor bløder mit hjerte for den lille pige. hun er så misforstået...

hun er 12mrd gammel, men er så lille bitte.
hun taber sig og taber sig, fordi de nægter at skifte fodder til noget hun kan lide. de mener hun er stædig, og hun nok skal spise når hun bliver sulten nok...
hun har ikke vand 24/7 for så tisse hun på gulvet... derfor er hun også lukket ude på badeværelset, mens hun er alene hjemme, indtil jeg kommer og lufter hende ved 11-12 tiden. her er hun også uden vand. har aldrig oplevet en hund være så desperat efter vand. hun slikker på græsset, og bladene når jeg går tur med hende. jeg skal igen smide hende på badeværelset, når jeg har gået med hende..

Rosa er snot forvirret, for manden og konen opdrager hende på 2 vidt forskellige måde... Manden vil gerne rose, og klappe og lade hende være hund... men konen mener at Rosa bliver forkælet hvis hun får godbidder. hun råber af hunden, så snart der er det mindste.. når hun ikke gør som der bliver sagt, bliver hun taget i nakken, eller får vredet et øre rundt...

i weekenderne står Rosa ALTID bundet i sin korte hundesnor.. igen uden vand. og hvis de syntes hun bliver for træls, ryger hun igen på badeværelset.

jeg har et par gange været med inde, og i alt den tid, får Rosa besked på at være i sin kurv. konen råber igen af hende, fordi hun så gerne vil snakke. her viser Rosa tydeligt hvor utryg hun er... smasker, ligger ørene tilbage og nægter øjenkontakt...

de laver aldrig noget fysisk(eller mentalt for den sags skyld) med hende.. hvilket har resulteret i at hun altid er helt oppe i det røde felt. hun hopper rundt, danser,vælter over sine egne fødder, og hopper op.
hun undgår at lytte til mine komandoer (som sit), og laver oversprings handlinger, som igen at danse om sig selv.. for hun er vandt til, at en komando=ubehag.. for de komandoer er ikke indlært godt nok, og når hun ikk gør som der bliver sagt, får hun som sagt vredet et øre rundt..

jeg har prøvet at forklare dem, at Rosa har brug for mere end bare den tur jeg går med hende.. og at de måske skulle skifte til noget fodder hun godt kan lide. men det går ind af det ene øre, og ud af det andet.. Da hun havde en smule ressource forsvar, foreslog jeg, at bytte med hende, istedet for at slå hende, hver gang hun fortæller, at hun ikk vil dele sit legetøj... der blev der sagt "det prøver vi line, det var en god ide"... dagen efter slog de hende stadig.

jeg er ved at gå ud af mit gode skind. den stakkels hund, vil bare så gerne livet. hun er så glad og dejlig en hund..

kan jeg godt tillade mig, at have godbidder med, når jeg går med hende? lave noget med hende, hvor hun skal bruge hovedet lidt? jeg ved godt at det ikke ændre noget i det lange løb.. men så hygger hun sig, idet mindste, når jeg er ved hende.

hvordan forklare jeg de her mennesker, at deres hund har et større behov, end hvad de kan eller vil give hende?...

og har i nogle ideer til, hvad jeg måske kunne lave med hende, for at få hende til at slappe lidt mere af, når vi går tur? for hun er altid helt oppe og køre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit hjerte bløder.. sanktbernhard tæve
  • #1   12. sep 2013 orv det blev langt... håber i kan tygge jer igennem det smiley

  • #3   12. sep 2013 Du kan tillade dig at give dem noget materiale omkring hundens behov, signaler, sprog mv.
    Og ændrer forholdene sig ikke, må du tage tungere skyts i brug.


  • #5   12. sep 2013 Siger det samme som de andre - Meld dem...

    Dog kan du forsøge med Malene´s råd først, men hjælper det ikke - Så er der ikke andet at gøre end at melde dem.


  • #7   12. sep 2013 Puha. Det er jo bare <b>alt</b> der er galt med de ejere.
    En hund skal <b>altid</b> have adgang til vand, så det er vel hvad man kan kalde mishandling.
    Hvis de ikke vil høre, så må de føle. Jeg ville kontakte politiet, og hvis de ikke har tid, så er der andre man kan kontakte.


  • #8   12. sep 2013 tak for svar alle sammen...
    jeg vil prøve Malenes forslag først, og ellers må jeg melde dem.. men hvor stor er chancen for at de vil gøre noget ved det???

    ja Karin.. jeg forstår det heller ikke smiley manden er anlægsgartner, og Rosa må ikke tisse på deres græsplæne, for så kommer der gule pletter...


  • #10   12. sep 2013 Når du går med hende kan og skal du selvfølgelig stimulere hende, give hende vand og godbidder... Jeg ville nok træde meget varsomt med det at anmelde de mennesker, for jeg er langt fra sikker på at der vil ske noget andet end hunden mister sin ven, nemlig dig...Jeg er sikker på du ikke længere vil være velkommen ..
    Nogen mennesker mener de kan slå sig ud af alle problemer..Hvis du ser omgangen men deres heste, så er det nok heller ikke lutter lagkage der vel?
    Hvis hunden er stærk undervægtig, så alle knogler er fremtrædende, så er der kød nok på sagen til at melde...Men du skal være virkelig sikker....


  • #11   12. sep 2013 jeg giver hende selvfølgelig vand når jeg er der, inden jeg går med hende.
    og nej... jeg har redet sammen med konen, men kan simpelthen ikke holde det ud mere. også der er der problemer...


  • #13   12. sep 2013 Jeg ved godt hvad jeg ville gøre, og retteligt har man jo også pligt til at melde når man er klar over så tydelige overtrædelser af dyreværnsloven hunde skal have adgang til vand! Så det er bare at fortælle kort og kontant, hvis ikke der rettes op på forholdene så bliver i meldt! Længere er den vel ikke!

  • #14   12. sep 2013 Jeg tror at jeg havde spurgt dem om jeg måtte købe hunden - de virker joikke til at have hverken tid eller overskud til hende..

  • #15   12. sep 2013 Vil altså vove den påstand at hunde ikke behøver adgang til vand 24/7.

    Meeko har det, men vores første sheltie Mickey og min forrige hund Nalah havde ikke vand stående om natten og kun en lille skål når de var alene, for det kunne de ikke administrere. De mente det var badebassin.


  • #16   12. sep 2013 åh gid det var så nemt, at jeg bare kunne tage Rosa til mig.
    men jeg står og skal flytte Akut, og det er svært nok at finde lejlighed med in egen hund. Og desuden kan Rosa ikke med andre hunde smiley


  • #17   12. sep 2013 Bodil...Det ville være meget nemt at give en løgn på at der ikke lige stod vand fremme..Når jeg anmelder, hvad enten det drejer sig om børn eller dyr, så skal mine beviser være skudsikre...Ellers gør jeg større skade end gavn.
    Men TS. Hvis du alligevel flytter væk fra området og ikke længere kan gå med hunden...Så anmeld.


  • #18   12. sep 2013 får helt ondt i sjælen..

    Aksel er lidt ældre end lille rosa, og tanken om at han skulle lev sådan!!

    Jeg ville helt klart melde ud som det er: De er nødt til at forstå deres hund ( eller måske TING i deres øjne ) ikke har det godt.
    Evt smid nogle pjecer om DCHs tilbud om at sende en træner ud på deres bord.

    I mine øjne må du GERNE træne hende lidt på jeres gå tur. Så hun i det mindste får lidt ud af sit liv.

    De er klar over at en skt bernhard er en gård hund ikk?? Som elsker at være UDENFOR og holde øje??
    Kan mærke lidt galde på vej smiley

    Held og lykke, og dejligt rosa har dig smiley


  • #19   12. sep 2013 ja jeg er desværre nødt til at flytte, og flytter nok til November...

    jeg snakker med dem næste gang jeg ser dem, og håber så på, at de denne gang ændre livet for Rosa smiley

    Elin, nej.. tror slet ikke de er klar over hvad det er for en hund de har! de har købt hende, fordi hun så sød ud....


  • #20   12. sep 2013 TS. Ja du kan jo snakker så meget du vil, men mennesker, og her åbenbart som jeg læser det kvinden, som har brug for at slå på sine dyr, har som regel en karakter, eller personlighed med en eller anden form for defekt...Måske en barndom med svigt og vold bag sig...Og den kan du nok ikke gøre meget ved, andet end når du rejser der fra virkelig fortælle hende hvad du mener om hendes opførsel

  • #21   12. sep 2013 Måske du kunne alliere dig med andre hundevenner her fra HG, der bor i nærheden af dig, om at tage fat i hundeejeren, og/eller følge op på det med en evt. anmeldelse.

    Stakkels, stakkels hund smiley


  • #22   12. sep 2013 Kan se, at du er fra nordjylland, TS... hvilken by bor Rosa i?

  • #23   12. sep 2013 vi bor i Ulsted.. ikke så langt fra Hals.

  • #24   12. sep 2013 er ejerne ikke til at tale fornuft til, på faglig vis, så er det bare at ringe til 1812. Det har jeg god erfaring med. De agerer.

  • #25   13. sep 2013 Det hjælper ikke altid at melde.

    Jeg kender til en golden retriver, der blev solgt som lille hvalp til en sidst i 80'erne dame med rollator!
    Hunden er blevet opdraget med kæp og kæde, fik kløerne flippet til de har blødt, blev aldrig luftet, stod i en lille flise terrasse det meste af tiden og i et indendørsbur, der er for lille til at hun kunne rejse sig op (eller strække sig i fuld længde) resten af tiden.
    Tilgengæld er hun passet klinisk med vaccinationer. Dyreklinikken anmeldte damen 3 gange uden resultat.

    Hunden er væk nu. En veterinærsygeplejerske hentede hende, da de hørte at den gamle var død - hvilket i øvrigt tog 2 uger, da det kun var hendes retarderede datter, der så til hende. Hunden lå i buret i al den tid.

    Mit forslag: Få dem til at syntes, at det er en god ide at ændre på tingene. Find en artikel el. lign. der påpeger de negative konsekvenser for nyrerne af at have for lidt vand = risiko for dyrlægeregning.
    Understimulering = større chance for ødelagt inventar.

    Hvis det ikke virker, så er du nok nød til at melde


Kommentér på:
mit hjerte bløder.. sanktbernhard tæve

Annonce