{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Hund - en ven for 30 dage? {{forumTopicSubject}}

Ja.. Det ser efterhånden sådan ud...

Når jeg som aktiv og interesseret hundeejer kigger rundt på nettet boomer det simpelthen med purunge hunde der søger nyt hjem..

Jeg tænker så...
Hvad skal der til for at gøre både nuværende og kommende hundeejere rustet og værdige til at have hund?

Synes der kommer flere og flere lamme undskyldninger frem når hunden skal sælges..

* Har ikk råd -> øøhhhh vidste du ikk at hunde skal have mad før du anskaffede dig en?

* Må ikk have hund/kun 1 hund hvor jeg bor -> vidste du ikk det før du anskaffede dig en?

* Har ikk tid/plads til hunden -> er huset skrumpet siden du anskaffede dig en? Og hvad har du valgt frem for hunden siden du anskaffede dig den?

Er det gode grunde nok??
Tjaaaaa... Hunden har det i hvert fald bedre et andet sted, det er da helt sikkert!!! Men for guds skyld - lad være med at anskaffe dig dyr du ikke har tid, råd, tilladelse eller plads til..

Hunde er levende væsner.. De har ikke følelser på samme måde som mennesker, men jeg skal love dig de kender deres flok og vil tro de er efterladt pga DEM når du vælger at du ikke længere har tid..
Fortjener hunden det?
Var der derfor du anskaffede dig en hund?
Er du klar over hvad det gør ved en hund at blive efterladt af flokken?

Mit hjerte bløder for alle de uønskede hunde - både her på HG, på internater, gul og gratis (for fanden et sted at sælge unde!!!!) .. Og hvis jeg havde tid, råd, plads og tilladelse ville jeg glædeligt tage flere af dem til mig !!

Jeg gentager lige: HVIS jeg havde tid, råd, plads og tilladelse !!!!!!
Det har jeg ikke, så derfor anskaffer jeg mig ikke flere !

Hvad er det der får mennesker til at købe og sælge hunde på samlebånd?
Duer ikke - væk!
Duer ikke - væk!
Hvad fanden er det for en måde at behandle levende væsner på?

Så nu vil jeg gerne høre... Hvad skal der til?

* Hunden koster ca 6000 om året at holde - ved du det?

* Hunden kræver selvskab, kærlighed, tryghed, stimulering og aktivering for at trives - ved du det?

* Hunden bliver 8-15 år, så længe skal du sørge for den har det bedst muligt - ved du det?

Først når du ved de ting og føler (VED!!!) du kan opfylde hundens krav er det okay at anskaffe sig en..

Tænk lidt over det inden du impulskøber en lille hvalp !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund - en ven for 30 dage?
Kommentér på:
Hund - en ven for 30 dage?

Annonce