{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

læge sjusk...? = død hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Ved ikke helt hvordan jeg skal starte...

Jeg er den lykkelige ejer af en Amerikansk bulldog på snart 6 år og ind til for noget tid siden osse hans bedste legekammerat som desværre kun nået at blive 4 år.

mit indlæg referere lidt til den uheldige oplevelse jeg har haft med min nu afdøde hund..
det hele startede med at han blev syg havde ikke ville spise rigtigt lørdag søndag og blev da kørt til dyrlægen mandag morgen hvor efter undersøgelse hele mandag og tirsdag at dyrlægen anbefalede at operere ham tirsdag eftermiddag...
dyrlægen fandt et fremmedlegeme i tarmen på ham og fjernede det og operationen gik rigtig godt ifølge lægen og han var nu kun til observation inden vi kunne hente ham.
det trak ud pga han ikke havde alm afføring men dyrlægen syntes alligevel vi skulle hente ham torsdag eftermiddag så det gjorde vi og han spiste fint som efter operationen og vi var jo selvfølgelig lykkelige over endelig at have ham hjemme igen trods han selvfølgelig var mærket af operationen..
så gik det skidt natten imellem torsdag og fredag da han pludselig kastede op og derefter var meget mut og stille så jeg kørte straks fredag morgen afsted med ham til lægen igen kl 8
afleverede ham og lægen mødte føst ind kl 10 og kunne se på ham og gik da først igang med at stabilisere ham så hun kunne åbne ham igen for at se hvad der var galt... kl 14.30 startede hun operationen åbnede ham og ifølge dyrlægen var hans bugspytkirtel fyldt med blod og gul væske samt blod og der var hul på den tarm hun havde opereret tirsdag,,.
og han endte desværre med at sove ind under operationen...:(

den værste oplevelse meget meget længe som nogen nok kan følge mig i osse fordi at vi desværre mistede en anden af vores hunde Oscar lige før jule aften....

men her kommer mit spørgsmål så..:
jeg aftalte med dyrlægen at betale halv delen da jeg ikke havde alle pengene til operationen nu og her og betalte 3/4 dele da jeg hentede min nu afdøde hund, og nu står jeg lidt med en følelse skal jeg betale resten??
eller kan man forlange den går i nul eller evt penge tilbage fra regningen da jeg jo ligesom mangler min elskede hund..?
omvendt så havde jeg endt med en rask hund ville jeg til hver en tid betale det jeg skylder uden at tøve..!

Man kan vel så altid diskutere om lægen har lavet en fejl eller hvad der pludselig var skyld i det gik som det gik.. men uanset hvor harm og ked af det jeg er
så bringer det ham jo ikke tilbage..

og findes der et klagenævn vedrørende dårlige erfaringer med dyrlæge oplevelser,..?

Høre meget gerne om jeres erfaringer hvis i har noget ligende at referere til...?

På forhånd tak..


R.I.P Tuc
savner dig såååååå meget bøf....;(




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læge sjusk...? = død hund
  • #1   14. sep 2013 Nøj hvor gør det mig ondt for dig...

    Jeg ville nok tage en snak med dyrlægen, og lufte mine tanker om hvorvidt hun kan have begået en fejl, har overset noget ....

    Du kan også læse denne:

    (link fjernet)

    og så evt. kontakte klagenævnet og høre hvorledes du står mht. til at få en anden vurdering af om dyrlægen har begået en fejl.


  • #2   14. sep 2013 Dyrlægen har jo lavet sit arbejde og skal selvfølgelig have sine penge, mener du at dyrlægen har lavet fejl må du jo sende en klage, i første omgang har det da intet med betalingen at gøre!

  • #3   14. sep 2013 Først og fremmest så jeg ked af dit tab ! .

    Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter som sådan , der jo altid risiko ved operationer og heller aldrig 100 procent garanti på det vil lykkes .

    - jeg kan ikke lade være at undre mig over at hunden først kom til dyrlægen fredag morgen , og så vente endnu til kl 10 hvilket jo ikke er din skyld , men det synes jeg godt nok er længe at vente . .


  • #4   14. sep 2013 Det gør mig ondt og jeg forstår dine tanker.

    Men dyrlægen skal jo altså have sine penge. Så må du, hvis du føler der er noget at klage over, klage bagefter.
    Du skal os lige huske på, at hvis hunden allerede var dårlig lørdag og søndag, men DU valgte at trække den til mandag, kan fejlen lige så vel være din egen.

    Sov sødt Tuc.


  • #7   14. sep 2013 Nu kan det godt være at jeg spørger dumt..
    Men når man opererer i dyr, som f.eks i dette tilfælde ved tarmene, pumper man så også luft ind for at få mere plads, lige som man gør ved mennesker?


  • #8   14. sep 2013 Og TS, er selvfølgelig ked af på dine og din hunds vegne..

  • #9   14. sep 2013 Er ked af tabet af din hund.. Men må holde med resten og sige at du bør betale det fulde beløb.

    Det kan desværre ske at der opstår komplikationer under/efter en operation - dyrlæger er også kun mennesker og gør deres bedste..

    Hvis du føler at det er dyrlægens fejl (og at du evt kan bevise det) så kan du klage, men tror næppe du får meget ud af det.



  • #10   14. sep 2013 Tak til alle der har svaret, mange tak...

    Føst vil jeg lige sige at det har intet med at gøre jeg ikke vil betale...

    det nærmere det at få andres holdninger og meninger i sådan en situation.. og som jeg skrev i indlægget så er der jo intet af dette der bringer min hund til live igen.

    men var rart lige at høre andres meninger..:)

    Om jeg vil klage er jeg ikke sikker på jeg vil og om dyrlægen har fejlet det vil jeg lade vedkommende afgøre selv..
    kan kun sige at vedkommende selv var i tvivl da jeg snakkede med dyrlægen efter han var død...






Kommentér på:
læge sjusk...? = død hund

Annonce