1.781 visninger
|
Oprettet:
Store hunde som Cane corso? {{forumTopicSubject}}
Hej, da jeg gerne vil ha hund igen er jeg på udkig efter en"rigtig" hund igen
Hvilken racer er der? Udover cane corso og grandanois ?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 165 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 659
Derudover hvor har du fra at en Newfoundland spiser meget?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Hvorfor skal Molosserne bo på landet ?????
Den holder altså ikke.
sep 2007
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 24
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Mange af molosserne, især mastifferne er hverken særligt motions - eller pladskrævende. Mine 2 små støvere er langt mere krævende og fylder mere end mine Broholmere.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Jeg kan se, at du har en Golden.
Det er jo en jagthund, så forhåbentlig bor du på landet, har jagttegn og går på jagt med din hund.
Gør du ikke det, burde du jo aldrig have anskaffet dig den, for så er det jo lige så synd for din hund, som det er for en Molosser, hvis ikke den bor på landet.
sep 2007
Men den kan ikke tåle at gå på trapper hvilket lejligheder på 1 sal og opefter ville indbefatte. Essensen ved racen er at den skal have mulighed for at komme udenfor og sove, da den hurtigt får det for varmt - derfor stuelejlighed med have.
Så at den ligefrem skulle hører til på landet på en gård er en omgang vås.
At opdrætterne af racen så bor på landet er en helt anden snak. De har som regel en del repræsentanter af racen i deres opdræt.
Men en Newfoundland kræver ikke meget plads, da den meget gerne vil være tæt på sin flok.
Nu har jeg så heller ikke hund for at den skal luftes sig selv i haven som en del gårdhunde så må tage sig til takke med.
Så på det område har lejligheds hunde det nok en anelse bedre end dem som ender på en gård. Kender desværre osse paracel hus ejere, som ikke lufter deres hund - den kan jo bare gå ud i haven. Sølle liv efter min mening.
En voksen Newfoundland spiser 400-500 gram foder om dagen - vist ikke det der slår bunden ud en ens tegnebog
Så jeg vil på ingen måde give dig ret i din påstand hvad angår racen Newfoundland og det er så ikke en vagthund, men en redningshund!
- Alle hunde lige meget racen kan blive skrup skøre i pæren.
sep 2007
Du kan lære dem at trække en trækvogn - det gør jeg så ikke i - men jeg bruger min hunds instinkt og han elsker det.
Mine hunde kommer så osse ud og gå 3 gange dagligt og har fri adgang til haven i godt vejr.
Vi bor pt i stuelejlighed og det har fungeret upåklageligt.
De har så rigeligt med plads 151 m2 indenfor.
-Så jeg kender udemærket en Nuffe og derfor jeg reagere på dit indlæg
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
sep 2007
Den størreste forskel oplever/mærker du når du bliver trukket i land af en hanhund kontra en tæve. Fuldstændig vildt den træk forskel der er på kønnene.
Men de har jo svømmehud mellem trædepuderne, som folder sig ud som en kæmpe stor padel i vandet.
Så hvis du har set en Nuffe lap så forstår du bedre.
En nuffe kan snildt svømme fra en elitesvømmer og de svømmer nærmest lydløst gennem vandet.
Når undskyld for at spame tråden med min passion for min races instinkt.
Store hunde som Cane corso?