868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

5 mdr. hund vil ikke blive renlig. 5 mdr. hund vil ikke blive renlig.

Hej, jeg spørger lige for en veninde, der har problemer med hendes 5 mdr. hund.
Den kan ikke lide at tisse eller lave stort udenfor. Hun kan gå en morgentur ude om morgenen, og så tisser den på gulvet lige når den kommer indenfor.
selvom havedøren står åben og hun kan gå ud når som helst, vælger hun alligevel at gøre det indenfor, uanset om min veninde er ude i haven med hendes hund.
racen er en papillion

nogle gode råd om hvad hun kan gøre ?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 mdr. hund vil ikke blive renlig.
  • #1   23. sep 2013 Man kan gå ud med hunden når den har spist, leget og sovet og blive ude til den har gjort sig ren og rose meget! Gå ikke lange ture, bare ud i haven, gør grundigt rent inde og sørg for at hvalpen er sammen med jer og ikke kan søge væk og tisse i kroge m.m

• #2   23. sep 2013 Hun skal blive ude til den har gjort det ude, om så hun skal stå derude i en time med den smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #3   23. sep 2013 Læste et andet sted, at hunden ikke skulle have fri adgang til haven, men skulle tages/følges ud når det er meningen at hunden skal tisse/skide. Så den kan forstå at det er "ude" man gør sådan noget - ellers bliver forskellen ikke stor nok for hunden. Så skal man blive ude til den har gjort det den skal, og rose den en hel masse når den gør det. Og husk ordentlig rengøring de steder den gør det inden for.

• #4   23. sep 2013 Tålmodighed. Gå kun ud i haven og bliv der til den har gjort det den skal og så en masse ros når der er resultat.

• #5   23. sep 2013 Forventer hun at hunden er i stand til at vide , åben dør = derude skal jeg tisse ... det ved den da ikke en dyt om endnu....

Den skal ud som de andre skriver, og så bliver man ude til der er gjort hvad man regner med den skal, tisse skal de som regel altid på et tidspunkt . ... også skamroser man og giver godbidder ....

Efter. søvn, leg og fodring, og nogle gange derindimellem..... med et par timers mellemrum max i dagtimerne ... om natten er tøjet klar, og bliver hunden urolig er det op og ud INDEN den går rundt ....

Har den uheld inde ignoreres dette og der gøres grundigt rent .... den skal lære at den dør går vi ud af, og når vi er ude og jeg gør dette, så er det så godt for så roses jeg og får noget der smager dejligt .....

Kommentér på:
5 mdr. hund vil ikke blive renlig.

Annonce