{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Rally med 5-6 mdr hund {{forumTopicSubject}}

Godaften

Nogen derude der kan vurdere på forhånd/har lidt erfaring med om man kan køre på Rally hold med en 5-6 mdr sheltie?

Det er i valby - harmonisk hundecenter. Instruktøren siger "go for it" da der tages hensyn til hver enkelte hunds niveau. Træningen er af 50-60 minutter.

Jeg synes bare Rally vil være så meget sjovere end unghunde lydigheds kursus hvor hvalpe kursus emnerne repeteres og udfines. Desuden har jeg altid gerne villet gå til Rally med sådan en type hund som sheltien, og self vil jeg arbejde hver dag med hendes træning mellem hvalpeholdet og Rally.

Tilmeldingen er snart og pladserne få (7 kursister) derfor er jeg tidligt ude.

Hvad synes/tror I? Vil vi få noget ud af det?

Vh
Cathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally med 5-6 mdr hund
  • #1   15. feb 2013 de grundlæggende lydighedsting skal være i orden - altså din hun skal vide hvad sit, dæk og lineføring er, ellers tager det alt for meget tid fra holdet, hvis man først skal til at lære det

  • #2   15. feb 2013 Det er jeg ikke i tvivl om hun kan til den tid. Det er mere om der er for meget krudt i nummeren.

  • #4   15. feb 2013 Fedt smiley og I kunne følge med niveauet osv?



  • #6   15. feb 2013 Hvis din træner er med på det, så kan jeg kun anbefale det.
    Jeg fortsatte selv direkte fra hvalpeholdet til rallyholdet, men har også en træner som arbejder meget individuelt med de enkelte teams og sikre at kriterierne ikke bliver for høje.


  • #7   15. feb 2013 Ok, jamen så er jeg nok ikke så usikker mere.


  • #8   15. feb 2013 hvis den kan de grundlæggende ting, så klø på, det er en skøn måde at træne på, hunden ved aldrig hvad den skal næste gang - i modsætning til alm lydighedstræning, hvor hundene næsten lære kommandoren på rygmarven og helt kan slå hjernen fra

  • #9   15. feb 2013 Jeg henter hende først i næste uge, men jeg er ikke helt tabt bag en vogn mht hundetræning og jeg brænder for det. Så vi skal nok lære det grundlæggende ting, hvis der opstår knuder kender jeg en træner der nok vil hjælpe lidt privat smiley

    Det er bare fordi de få pladser rives hurtigt væk så man skal være tidlig på færde, og jeg er meget hooked på at det lige bliver ude i harmonisk hundecenter.

    Men anyhow, mange tak for jeres mening smiley


  • #10   15. feb 2013 I ØBcH, hvor jeg træner, skal hunden være voksen(1 år) for at starte på et lydighed eller Rallyhold, så det er jo lige hvad der gælder i din klub smiley
    Men personligt vil jeg ikke kunne se nogen problemer i det, andet end din hund nok vil være en lille frækkert i den tid smiley


  • #11   15. feb 2013 Ja det er hun jo muligvis smiley det er også min eneste hovedpine omkring det, men vi må bare træne fokus godt og grundigt. Måske vi ikke bliver de eneste rollinger på holdet.

  • #12   15. feb 2013 Tror bare mange vælger et hvalpehold til hvalpen er omkring 6 mdr. og så KAN man som jeg skal gå over på et hold der hedder PRE-agility som går ud på kontakt-øvelser og selvstændigt arbejde som er en optakt til fremtidens hold. Det er typisk hunde i 6-12 mdr. Så synes jeg også man er mere klar til den nye tid man går i møde.

    men men men det er jo min holdning; men jeg synes man skal "vente på sin hund" og lade hende være den hvalp(baby) og unghund(barn) som hun skal have lov til, før den seriøse skole starter på større og mere udfordrere hold:-) Self. dør hunden jo ikke af det, men kender den følelse af man selv og hunden vil opnå at være unik på så kort tid som mulig. Jeg selv kan ikke vente til vi skifter til PRE-agility d. 1/4 og så på et agility hold en gang henne i September smiley


  • #13   15. feb 2013 Jeg har vil rigtig gerne pre-agility, men det er meget få klubber der tilbyder det og jeg har ikke kunnet finde nogen i kbh området eller nord for kbh.
    Købrnhavns agility i lersø parken har lukket ventelisten, og i vallensbæk er det for det forbeholdt bordere smiley


  • #14   15. feb 2013 Nåå aj hvor træls så. Så kan jeg godt se man må tage det næste skridt lidt før end ventet smiley
    MEN Held og lykke med din nye hund, det er altid så spændende!!! smiley


  • #15   16. feb 2013 Ja det er lidt træls x) så vi må vente pænt til hun er de 12 måneder.
    Og tak, jeg glæder mig meget til at hente hende og lære hende bedre at kende smiley


  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    nov 2012

    Hunde: 2 Svar: 22
    #16   16. feb 2013 Jeg begyndte til LP med min sheltie, da hun var 5½ måned, og det var der ingen problemer med overhovedet.
    Så du kan sagtens begynde til Rally i den alder...


  • #17   16. feb 2013 Jeg starter også meget tidligt med at have Maggie med til rally (det hold, jeg allerede gik på med Liva).

    Jeg ændrede så bare skiltene til nogle hun kunne. I starten var det mest følge-med og sit, vi lavede og lige så stille kom de andre begynderskilte med.


Kommentér på:
Rally med 5-6 mdr hund

Annonce