{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

vil ikke spise ret meget?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

ja, vores lille rotte hvalpetæve på 9 uger, vil ikke spise ret meget smiley hun spiser hvad der svarer til ca. 150g om dagen maks, er er meget spinkel (hun vokser meget bagtil lige nu!)
Hun er den mindste af hvalpene, og hun er en del mindre! nok er hun en tæve, men vil gerne have at hun tog lidt bedre fra.

det hjælper ikke noget at blande fx. lidt kattevådfoder, leverpostej o.l. i, det slikker hun bare af.

hun får en blanding af arion (opdrætter) og kingsmoor pure hvalp til store racer, og hun virker ikke til at være særlig vild med det? hmm...

nogle gode råd til at lokke noget mere i hende, eller om der er et andet foder (helst kornfrit) som "smager" bedre? hvis man kan sige det sådan? smiley

skal lige siges at hun får mad 3 gange dagligt, men vil kun spise noget ordenligt de 2 af dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke spise ret meget??
  • #2   23. sep 2013
    Fodrer du før eller efter du lufter??

Min erfaring siger mig at hvis hvalpen får luret at der er en gåtur lige efter mad, så har de ikke tid til at spise- de er allerede videre til den der gåtur..

Prøv fx, at lave noget aktivt lige inden, vente 5 minutter, få ro på ( fjern lige vandet i de 5 min, så den ikke drikker sig mæt lige inden) og forsøg så at kikse med foder- altså belønning og derefter adgang til sin ration OG vand..

Begge mine har mad stående fremme 24/7( voksne hunde) men de vil til en hver tid vælge mad fra, til fordel for at se hvad jeg laver, så de spiser når de er alene hjemme og lige efter morgenturen.

Stimuli der er sjovt= madvaner som Kate Moss. smiley

" Nothing taste as good as skinny, feels" smiley

• #4   23. sep 2013 her hjalp det også på en småt spisende at komme råt, nu spiser hun både råt og tørt (Essentials)

Du kan prøve at røre leverpostejen ud i lidt lunkent vand, hælde det over og lade det trække ind i tørfoderet, så kan det ikke slikkes af ... men det er lidt en glidebane det der med at putte fristende ting over ....

• #5   23. sep 2013 det er forskelligt om vi fodrer før eller efter hendes morgentur. som regel før.

hun drikker rigtig meget, og ofte. ved ikke om hun drikker sig mæt, kunne faktisk godt være.

ehm, at fodre råt har vi hverken råd eller overskud til sådan som der ser ud lige nu, men hun får råt når vi laver noget mad hvor det er muligt at give hende noget - og det er hun helt tosset med.

At bruge foderet som belønning virker heller ikke, det har jeg forsøgt, hun tager det knap nok i munden og 6 ud af 10 gange, spytter hun det bare ud igen smiley

• #6   23. sep 2013 Hvis hun allerede nu er baghøj, fejlvokser hun! Skift foder og undlad at tilsætte kattemad.

• #7   23. sep 2013 hun er ikke høj som i forkert ifht. foran, men hendes bagben er meget lange.

vi forsøgte kun med kattevådfoder igår, og kun 1 ske, så det kan ikke have gjort det store. tror lige jeg sætter et billede ind af hende

• #8   23. sep 2013 men marietta- hvad har du så af forslag til foder da?

• #11   23. sep 2013 Hunden skal lige falde til. Den skal nok begynde at spise. Var ude for det samme med min doberhvalp.

• #12   23. sep 2013 Min hvalp er også temmelig småtspisende, men jeg har nu bare sagt til mig selv at så længe hun ikke sulter, går det nok. Har lige været til trimmer idag og som damen sagde: "Hun er jo ikke andet en ben og ører!" (Hun har lidt store ører smiley )

Min får blanding af wolfsblut wide plain (som hun syntes er MEGA kedelig) og essentials hvalpefoder (som hun elsker!) smiley

• #13   23. sep 2013 Så længe hun spiser noget, drikker, tisser og skider som hun skal, er livlig legesyg og frisk som hvalpe skal være, ville jeg ikke være bekymret.

Hun er heller ikke så gammel, så hun skal lige falde til smiley

Har du prøvet med en foderbold,eller foderet i en flaske så hun skal arbejde lidt for det? Og undlad at blande alt muligt i ..

Min bordertæve hun spiste ofte kun 1 gang om dagen da hun var mindre, det var hvad hun trives på, og så fik hun godbidder og tygge ting i løbet af dagen.

Men tænk også på, hun blir en tung hund, så det er fint hun vokser langsomt, hellere en lidt tynd hvalp, end en fed smiley

• #14   24. sep 2013 foderbold gider hun ikke, det har jeg forsøgt. hun vil gerne trille med den, men det er sjældent at hun spiser det der falder ud smiley

Hun kommer nu af med den hun skal og er rigelig frisk og fejdig, og har klare øjne osv. så kan godt være jeg bare er lidt pyller smiley

hvor længe bør man se tiden an, mht. om den kan lide foderet? smiley

• #15   24. sep 2013 sådan ser hun ud lige nu smiley

profilbillede
  • #16   24. sep 2013 lidt dårligt billede.. prøver igen

profilbillede
  • #17   24. sep 2013 Synes ikke hun ser for tynd ud smiley

Hvor mange gram skal hun spise i følge sækken (vejledningen)

• #18   24. sep 2013 Hun er i glimrende foderstand, så glem du roligt, hvad der står på sækken og stol på, at hun spiser, hvad hun har behov for.

• #19   25. sep 2013 er hun ? Synes hun ser så tynd og ranglet ud smiley

nå men det var da dejligt at høre! smiley

En lækker kælling: Hun står til at skulle spise ca. 320g . Idag har hun så virkelig spist godt, det med varmt opløst leverpostej over, det var et hit! så idag har hun spist ca. 250g. men ellers plejer det at være mellem 150g-170g hun spiser i løbet af dagen smiley

hun får mad klokken 7.15, 16.00 og 19.00 ca. smiley

• #20   25. sep 2013 Svært at se på billedet, men tynd ser hun ihvertfald ikke ud, snarere tværtimod.

Det ligger ikke i hundens natur at sulte sig selv ihjel. Hun skal nom spise når hun er sulten, såfremt hun altså ikke er syg.

Hvis hun fejlvokser bør i dog overveje at finde noget andet foder, men hvilket tør jeg ikke udtale mig om. Begge mine er jo småskravl smiley

• #21   25. sep 2013 Men hvis du giver den leverpostej ved siden af, får den jo også mere mad end de 320g tørfoder, den burde få smiley
    Og hvad med godbidder, snacks, ben? I en lille mave tæller det hele jo smiley

• #22   25. sep 2013 hun er IKKE for tyk, det kan jeg forsikre jer om!

den leverpostej hun fik svarer måske til 10g så hun er langt fra de 320g endnu, men hvis hun kan spise som igår, så det fint nok.

men ja, ben og guffere fylder også for lidt smiley

• #23   25. sep 2013 Vil du gerne fodre med leverpostej resten af hundens liv, sammen med tørfoderet?
    Hvis ikke, så stop med at blande alt mulig i, hunden skal nok spise når den er sulten. De sulter ikke sig selv.

• #24   25. sep 2013 Må give ANNA ret. Din hund ligner at den er til den gode side.
    Når det er en hvalp skal ribben kunne mærkes meget tydeligt når du stryger hånden over siden på hunden.

• #25   25. sep 2013 Ja jeg er enig med både dig Anna og Casper

Det er desværre ofte misforstået at hvalpe skal være "flæsket og småbuttede" hvilket er synd for en hvalp, og en meget tung belastning når de er overvægtige og samtidige vokser, især for de tungere racer.

• #26   25. sep 2013 Et billede af min dober på 10 uger. Jeg vil mene det er denne stand en hvalp bør være i. Læg mærke til at ribben og muskler kan ænses smiley

http://hund.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/262/1308021-dobermann-dobergaarden-forever-odin

• #27   25. sep 2013 så må billedet snyde meget!
    men det var også mest for at vise hendes lange bagben, da der blev snakket om at vokse forkert.

man kan tydeligt mærke og ane ribben på hende, plus hendes rygrad, og hun går en del ind i lysken.

• #28   25. sep 2013 her er et oppefra så man kan se hendes form. svært med en sort hund smiley

profilbillede
  • #29   25. sep 2013 og et andet

profilbillede
  • #30   25. sep 2013 Jeg synes hun er fin smiley

• #31   25. sep 2013 Hun ser fin ud smiley

Bredden skal nok komme med alderen, den skal jo ikke bestå af fedt, men af knoglemasse og muskler.

• #32   25. sep 2013 super smiley Så fortsætter vi som indtil videre og så må vi tage den derfra smiley

Kommentér på:
vil ikke spise ret meget??

Annonce