{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Han vil af med ham {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige starte med at ligge et link til en anden tråd jeg lavede for nylig
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=55277

Sådan... I morges da kæresten stod op havde Balou bidt kærestens sidste par sko i stykker (dvs. Balou har spist alle hans sko) + hans jakke... Det med at han æder alt har stået på i 2-3 måneder nu og kæresten er ved at være træt af det... Men i morges var det dråben for ham...
Så her på arbejde får jeg så en sms hvor der står:
"Han har spist mine sko og min jakke. F**K hvor ærgeligt.. Vi må seriøst overveje hvad vi skal gøre med ham skat... osv osv."
Ja jeg vil godt give ham ret i at det er ærgeligt, men vil sgu ikke af med hunden hvis det er det han hentyder til... Jeg blamer ikke ham for noget da han er rigtig god til hunde... Men vi aner altså ikke vores levende råd... Vi har prøvet det ed at ignorere ham.. Men det er som om det bare praller af på ham... Han er teenager ja ok.. Og regnede osse med det ville komme... Derfor har jeg bevidst flyttet alt hvad der kan spises.. Men kæresten tænker bare ikke over at han ikke bare kan stille skoene og hænge jakken i gangen...

Ved ikke om det er os der tager det for tungt men kunne virkelig godt bruge noget hjælp... Er endda villig til at invitere nogle af jer der ved noget om det på besøg... Vil næsten gøre alt.. for af med ham vil jeg ikke... Når man har sagt A må man osse sige B...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil af med ham
  • #1   16. aug 2006 Hejsa...

    Træner du med ham - og i så fald, hvad træner du med ham ???


  • #2   16. aug 2006 har i prøvet sådan en DAP ??

  • #3   16. aug 2006 Jeg kender det for godt.... Tyson er begyndt at slappe lidt af igen... min kæreste gjorde det samme, så det var oz altid hans tøj og sko det gik ud over, for at sige det rent ud, så er det F....... deres egen skyld, de ved og må derfor selv sørge for at få det væk som hunden ikk må tage!!!!!
    Jeg fik hjælp af Lis Porsborg, hun er hunde konsulent... Jeg snakkede med hende i telefon engang og jeg behøvede bare at fortælle hva der foregik og hun gav mig nogle samå fif til hva jeg skulle gøre og det hjalp... Ikk nok med at det hjalp så var hjælpen oz gratis....
    Her er hendes nummer hvis du skulle få lyst til at prøve at ringe til hende: 98621789
    Håber i kan få lyst problemerne, vi stod oz selv i den situation eller kæresten gjorde med at hvis der ikk snart skete nogle forandringer så blev han aflivet og det er altså den sidste løsning man bør tage... Som du selv siger har man sagt A må man også siger B.....


  • #4   16. aug 2006 altså vi har også en teenagerhund, som bider alt i stykker, hvis han kan få lov til det... Du e nød til at gøre din kæreste opmærksom på at han skal flytte sine ting, hvis det skal have en chance for at overleve....

    Ellers tror jeg i skal lave noget mental stimulans med ham, såsom at kaste noget af hans mad ud i haven, så han skal arbejde for at få noget. En anden øvelse vi laver med vores, er at gemme en masse guffer rundt i hele huset, som Vanni så skal finde, dette har gjort at Vanni ødelægger knap så meget -især når han er alene hjemme


  • #5   16. aug 2006 Carina: Altså vi går ikke til rigtig træning mere... Men vi træner søg med ham, laver apoteringsøvelser og kontakt øvelser + sit, dæk osv osv.


    Hva er en DAP


  • #6   16. aug 2006 Det er godt nok surt.. Jeg har en veninde der havde samme problem.. De havde en form for mundkurv til hunden.. Efter 3-4 mdr. tror jeg det var, var der ingen problemer med det mere.. Men det er sku syndt at de skal rende rundt med sådan en dimmer, hvis det kan undgåes.

  • #7   16. aug 2006 DAP er sådan en tingest man kan købe hos dyrlægen, som skal stikkes i stikkontakten. det skulle berolige hunden. mange bruger den ved alene hjemme problemer. det ku måske være værd at forsøge

  • #8   16. aug 2006 Betina: Okai 1000 tak



  • #9   16. aug 2006 altså er tingene såhunde kan få fat i dem er man lidt selv ude om det, hvis man har et problem med at hunden bider ting i stykker må man fjerne dem.

  • #10   16. aug 2006 Maria >

    OK - altså søg efter godbidder på græsset og lignende ???

    Måske er det ikke nok for ham, har du overvejet at træne spor og rundering med ham - det plejer at være øvelser, der kan få selv den værste "bølle" kørt træt både fysisk og mentalt ;o).

    Kontakt og lydighedsøvelser er også fint, men det dækker næppe alle hans behov for at få sin byttedrift tilfredsstillet.

    /Carina


  • #11   16. aug 2006 bullrot: Ok kan man få sådan en ved dyrlægen eller??

  • #12   16. aug 2006 oghvis det kun er når hunden er alene hjemme kan et bur være en god løsning hvis deet bliver brugt rigtigt


  • #13   16. aug 2006 ja det skulle man kunne... har ikke selv brugt det, men ved flere det har hjulpet på

  • #14   16. aug 2006 Carina: Vil lige gå ind og finde noget information om det der spor og rundering træning... Som sagt er villig til at gøre alt for at få ham til at slappe mere af...

  • #15   16. aug 2006 Maria >

    Hvor bor du henne i landet ???


  • #16   16. aug 2006 Kisser: Det er gjort :o) eller næsten... Kæresten kan bare ikke finde ud af at stille sine sko væk!!!

    Men hva med gulvtæppet?? Det kan altså ikke bare flåes af.... hehe


  • #17   16. aug 2006 Jeg vil foreslå, at I giver ham hans mad spredt i haven eller på gulvet, så han selv skal finde det(søge). Han vil blive enormt træt og bruge tiden på at sove i stedet for at bide ting i stykker. Sæt fodtøj og andre ting væk i en periode så det ikke frister. Giv det god tid da det tager tid at lære og søge men jeg vil godt love han bliver træt. Sørg også for at han får det gerne 1 time før i forlader ham så han kan nå at besørge inden I kører. Ellers bliver det bare til et nyt problem. Men tro også når jeg siger, at det er absolut den værste alder;-) Det er i vores familie det vi kalder lømmelalderen og vi har efterhånen haft nogle stykker og overtaget nogle andre er blevet trætte af. Men det går over... I skal bare væbne jer med tålmodighed. Du må gerne smide en kontakt i Tikkis profil hvis du vil have yderligere råd. Måske kan vi finde ud af det via MSN??

  • #18   16. aug 2006 Når man ligefrem stiller skoene på gulvet, så beder man selv om det.
    Fjern alt legetøj og især det der kan sige lyde. Tag det kun frem når du vil lege med ham. Køb en masse kødben. gerne dem af oksehud og læg så mange at han altid kan se mindst 1 ben. Ros ham når han viser interesse for benet, men leg ikke med det.
    Når han skal være alene hjemme så pas på ikke at "køre ham op " lige inden du skal gå fra ham... Så går det nemlig galt. Luft ham stille og roligt.. Ikke noget med at jagte bolde. spis selv først og lad ham spise når du går. Det er som regel de første 20 min. en hund er alene den laver ulykker, så det gælder om at have noget roligt selvbeskæftigelse til de første 20 min


  • #19   16. aug 2006 Prøv at have radioen tændt, når hunden er alene hjemme.

  • #20   16. aug 2006 Carina: i Varde...


  • #21   16. aug 2006 DROPS: jo på mange områder... MEN ikke lige det

  • #22   16. aug 2006 Maria >

    OK :o)


  • #23   16. aug 2006 Maria - en anden ide er at lave et par trøjer eller ligende som lugter deeeejligt af dig og din kæreste og læg dem i hans kurv.
    Vi nogenlunde samme problem med Basse men efter han fik noget af vores tøj har der faktisk ikke været mere


  • #24   16. aug 2006 Frøken: Hehe det er prøvet ikke nogen succes :o)

  • #25   16. aug 2006 Mht. DAP:
    Så kan den varmt anbefales herfra, den er super go.
    Du kan købe den i de fleste dyreforretninger, og vil da tro de fleste dyrlæger også forhandler dem.
    Her er et link så du kan læse om den:
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=914/sprog=1/grp=3/menu=2/

    Håber i finder ud af det.


  • #26   16. aug 2006 Emilie: Nu lyder jeg måske dum... Men hva vil det sige og smide en kontakt???

  • #27   16. aug 2006 Glemte lige at skrive det er Emilies mor der skriver, bare så du ikke tror det er min datter på 12 der giver gode råd;-)

  • #28   16. aug 2006 Hvis det kun er din kærestes ting hunden æder, kommer jeg til at tænke på at der evt er en magtkamp igang, og den kamp skal tages op nu og her, hunden skal vide at det er dig OG din kæreste der er førerhundene i jeres flok. Måske ved din hund hvor den har dig, måske på samme trin som den selv? Og måske ved den lidt at din kæreste er højere oppe, og det skal da forsøges om han kan væltes af pinden...

    Bare en tanke, men vi har selv haft problemet...


  • #29   16. aug 2006 Bodil: Vi træner med ham.. .Går med ham... Snakker med ham... leger med ham... Han er næsten ikke alene hjemme...(kæresten går hjemme)... Tingene sker for det meste om natten... Tingene er fjernet, bortset fra de sko kæresten glemmer at sætte væk... men de ting der ikke kan flyttes er lidt svært at fjerne....

    Jeg kom for at få råd af folk der vidste mere end jeg, ikke for at blive haglet ned af folk der ved bedre fordi de ved lige præcis hvordan... Man bliver helt bange for at søge råd herinde...


  • #30   16. aug 2006 Bare skriv til mig på Tikkis profil hvis du klikker på mit billede kommer du ind på vores profil.

    Du kan også ansøge om venskab så skal jeg nok acceptere;-)


  • #31   16. aug 2006 Jeanette: Har selv tænkt på det med niveauer og gør hvad jeg kan for at vise ham at han er ''under'' mig... :o)

  • #32   16. aug 2006 Tjalfe har også spist alle mine sko!
    Han er ødelagde alt, hvad han ikke måtte. Et Louis Vuitton bælte og mine Dolce&Gabbana solbriller, så han har kostet mig MANGE penge smiley
    Jeg lærte hurtigt at gemme, alt hvad han ikke måtte bide i stykker.
    Han er nu 1½ år og spiser ikke længere vores ting. Han kan stadig godt finde på at tage dem med ind i stuen eller op i sengen (hvor han heller ikke må være), men han ødelægger det ikke mere.
    Du må sige til din kæreste, at han bliver nød til at fjerne sine ting... Han er en lille hvalp. Han er både et "barn" og et dyr, så han ved jo ikke bedre.
    Du må fortælle ham, at man ikke kan få en hvalp uden, der på et tidspunkt vil dukke nogle problemer op, så som der gør hos jer nu.
    Håber han vil forstå det (nok) bare er en fase han skal igennem.
    Mange gange held & lykke med jeres nuttede vapser smiley


  • #33   16. aug 2006 Du skal ikke være ked af at spørge om råd. Det er netop folk som dig der kan være med til at gøre pensionaternes statistikker bedre;-)

  • #34   16. aug 2006 Maria>> hvis det kun er kærestens ting der bliver tygget i, kan det jo være der er en magtkamp igang, mellem kæresten og hunden, det er jo trods alt hanner begge to. Balou prøver måske ihærdigt at vippe din kæreste af pinden...

  • #35   16. aug 2006 Maria
    Jeg tror (håber ) ikke det er nogens mening at jorde dig. Jeg synes det er et flot og godt træk at du søger råd her. Hvis du melder dig ind i Dch og træner der , er der gratis hjælp at hente ved en uddannet adfærdskonsulent i lokal klubben


  • #36   16. aug 2006 Maria
    Jeg tror (håber ) ikke det er nogens mening at jorde dig. Jeg synes det er et flot og godt træk at du søger råd her. Hvis du melder dig ind i Dch og træner der , er der gratis hjælp at hente ved en uddannet adfærdskonsulent i lokal klubben


  • #37   16. aug 2006 Ups
    man skal kun trykke 1 gang.....


  • #38   16. aug 2006 Emilie: Tak :o)
    Man bliver bare lidt ked af det, da der jo er en grund til man spør, det er jo ikke fordi man har lyst til at høre et''du burde da vide bedre'' svar, men fordi man virkelig ikke ved hvordan man skal gribe det an... Det er jo ikke kun det at han bider alt i stykker... Det er jo osse det med at han har svært ved at slappe af og han er svær at få ''mættet'' både fysisk og psykisk... En ting vi dog har fundet ud af er at han bliver mere træt af at snuse, snuse, snuse end at rende rundt på en mark i 2-3 timer og lege


  • #39   16. aug 2006 Kisser: Ok... :o)

    Alex N: Okai.. Vi er medlem af DCH, men har desværre ikke været til så meget træning, da Balou er totalt ustyrlig, brækker sig over det hele af ren iver og jeg mister totalt kontakten med ham.. Og så synes jeg ikke vi fik særlig meget hjælp.. Men der er jo self. osse mange hunde på sådan et hold...


  • #40   16. aug 2006 Til Bodil: Det er nok ikke det du skriver men måden du skriver på. Det skrevne ord er svært fordi det let misforstås;-)

  • #41   16. aug 2006 Bodil: Ok... Men hvis du så ikke mener jeg aktivere min hund nok.. Kan du så fortælle mig hva jeg mere skal gøre for at aktivere ham????

    Han er ude at gå flere gange om dagen...
    Når jeg kommer hjem tager vi i skoven (det er både godt for mig og ham)
    Når vi er hjemme træner vi søg med ham, laver apoteringsøvelser og kontakt øvelser + det løse..
    Han er næsten aldrig alene(fyren er hjemme)
    Han har legetøj


    Jeg hvis det ikke er nok... så ved jeg ikke mere hva jeg skal... Det er jo der jeg skal have gode råd til hva jeg mere kan lave med ham....


  • #42   16. aug 2006 Maria >

    Har han været sådan siden han var lille hvalp, eller er det noget der først er kommet senere ???

    Hvis det var mig, ville jeg helt sikkert få fat i en dygtig adfærdsbehandler/hundekonsulent, der kan komme på besøg hjemme hos jer :o).

    Lyder på mig til at problemet er noget større end "blot" at han ødelægger ting...

    /Carina


  • #43   16. aug 2006 Bebe... Det kan osse være om morgenen... Det kan jeg jo ikke se... Hehe... Men har osse tænkt på at stå tidligere op og lave noget med ham der... (selvom jeg sys kl 18.30 er tidligt nok)

  • #44   16. aug 2006 Maria >

    Hvad fodrer I med - og hvornår fodrer I ???

    Min hund var også engang meget aktiv om natten, og kunne slet ikke falde til ro om aftenen ... det viste sig at være for meget mavesyre .... så da fodringstidspunktet blev ændret, og jeg begyndte at bruge noget andet foder, løste problemet sig...

    /Carina


  • #45   16. aug 2006 Bodil >

    Jeg er faktisk ikke enig, jeg tror Maria har ret, når hun siger, at hun ikke har ret meget ud af almindelig holdtræning, når hunden brækker sig og er totalt ustyrlig...

    Jeg tror at problemerne først skal løses hjemme og i rolige omgivelser :o).

    Dermed ikke sagt at den ikke skal trænes, det skal bare ikke være på en træningsbane med en masse andre hunde. Gerne en masse sportræning, men jeg tror ikke træning alene løser problemet i dette tilfælde...

    /Carina


  • #46   16. aug 2006 Bebe... UPS 6:30 hehe

  • #47   16. aug 2006 Maria...Jeg har selv en gang haft en hund der stressede på træningspladsen som din.

    Min træner bad mig pænt om at "skippe træningen" forstået på den måde, at jeg skulle komme, bare gå rundt med min hund med god afstand. Hygge og snuse, sidde og kikke. Når min hund kunne klare en vis afstand, rykkede vi lidt nærmere og så samme metode.

    Det tog os 2 gange, 3. gang var vi almindelig deltager på holdet uden problemer :0)



  • #48   16. aug 2006 Sorry Bebe, må have skrevet samtidig ;0)

  • #49   16. aug 2006 Bebe >

    Nu ved jeg ikke hvor du træner, men jeg har været medlem i 6 forskellige DcH-foreninger igennem tiderne. Alle steder har der været masser af hunde på træningspladsen (måske op til 80 hunde på samme tid), så det har været svært at komme på "ydersiden" og træne, uden at risikere pludseligt at blive overrasket over fremmede hunde, der på et split-sekund kom for tæt på og forværrede situationen.

    Det er mig bekendt også de færreste DcH-foreninger, der sætter een træner på til 100 % at følge en enkelt hundefører flere træningsaftener i træk ... og skal man stå på 100 meters afstand og træne sin hund, så hører man næppe hvad træneren siger alligevel ;o).

    Dengang jeg var træner i DcH, gjorde vi altid det, at hvis der kom en hundefører med en hund med problemer som Marias, så mødtes træneren med dem inden den almindelige træning startede eller på en anden ugedag ... den blev i starten slet ikke trænet på træningspladsen sammen med de andre hunde...


  • #50   16. aug 2006 Janie >

    Brækkede din hund sig også af stress, og fik du løst problemet på 2 gange ???


  • #51   16. aug 2006 Bebe: Hehe jo det kan der være noget om :o)


  • #52   16. aug 2006 Bebe >

    Så er situationen jo også noget anderledes ... men nu skrev Maria jo at hun trænede i DcH - og fik at vide at hun bare skulle fortsætte med at træne, fordi problemet ville løse sig selv og det ville blive nemmere at få kontakt med ham efter et stykke tid...


  • #53   16. aug 2006 Carina: Jamen vi fodrer med noget der hedder dr. john mener jeg... Han får mad kl. 9 og kl 18...

  • #54   16. aug 2006 Ja Carina.......Hun kørte helt op i en spids.

    Jeg fik nogle gode øvelser, som f.eks blide strøg på brystet jeg skulle bruge, og så opgaver for hjemme, som at træne med en hund et par dage, træne med 2 hunde osv.

    Det kræver noget, men her gav det meget hurtigt resultater.


  • #55   16. aug 2006 Bebe >

    Men jeg mener nu stadigvæk, at der er stor forskel på en træningsplads med 6 hunde, og så en træningsplads med 131 hunde som der er i DcH-Varde ;o).

    - En træningsplads med 6 hunde er jo rolige forhold sammenlignet med en typisk DcH træningsplads ... og der kan man sørge for at alle de andre hundeførere også tager hensyn...


  • #56   16. aug 2006 Jeg tror vi var mellem 30 og 40 på mit hold... hvor vi så blev delt i 2 grupper

  • #57   16. aug 2006 Der var 4 til os

  • #58   16. aug 2006 altså trænere

  • #59   16. aug 2006 2 trænere på hvert hold

  • #60   16. aug 2006 Jeg træner også i Dch. Vi har da max. 10 på hvert hold....Og forholdene kan jeg kun prale af. Vi træner forskellige dage, og har hele dyreskuepladsen i Roskilde

  • #61   16. aug 2006 Jeg har tidligere trænet i DCH hvor vi "kun" var 12 på holdet og ingen andre hold samtidig. Men det var stadig for mange til Karla der sprang rundt som en kakelak i en hel time.
    - Jeg skiftede træning!

    Der hvor jeg træner nu er vi 4-5 hunde og det fungerer perfekt.

    Maria, hvis jeg var dig ville jeg nok skifte til et sted med færre hunde! Hvor i landet bor du henne?


  • #62   16. aug 2006 Bebe >

    Det er da slet ikke usædvanligt ... DcH-Hjørring har f.eks. som en af landets største lokalforeninger lige knap 500 medlemmer på årsbasis og omkring 40 trænere.

    OK - alle træner selvfølgelig ikke samtidig, men stadigvæk, så kan man komme op på et meget stort antal hunde der trænes samtidig på træningspladsen...

    /Carina


  • #63   16. aug 2006 Bebe >

    Det ved jeg ikke - jeg træner ikke selv i DcH-Hjørring.

    Faktisk så er jeg slet ikke til holdtræning, så når jeg engang får ny hvalp, så kommer den heller ikke til at gå på hvalpehold ;o)


  • #64   16. aug 2006 Bebe >

    OK ;o)


  • #65   16. aug 2006 Er der ikke andre muligheder i Varde-området end DCH?

    Det virker ikke på mig som om at det er en god træningsform for hunden med så store hold som der er hos DCH! Og Maria, når I ikke kommer der alligevel så er det jo slet ikke en god træningsform, for så er der ingen smiley

    Det kan godt være at privat træning er lidt dyrere men for mit eget vedkommende er de penge saftsuseme givet godt ud når jeg har en harmonisk hund i forhold til den raket jeg havde i den anden ende af snoren på DCH-holdet!


  • #66   16. aug 2006 Mie: Der er DCH og DKK

  • #67   16. aug 2006 Varde ligger 1 times kørsel fra Kolding

  • #68   16. aug 2006 Vil mene at det ikk kun er balou du skal opdrage på, men også kæresten.. Han skal hænge sin jakke op.. Og sætte skoene i gangen, og så behøver Balou jo ikk have adgang til gangen

  • #69   16. aug 2006 Jeg vil give Hvalen Anna E helt ret. Tror det er et spørgsmål om at hun ikk er blevet opdraget, og ikke kender sin "straf" for de ting han begår. Hvis han bider i skoen, og din kæreste bliver sur, når han opdager det, så ved hunden ikke hvad den har gjort forkert.
    Mine forældre har en labrador og det var også meget sjovt at bide og grave blomster op, indtil at den lærte at det skulle den ikke.
    Min malteser på 4 mdr. syntes også i starten at det var sjovt at løbe med min svigermors sko. Det var kun hendes, fordi han vidste han hun bare ville sige med sød stemme at det skulle han ikke. Hver gang jeg så det, tog jeg skoen ud af munden og sagde fyyy, og gav ham et dask med skoen. Så er hunden klar over præcis hvad den gjorde galt, også må man blive ved indtil den har forstået det.
    Hvis han gør det om natten må i sørge for at kan ikke kan komme til de ting, og give ham en masse legetøj at bide i så han er beskæftiget med det.

    Håber i får ro på det hele igen.


  • #70   16. aug 2006 Puh ha.. har været ude i en anden skov med ham i dag.. Nye lugte må da trætte ham.. hehe

  • #71   17. aug 2006 Hektor siste stort set også alt da han var mindre, men det er han holdt op med, da han var lille kedede han sig vist når han var alene...
    Men det var ikke kærestens ting det gik ud over...-det var mine.... hmm... smiley


Kommentér på:
Han vil af med ham

Annonce