{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Hunde ekspertere hjælp :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Vi er ejeren af en rigtig sød dværg pincher blanding, men vi har nogen spørgsmål da det er første gang vi har en så lille en hund.

1) hvornår tager i jakke på jeres små hunde?
2) hun ligger jo i sengen og i sofaen og gerne helt oppe i hovedet på os, men hun er på det sidste begyndt at gå imod os, dvs. høre ikke efter når vi kalder, brummer af mennesker og generalt viser usikkerhed/dominans. nogen der har nogen forslag til hvad man evt kan gøre?
3) vi passer en stor blandings hvalp som lige må være omkring de 12 uger, og Mø(vores hund) brummer og gir ham ikke rigtig lov til noget, og hun vil slet ikke have noget med ham og gøre pånær når vi går tur, er der en logisk forklaring på det??
4) og hvor meget Nej skal man sige til sådan en lille hvalp når han tager sko osv?
5) I nat var første nat med Hvalpen og da han bliver en stor en vil vi ikke have ham i sofa eller seng, så jeg sov inden i stuen med ham i nat, men om natten kom mø hen imod ham, og der viste han børste og brummede, hvad er grunden til det??

Hvalpen er der en stor en, han er halv broholmer og tror der er noget rottweiler længere ude da hans hoved godt kunne minde om den.

håber meget på noget hjælp her...


Kommentarer på:  Hunde ekspertere hjælp :-)
  • #2   26. sep 2013 "må den ene hund gerne være i møbler, men den andenikke?" som sagt, det er en hvalp vi passe, så vi er ikke interesseret i at lære ham at komme i møblerne.

    Hun er 2 år.

    Det var mere fordi jeg sad og læste igår på nettet om at man ikke skulle skælde sin hvalp ud? så vil egentlig bare høre hvor mange af jer der mener at man ikke skal bruge nej kommandoen,


  • #3   26. sep 2013 Man skal ikke skælde nogen hunde ud, men han kan godt tåle et bestemt nej, men husk også at skamrose ham når han gør tingene rigtigt! smiley




  • #5   26. sep 2013 jeg tror ikke der er nogen herinde der langer ud efter sin hund??

    Lad mig lige gøre det klart, idet jeg skriver om skælde ud, så mener jeg et nej og ikke t man står og råber og skriger af sin hund. så er det vist på det rene smiley


  • #6   26. sep 2013 OG kan du forklare mig hvorfor de to hunde ikke brude gå sammen? altså hvad er grunden til den konklusion? de har været sammen i en dag.

  • #8   26. sep 2013 Fordi jeg vil mene at når feks. han tygger i bordet så siger jeg nej, så skælder jeg ham ud for at han bider i bordet. Vi kan også kalde det en kommando smiley

    Ja, det er jeg godt klar over, men det er jo altid dejligt og høre hvad andre folk har oplevet og hvordan de håndterede situationen.

    Men ja, hun virker ikke begejstrede for ham, men jeg tænker bare, er det ikke mig der er "flokleder" som egentlig i bund og grund bestemmer om hvalpen skal være her eller ej?


  • #10   26. sep 2013 Det gør jeg allerede, løber rundt for at nå at give ham noget andet i munden smiley

    ja okay, det vil jeg huske.


  • #12   26. sep 2013 ja det er os det jeg håber på at hun måske kan "lære" ham hvad knurren og vise tænder betyder, (læste det på en hjemmeside)


  • #14   26. sep 2013 der står "skæld aldrig den voksende hund ud for at vise afstandssøgende signaler, F.eks stirren knurren visen tænder, heller ikke hvis den tager fat i hvalpen og irettesætter den. hvis du skælder din hund ud overfor denne adfærd vil du fratage hvalpen fra at lære noget vigtigt, nemlig knurren betyder gå væk" sådan noget lign. kunne ikke kopier det.

Kommentér på:
Hunde ekspertere hjælp :-)

Annonce