{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Jeg er stolt af min ”umulige” hund :) {{forumTopicSubject}}

Da jeg besluttede, at det ud af de mange mange hunde, som var til salg, netop var Salik, jeg MÅTTE have, begyndte gud og hver mand, at advare mig om, at sådan en hund (Salik er et mix af Alaskan Husky, Greyhound, Border Collie og Pointer (alle af udprægede arbejdslinjer)) var alt fra umulig, hyperaktiv, umulig at træne til direkte farlig. Heldigvis lyttede jeg ikke til dem men til mig selv.

I dag er mig og hundene hjemvendt fra 14 dages ferie og Salik har som sædvanligt taget det i stiv ”arm”. Og i dag blev jeg bare så stolt af ham – derfor dette indlæg.

Dagens startede meget tidligt i morges hvor Salik og jeg gik en lang tur gennem Aalborg, i Østerådalen hvor Salik svømmede læææænge og helt på den anden side af Skalborg og så hjem til min søster igen. På vejen ud komme vi over nogle fodboldbaner og her får Salik lov at løbe fri. Pludselig hopper en hare op 10-15 meter fra ham og han sætter efter den. Han er meget interesseret i vildt og i at jage alt som bevæger sig, utrolig hurtig og desuden er han ekstrem hurtigt at ”tænde”. Uheldigvis havde han retning mod en skrænt, som fører op til en meget trafikret vej, så både derfor og naturligvis også for harens skyld fløjter jeg stille og roligt efter min hund, som vender på en tallerken, lader hare være harer og drøner tilbage til mig. Så bliver man altså lidt stolt af sin hund – ikke mindst når man ved hvad han indeholder.

Da vi senere skulle hjem forgik det i et totalt proppet tog. Vi måtte stå op ind imellem voksne, børn, barnevogne og tasker. Også dette tog Salik så flot. Folk stod lige op af ham, gik ind i ham, en kom til at træde på ham og en flok børn ville klappe og give kiks – og Salik opførte sig så fint selv om den noget kaotiske togtur tog langt over 2 timer. Jeg var ret imponeret over hvor dygtig og tålmodig han var – ikke mindst set i lyst af hvor skarp, vogtende, beskyttende og totalt afvisende overfor fremmede han kan være i andre situationer. Han er rigtig dygtig til at aflæse mennesker og situationen og reagere fornuftigt i forhold til dette. Så ja også i dag er jeg ret stolt af min dejlige hund som nu ligger og sover i en klump i sofaen sammen med mig og de andre 4 hunde og derfor dette indlæg. smiley

Jeg håber også I andre har nydt dagen og jeres hunde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er stolt af min ”umulige” hund :)
  • #2   30. sep 2013 Hvor er det bare fedt at høre, det er virkelig godt smiley Kan godt forstå at du er stolt af ham.

Min Musashi har været så dygtig til hundetræning idag, så jeg var virkelig oss stolt smiley

• #3   30. sep 2013 Folk advarede dig jo, fordi du lige havde givet op over for din anden hund.

Men skønt at det gik.

• #4   30. sep 2013 Enig med Finkaninus smiley

• #5   30. sep 2013 Ginger, det kender jeg ikke noget til, jeg har dog altid tænkt (når jeg så billede af ham) at han ligner en der hele tiden har knald på hehe

• #7   30. sep 2013 Bare lige for at få det gjort halt klart NEJ så advarede folk mig ikke pga. den hund som jeg tog til mig for enten at beholde ham hvis han passede ind eller vireformidle. For jeg delte det ikke herinde før jeg allerede havde Salik. Folk advarede mig pga. de racer han er blandet af.

Man kan så spørge om man ALTID skal beholde en hund man har taget til sig fra en uheldig situation selv som den decideret mistrives i det liv man kan tilbyde den - dette er jeg så ikke af den holdning at man skal. Men ja smag og behag.

• #8   30. sep 2013 Man kan vel altid rende ind i en hund ikke trives, f.eks. hvis man ikke har læst godt nok om racen men bare købt den pga. udseendet, købt/overtaget en der har en masse skidt i bagagen... især vil jeg mene det er svært med en blanding! da det ikke er til at vide hvordan den bliver.
    Men tyder da på at Salik fungere glimrende med CMP og Co. det er da glædeligt synes jeg smiley

• #10   30. sep 2013 Varkhound:
    Jeg blev faktisk også selv lidt imponeret over ham - også over han vendte med det samme og at jeg slet ikke behøvede kalde gentagende gange osv. Men vi har også øvet meget på indkald netop fordi han er så fokuseret på dyr. Hjemme kan han finde på at tage en tur efter mågerne på stranden men her kalder jeg ofte ikke netop for at undgå han laver fejl (og ja mågerne flyver jo bare væk)... Det næste vi skal til at arbejde mere fokuseret på er at stoppe ham før han overhoveder sætter efter...
    Kan godt forstå du ikke er glad for at gå løs med min hund især når du har været ude for sådan en ubehagelig oplevelse. Min tidligere hund Sofus (Lhasa) gik jeg også KUN fri med på strandene her oppe hvor jeg kunne se længere end ham for hans indkald var bestemt ikke imponerende (han kom hvis han ville) og det fungerede bare bedst LANGT væk fra mennesker, hunde osv. Så jeg kender det bestemt godt

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #11   30. sep 2013 Fint at det går godt med din hund.Forstår bare ikke at man tør slippe sin hund, hvis man ikke er meget sikker på at man kan kalde sin hund til sig.

Har set det før hvor folk har oprettet en tråd,fordi at de er glade for at hunden kom når de kaldte.Her tænker jeg,at selvfølgelig gør den det,for ellers har man den vil ikke løs.Må håbe den også kommer næste gang du kalder.Når det er sagt kan jeg godt forstå at du er glad for at jeres træning har virket.

• #12   30. sep 2013 Max H
    Jeg er skam meget sikker på han kommer når jeg kalder men derfor kan jeg jo godt blive stolt når han gør det og går det så hurtigt og præcist. Men jeg vil give dig helt ret man skal fokusere på at have et indkald som virker både for sin hund og omverdens skyld

• #16   1. okt 2013 Flot flot smiley Ved ikke om du ved det, men løse hunde uden for hundeskov er forbudt i Aalborg kommune, det kan blive til en bøde på 2000 kr. Bare Info ikke kritik.

• #17   1. okt 2013 Pernille, Oskar og Lucca: Ja det kender jeg sørme godt. Da jeg fik Noah min græske gade/skraldespandshund blev jeg også frarådet det med begrundelser om at han var ødelagt, var syg, utilregnelig og aldrig ville kunne tilpasse sig en tilværelse i DK. I dag her jeg en hund som aldrig har været syg, elsker eller mennesker og hunde, ingen adfærdsmæssige problemer har overhovedet og bare er en dejlig hund.
    Jeg arbejder selv frivilligt i en forening som hjælper hunde gadehunde på Kreta og også her får man tit negative kommentarer om hundene -jeg har dog haft så mange positive oplevelser med dem

• #18   1. okt 2013 Maiken T: Ja netop det er så dejligt at man kan se ens træning efter de principper man tror på rent faktisk virker så godt og at man ender med at stå med en dygtig og glad hund og vælger en til, selv når fristelsen er meget stor smiley

• #19   1. okt 2013 Kan godt forstå du er stolt, lyder som en fantastisk hund .... og en ting er indkaldet, men den crowdede togtur er nu da også en prøvelse for en hund ....

Jeg synes jeg øver, og øver og øver det det indkald, og det virker 95% af gangene, og selv de gange det ikke virker, altså hvor de evt. går i selvsving på en mark efter mus, eller får fært af noget, så ender de da med at komme, men det er er jo ikke godt nok, ville så gerne de kom prompte og hver gang .....

Kommentér på:
Jeg er stolt af min ”umulige” hund :)

Annonce