469 visninger
|
Oprettet:
4. nov 2006 Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 34
Alenehjemme problemer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min hund Charlie, på 6 måneder har den sidste månedstid, taget ting og bidt dem i stykker når han er alene hjemme.
Det har ikke været et problem tidligere, hvor han var rigtig dygtig til at være alene hjemme, og kunne i flere timer.
Hvad kan det skyldes? Jeg har ikke ændret noget, når jeg går fra ham, så det kan ikke være det.
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, så han stopper.
På forhånd tak
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.502
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
apr 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 12
det kan være han er understimuleret, muligvis er inde i en periode hvor han har behov for mere.. har haft en dårlig oplevelse, eller at i måske er lidt mere stresset end i plejer
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Hormonerne raser rundt i kroppen på ham, og han aner ikke hvad der "er galt" med ham, så at skælde ud hjælper ingenting - Han kan ikke gøre for det.
Start forfra igen, og sørg for han ikke når at udvikle "rigtig" seperationsangst.
Det skal nok komme hurtigt igen, hvis han ikke får for mange dårlige oplevelser med at være alene hjemme.
Og husk så også, at han så småt begynder at nærme sig unghundealderen, hvor han vil kræve mere stimulering end han hidtil har gjort... Der skal ikke så meget til at gøre en hvalp træt og tilfreds, men fra unghundealderen og til de er omkring 1½ - 2 år stiger deres behov stille og roligt
Alenehjemme problemer