865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Er i bange for mørke? Er i bange for mørke?

Jeg er ikke og mine hunde kommer ud uanset hvor mørkt der er.
Bor lige ned til Odense å stien hvor der ingen lygtepæle er,så jeg går med lommelygte og lygter på hundene.
Kender mange der ikke går på uoplyste steder når hunden skal ud inden sengetid.

Ikke fordi,det kunne jeg også hvis jeg var bange for mørket,men mine vil helst lave bummelum hvor de kan rende frit.
Megte få gange jeg har mødt andre på stien sent om aften,men kan høre/mærke det på hundene,hvis der kommer nogen,og så får de snor på,for de kan være noget voldsomme når de kommer stormende for at hilse.

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er i bange for mørke?
  • #1   6. okt 2013 ja jeg er smiley vovse bliver IKKE luftet, hvis der er blevet mørkt.. bor på landet lige nu, men når jeg flytter til Aalborg om en månedes tid, bliver det nok lidt noget andet smiley

• #2   6. okt 2013 Ja, jeg er mega bange for mørke grundet dårlige oplevelser og derudover bliver jeg vinterdepressiv så det er bare noget rigtig møg at bo landet i vinter halvåret smiley

• #4   6. okt 2013 Jeg er ikke specielt glad for mørke, men vovse skal nu engang ud på sådanne tidspunkter også.
    Jeg foretrækker at vælge ture, hvor der er gadelamper - eller meget beboelse, det giver lidt ekstra tryghed for mig.
    Førhen følte jeg mig 90% tryg når jeg havde hund med, men jeg tror ikke en skid på at ham jeg har nu ville gøre noget hvis et eller andet skete smiley

• #5   6. okt 2013 Nix -mine kommer på skovture i mørke næsten dagligt, når vi får den sidste tur før sengetid. Ellers ville de jo i vinterhalvåret sjældent komme på mere end 1 tur om dagen, og det er altså for lidt, når nu man ikke har en stor have at lade dem boltre sig i resten af tiden smiley

Jeg tager da bare en lommelygte med, så vi ikke farer helt vild, og så vi bliver set (det hænder faktisk at vi møder en anden hundelufter på turen)

• #6   6. okt 2013 næææ...

• #7   6. okt 2013 nej mørke påvirker mig slet ikke nej, har det sådan at dem der vil mig noget negativt har lige så godt nattesyn som jeg, og da jeg hviler meget i mig selv og kender mig selv og mine færdigheder

• #8   6. okt 2013 da jeg boede sammen med min eks,boede han på palles røvskids marker i 18 kartoffelrække. Marker til begge sider,ikke en lygtepæl i milevidts omkreds,så der var det nødvendigt med lommelygte. Nok derfra jeg er vandt til det.
    Spørgmålet er så om mine hunde ville forsvare mig hvis det endeligt blev nødvendigt... Tvivler,men det ved overfaldsmanden jo ikke,hvis han en dag skulle komme smiley

• #11   6. okt 2013 det er første når man frygter noget, at det man frygter bliver slemt.

mener dem der frygter mørke, de "høre" som regl mange uhyggelige lyde og har fornemmelsen af forfølgelse

• #12   6. okt 2013 ligger en skov tæt på hvor jeg bor..Tager godt nok ikke mere end et kvarter at gå hele vejen rundt,men der har jeg allivel ikke nerver til at gå rundt på dette tidspunkt,da det ligger ret afsides. Der er lidt uhyggeligt at gå. Kan hører uglen. Vidst set for mange gyserfilm smiley smiley Men ellers er jeg ikke bange

• #13   6. okt 2013 Jeg bor ude på lander og det er langt mellem gårdene og jeg går om aften og det er okay, men kun hvis månen lyser på marken at det hele ser fredelig ud, men hvis der er ikke nogen måne er det er mega ubehalig og så skal lygten frem.

• #14   6. okt 2013 nei , og bor på landet i norge , og tror hundene synes det er så sjov at gå tur om aften , er vist så mange dufte efter dyr osv

og jeg er også glad i at gå tur når det er mørkt smiley
    har hodelygt og refleks på mig og hundene smiley

• #17   6. okt 2013 Tit mødt en fyr,der vidst ryger noget "peter belli" tobak,når jeg er ude med hundene på denne tid. Han kommer trækkende med sin mountainbike. Har noget langt krøllet hår og de første par gange hundene fik øje på ham skulle de da lige hen og sige bøh,men står så bare og logrer med halen da han snakker med dem som om han kender dem. nå,er det bare jer,siger han så....
    andre gange når jeg at se gløden fra han "smøg" på afstand i mørket og tager så hundene i snor,hvis han nu går i sin egen verden smiley

• #18   6. okt 2013 Nej. Har arbejdet nat siden 2001 - Elsker mørke og nat. smiley

• #19   6. okt 2013 synes også der er så dejligt stille... og især med fuldmåne og der er skyfrit så man kan se stjernerne

• #20   6. okt 2013 Nej overhoved ikke, jeg er en af dem der ofte køre i skoven med mine hunde kl.2 om natten, for at nyde freden smiley

Samtidig bor jeg på en gård in the middle of no where, der er intet lys herude om aften, kun marker rundt om gården, så her bliver der luftet hunde i mørke hver aften smiley

• #21   6. okt 2013 måske også "dovenskab" fra mine side... gider ikke tørre lort op fra haven hvis jeg bare lukkede derud....selvom det dog er sket.
    De kommer gerne derud i løbet af dagen for at lege,men skal ikke være et wc. Rigeligt at mine katte bruger haven til... har prøvet at forklare dem,de skal gøre det i naboens have smiley

• #22   6. okt 2013 Vi bor på landet, så jeg har også lommelygten med.
    Mine hunde elsker mørket, de pisker rundt og der er 10 gange så meget fart på, som normalt..
    Jeg nyder det også, stilheden og skyggerne, og er jeg så heldig at det er en klar nat, hvor man kan se stjernerne, ja så findes der ikke noget smukkere smiley

• #23   6. okt 2013 Næææ egentlig ikke.. Og slet ikke hvis hundene er med.
    HR.maglite slår også hårdt hvis det er smiley

• #24   6. okt 2013 JA jeg er bange for mørke... Kan endda blive bange når jeg ligger i sengen, manden ligger ved siden af, schæferen ligger foran den låste hoveddør (og jeg er ikke ry sekund i tvivl om, at han ville give lyd hvis der var noget mystisk)..
    Min fantasi kan køre mig helt op, kan tydeligt mærke når jeg får et 'anfald' - så begynder hjertet at hamre derudaf og jeg KAMPsveder.. Så skal jeg have tændt lyset, ellers er der intet håb om at sove den nat...

Forestillingen om, at jeg skulle gå tur i mørke? Nope... Jo med schæferen, jeg ved 100 % at han ville beskytte mig, hvis der var nogen der ville mig det skidt.. Men det bliver aldrig en nydelse at gå tur i mørke..

• #25   6. okt 2013 Nej, jeg er ikke bange for mørke og har aldrig været det. Jeg var da også den, der fulgte veninderne hjem, da vi var børn og teenagere smiley Jeg bor laaangt ude på landet, og her er skisme mørkt, så jeg bruger også lommelygte for at kunne se mine kræ smiley

• #26   6. okt 2013 Ikke bange for mørke, men dybt natteblind og mister orienteringen - og det kan jeg ikke lide. Kan dårligt finde på toilet om natten uden at tænde lys.

Går gerne på oplyste steder i mørke, men ikke i skov og lign hvor der bare er kulsort. Ikke fordi jeg er bange, men pga natteblindhed. Kører heller ikke gerne bil på uoplyste steder, igen pga synet.

• #27   6. okt 2013 Jeg er ikke bange for mørke, og det er hundene heller ikke smiley
    Da jeg boede i Grenå, boede vi lige ved siden af kirkegården. Der gik vi tit luftetur om natten, altså inde på selve kirkegården smiley Kongo og jeg.
    Jeg kan godt lide den ro, og stemning der er på en kirkegård om natten.

• #28   6. okt 2013 Nej, jeg er ikke bange for mørket. Jeg er vokset på ude på landet og har aldrig været bange for mørke udenfor, for hvem gad da gå helt ud til os bare for at skræmme? smiley Den følelse blev jeg så ved med at have da min mor flyttede til byen og jeg boede halvdelen af tiden hos hende. Hun blev stik tosset når jeg gik hjem fra veninder om natten fordi jeg ikke lige gad sove der alligevel. Jeg kunne slf. ikke forstå hvorfor hun blev sur smiley Jeg lufter også gerne i mørke. Bliver jeg urolig tager jeg mine nøgler mellem fingrene så jeg er klar hvis der skulle ske noget smiley

• #29   6. okt 2013 Jeg er IKKE god til at gå udenfor hvis det er bælg ravende mørkt selvom jeg har lygte med, men til tider har vi familie sammenkomst i skoven efter mørkets frembrud, det er hyggeligt når man er sammen med andre...

• #31   6. okt 2013 Nej, er ikke bange for mørke, men jeg går ikke i uoplyste områder, når det er mørkt. Jeg bor midt i Kbh så det er mere af sikkerhedsmæssige grunde. Hvis jeg boede på landet, ville jeg ikke have noget imod det.

Dog går jeg gerne de her steder så tidlig om morgenen, at det ikke er helt lyst endnu, for så ser solopgange så smuk ud smiley

• #32   6. okt 2013 Jeg synes det er hyggeligt. Vi bor også ude på landet og det er skønt at være ude om natten, nogle gange er der buldermørkt (her kan jeg godt finde på at tage en lygte med), andre gange kan man fint se fordi der er fuldmåne, tit er stjernehimlen så vidunderlig at man føler sig som et lille støvfnug i et uendeligt univers - det sætter ligesom tingene i perspektiv. smiley

Da jeg boede i byen var det lidt noget andet, her gik jeg ikke så gerne ud sent om natten, selv med hund, men som A-S siger, så var det af sikkerhedsgrunde.

• #33   6. okt 2013 Ja, jeg er faktisk mørkeræd. Det er ikke særlig rart. Jeg kan godt gå uden for, når det er mørkt, men der skal helst være gadebelysning. Bor i KBH så det er for min egen sikkerheds skyld.
    Jeg er dog ikke så bange, når jeg er ude med Berta (selvom det er falsk tryghed), for der har jeg følgeskab, men alene er det ikke rart.

• #34   6. okt 2013 Bliver lige nød til at spørge, jer der ikke går ud, når det er mørkt, har I have i lukker hunden ud i alene??

For ellers er det da urimeligt længe, I forventer, hunden skal kunne holde sig her til vinter...

• #36   6. okt 2013 bor i en bette by, hvor jeg er sikker på der nok ikke sker noget, jeg kan godt gå tur når det er mørkt, gør dte ofte og det er hen til nogle lidt grønne områder, men går kun hvor der er lygtepæle, det gir lidt mere ro i mig.
    elsker ellers nattens ro og mystisk og alle de dyr der er nataktive smiley

• #37   6. okt 2013 Jeg er mørkeræd, men har meget nemmere ved at gå i mørket hvis jeg har Silje med, end hvis jeg går alene. Selvom hun nok ikke ville gøre den helt store forskel, hvis der skulle ske noget. Om vinteren, når det bliver tidligt mørkt, så kommer hun i haven, og turene bliver lagt tidligere.

• #38   6. okt 2013 Ja. Og ville sådan ønske jeg ikke var det smiley Ville så gerne kunne gå i skoven om natten.
    Hundene kommer selvfølgelig ud på en god tur uanset mørke, men skoven, den holder jeg mig LANGT fra når det er mørkt :b Det er alligevel for slemt.

• #39   6. okt 2013 Ja jeg er mega bange for mørke, men Joy skal jo ud at gå alligevel, så jeg bilder mig selv ind, at hun nok skal passe på mig, til trods for hun minder lidt om den hund der er med i lucky luke, " Ratata" da hendes første tanker altid er åh Flinke mand han vil sikkert gerne have en mysser, eller åh han står lige der for min skyld juhu jeg er her..... !!
    Eller også skal hun lige komme med noget vov vov og lyder rigtig farlig til trods for der er ingen ting, så jeg derefter er ved at dø af skræk.
    Selvom jeg er mega bange for mørke, så synes jeg bare heller ikke der findes noget smukkere end når himlen er helt stjerneklar, eller månen lyser ned i vandet om aften, og det kan jeg altså ikke undvære smiley

• #40   6. okt 2013 her er det så nemt, for jeg har en hund som ikke vil være ude når det er mørkt, så han skynder sig at tisse (selvom der er lys der hvor han skal nat tisse) og så ellers ind i varmen og putte under dynen smiley

jeg vil ikke sige at jeg er bange for mørket som sådan, for jeg elsker at se på stjerner, og den dejlige ro og luft der er om natten, MEN jeg bryder mig ikke om at gå alene smiley
    Selvom det ikke er altid det hjælper at have kæresten med, for han begynder at opdigte spøgelses historier -.-' F.eks. sad vi en dag kl lort om natten og ventede på bussen, det var helt mørkt og vi var helt alene, lidt bag busstoppet er sygehuset, og der har han engang arbejdet inde, og så begyndte han rigtig at snakke om sygehuskældere, døde mennesker osv.. ARGH! smiley

Kommentér på:
Er i bange for mørke?

Annonce