{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Mærkelige" hundenavne
  • #2   9. okt 2013 Stambogs navn og kalde navn

• #3   9. okt 2013 Fordi det er stambogsnavnet vel? og det korte er kaldenavnet?
    - Det er der intet mærkeligt i da smiley

• #4   9. okt 2013 Jeps - stamtavlenavne er som regel meget lange og besværlige.

Min Aqui hedder fx: Setzoniazes Liberty of Ice´n Jack smiley

• #5   9. okt 2013 Ulla det var pokkers så kom du før mig igen hehe

• #8   9. okt 2013 Mange tak! Havde ikke helt forstået alt det med de her lange navne. smiley

• #9   9. okt 2013 vores kennel hedder Nezumi.
    vores det sidste kuld har kuldnavnet Kinkaii
    og så får den enkelte hvalp så et individuelt navn.

jeg synes det er rart at kaldenavnet er det samme som på stamtavlen, så der hvor det kan lade sig gøre, lader jeg selv køberne bestemme det sidste.

så hanhunden i dette kuld hedder Nezumi Kinkaii's Nikki

mange kenneler bruger alfabetet til at navngive hvalpene, så hvalpene fra deres første kuld hedder noget med A

• #10   9. okt 2013 sjovt nok hedder Jowina bare Jowina. Der bliver jeg altid spurgt hvad hele hendes navn er. men det er fordi kennelen endnu ikke havde fået navn og dengang måtte man kun give to navne hvis man havde kennelmærke.

Bianca hedder LF Bianca - LF står for opdrætters forbogstaver, det er den måde man gør det på i Norge, når der ikke er et kennelmærke, det har jeg også måtte svare på mange gange

• #11   9. okt 2013 Da jeg købte min hund, Dusty hed han Zig-Zag's Mustang og han adlød ikke på mustang så jeg omdøbte ham til Dusty. Er hans kennel navn så stadig Zig-Zag's Mustang eller?

• #13   9. okt 2013 Så han hedder bare Zig-Zag's Mustang, men jeg kalder ham Dusty?

• #16   9. okt 2013 Okay, super! Mange tak fordi i gider at hjælpe mig! smiley

• #17   9. okt 2013 Mine DKK stambogshunde hedder kort og godt kennelnavn + navn (Citta, Gerry - Kaldet Ebbe, og Alfred - Kaldet Morgan.. sværere er det ikke her smiley
    men det handler vel i lige så høj grad om at de mange navne skal skille sig ud og risikoen for at der er 100 der hedder det samme er minimeret med de lange fantasifulde og til tider svært udtalte navne.

• #19   9. okt 2013 For mig er de sjove stambogsnavne, da bare sjove, de betyder jo ikke noget, til daglig kan man jo kalde dem hvad man vil, så jeg har da intet imod de finurlige navne smiley Dengang vi avlede kooikere brugte vi den traditionelle facon og gav de to kuld vi nåede at få for A og B navne, kan huske nogle; Afroditte, Albert, Ambrosius, Archibal osv. og så i B var der Balder (der var to i B-kuldet, men lidt pinligt kan jeg ikke huske det andet navn smiley )
    Men altså til konkurrencer vil deres stambogsnavn stå i programmet.
    Vi har faktisk heller ingen hunde med "spøjse" navne. Miranda hedder Miranda Martinussen's, Mellanie hedder Dan de Does Fila og Malik hedder Shelstream Malik smiley

• #20   9. okt 2013 Connie.. måske lidt OT... men hvordan løser nordmændene problemet med at der jo må være flere med de samme initaler - giver det ikke noget rod mht hvor man tror hunden kommer fra?

• #21   9. okt 2013 Kan kun sige, det bliver lidt besværligt at gå rundt og kalde sin hund for
    " Kastrups Zorba high society" eller Little Bighorns Berthe.
    Men navnet viser jo bare hvilken kennel/opdrætter hunden kommer fra .
    I disse tilfællede kaldte vi hundene for zorba og berthe.

• #22   9. okt 2013 Luna hedder bare Luna, mens Chessie hedder White Samara's Cool Chessie.

Kennelen kører med de traditionelle a-, b-, c-kuld osv., og så har kennelen også valgt at hvalpene skal have et ekstra navn, udover kennelnavn, hvalpens 'navn' og evt. kaldenavn.

I a-kuldet var det Prince/Princess og i c-kuldet var det Cool, som også fremgår af Chessies navn. :o) Selve navnet måtte vi selv bestemme, men det skulle starte med c. Der er dog et par hvalpe i kuldet, der har et andet kaldenavn. :o)

Hihi, jeg tror ikke der er nogen der bruge hele kennelnavnet til dagligt. :o) Tænk hvis jeg skulle kalde "White Samara's Cool Chessiiiie", det ville hun jo ALDRIG lære :o)

• #23   9. okt 2013 Vi har "Weinreich's You'll Be In My Heart" - bliver blot kaldt Berta.

Hele kuldet fik navne efter Disney sange... Bertas er fra Tarzan smiley

• #24   9. okt 2013 Den Guddommeligt Kællinge-Ophøjede MegaPixel - det var da et godt spørgsmål. ved ikke om der er så mange der ikke har kennelnavn, at det er så stort et problem.

Norges hundeweb kan man ikke komme på med mindre man er medlem - ligesom herhjemme, så det er meget begrænset viden jeg har om kennelerne deroppe, med mindre de har en hjemmeside. Biancas opdrætter har desværre ikke været interesseret i at bevare kontakten. men ved hun har lavet et kuld mere efter Biancas og at hun havde et kuld efter - to af de hvalpe har jeg kontakt til

• #25   9. okt 2013 Mine 4 med DKK tavle hedder:

Anbo jokke (kaldes Luffe)
    Anbo Kalle ( kaldes Buddy)
    Gamle Danere's Humle (humle har vi selv valgt, så det kaldes han)
    Vega ( opdrætter har ikke kennelmærke, jeg har navngivet hele kuldet, så hun kaldes Vega)

Mit kennelmærke er Landkildens

• #26   9. okt 2013 Jeg synes der er alt for mange, som giver kuldene A-navne, B-navne etc., især hvis man som køber, selv kan bestemme kaldenavnet, bare det begynder med B eller C eller hvad de nu er kommet til.... Måske skulle de prøve at starte bagfra og starte med Å. Ø, Æ eller i hvert fald Z,Y,X, W, V etc. (så de også kan staves internationalt).
    Der er da ALT for mange hunde med A smiley

• #27   10. okt 2013 jeg følger slet ikke alfabetet, men har i stedet forsøgt at finde nogle Japanske navne til kuldet, der betyder noget

• #28   10. okt 2013 Miemiv - Det har du ret i, alle starter jo ved A, men kommer måske ikke særlig langt - eller det tager ihvertfald lang tid. Jeg kender dog en kennel der er på 3. eller 4. runde smiley så har man altså fået mange kuld...

• #29   10. okt 2013 Jeg skal lige vænne mig til stambogsnavnet på vores kommende whipppet, godt man ikke skal bruge det som kaldenavn smiley

Allettes W N'W Golden Noble

Kennelnavn først
    W N'W , forbogstaver på forældrene minus kennelnavn (worm wood + Wienervals)
    Golden Noble, en æblesort, hele kuldet har "æblenavne"

• #30   10. okt 2013 Ja nogen kennel navne kan være sjove, men også super flotte, og hvad man så kalder dem til hverdag, er jo i sidste ende det der betyder mest smiley

Mine 2 DKK hunde hedder på tavlen:

Murnley`s Anglian Believer

Til dagligt kaldet Bazil, han er fra A kuldet

Murnley`s Confederation of Comet

Til dagligt kaldet Comet, han er fra C kuldet

Begge deres stambogs navne er i samme stil som deres fædres navne.

• #31   10. okt 2013 jeg er også glad nok for at jeg ikke skal bruge Fannys kennelnavn som kaldenavn, hun hedder nemlig Kannibalen's graceful Fanny smiley

Kommentér på:
"Mærkelige" hundenavne

Annonce